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AIDS
ARC
Able to use ICT peripherals
Acquired immunodeficiency syndrome
Alcoholic hallucinosis
Arrange ICT support
Basic ICT skills
Basic information and communication technology skills
Basic skills in ICT
Choose ICT resources to manage work tasks
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Digital competences
Digital skills
Disorder of personality and behaviour
E-skills
European ICT Standards Board
Furnish ICT support
ICT Standards Board
ICT competences
ICT skills
ICTSB
Jealousy
NOS
NOS AIDS-related complex
Paranoia
Provide ICT support
Providing ICT support
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Secretariat of the ICT-Infrastructure Unit
Troubleshoot user-related hardware issues
Use ICT peripherals
Use ICT recources to solve work related tasks
Use ICT resources to solve task related to work
Use ICT resources to solve work tasks
Work with computer hardware and peripherals

Traduction de «icts related » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
choose ICT resources to manage work tasks | use ICT resources to solve work tasks | use ICT recources to solve work related tasks | use ICT resources to solve task related to work

utiliser des ressources TIC pour réaliser les tâches à effectuer


able to use ICT peripherals | work with computer hardware and peripherals | troubleshoot user-related hardware issues | use ICT peripherals

utiliser des périphériques TIC


furnish ICT support | providing ICT support | arrange ICT support | provide ICT support

fournir une assistance TIC


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


European ICT Standards Board | ICT Standards Board | Information and Communications Technologies Standards Board | ICTSB [Abbr.]

Comité de normalisation pour les TIC


basic ICT skills | basic information and communication technology skills | basic skills in ICT

compétences de base en technologies de l'information et de la communication | compétences de base en TIC | littéracie en TIC


digital competences | digital skills | e-skills | ICT competences | ICT skills

compétences numériques | e-compétences


Secretariat of the ICT-Infrastructure Unit

Secrétariat domaine infrastructure ICT


HIV disease resulting in other malignant neoplasms of lymphoid, haematopoietic and related tissue

Maladie par VIH à l'origine d'autres tumeurs malignes des tissus lymphoïde, hématopoïétique et apparentés


Acquired immunodeficiency syndrome [AIDS] NOS AIDS-related complex [ARC] NOS

Complexe relatif au SIDA [ARC] SAI Syndrome d'immunodéficience acquise [SIDA] SAI
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
whereas low participation of women and girls in ICT-related education, and later in employment, is a result of a complex interplay of gender stereotyping that starts in the early stages of life and education and continues into professional careers; whereas factors limiting women and girls from participating in ICT education and employment include: lifelong stereotyping, segregation into ‘typically female and male’ activities, hobbies and toys, starting from the earliest stages of education, a relative lack of female role models in th ...[+++]

considérant que le faible niveau de participation des femmes et des filles à l'éducation en matière de TIC, ainsi qu'à l'emploi dans ce domaine, est le résultat d'une interaction complexe entre les stéréotypes sexistes qui débute aux premiers stades de la vie et de l'éducation et se poursuit pendant la carrière professionnelle; que les facteurs entravant la participation des femmes et des filles à la formation et à l'emploi dans le domaine des TIC sont notamment les stéréotypes tout au long de la vie, le cloisonnement entre activités, loisirs et jouets «typiquement féminins ou masculins» dès les prémices de l'éducation, la relative absence de modèles ...[+++]


ICT-related recommendations to help the EU turn into a more energy-efficient, low-carbon economy Summaries of EU legislation: direct access to the main summaries page

Recommandations en matière de TIC pour faciliter le passage de l'UE à une économie présentant un meilleur rendement énergétique et des émissions de carbone plus faibles Synthèses de la législation de l'UE: accès direct à la page principale des synthèses


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - si0007 - EN // ICT-related recommendations to help the EU turn into a more energy-efficient, low-carbon economy

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - si0007 - EN // Recommandations en matière de TIC pour faciliter le passage de l'UE à une économie présentant un meilleur rendement énergétique et des émissions de carbone plus faibles


37. Stresses that greater targeting of EU funding for ICT investment is needed and that the funding for ICT in the next MFF should be commensurate with the weight and economic impact of this sector; calls for the share of ICT-related expenditure in the overall MFF to be given higher priority compared with the 2007‑2013 period;

37. souligne qu'il est nécessaire de mieux orienter les fonds de l'Union européenne au profit d'investissements en matière de TIC et que le financement des TIC au titre du prochain CFP devrait être proportionnel au poids et à l'incidence économique du secteur; demande que la part des dépenses liées aux TIC dans l'ensemble du CFP bénéficie d'un traitement plus prioritaire que lors de la période 2007-2013;


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36. Stresses that greater targeting of EU funding for ICT investment is needed and that the funding for ICT in the next MFF should be commensurate with the weight and economic impact of this sector; calls for the share of ICT-related expenditure in the overall MFF to be given higher priority compared with the 2007–2013 period;

36. souligne qu'il est nécessaire de mieux orienter les fonds de l'Union européenne au profit d'investissements en matière de TIC et que le financement des TIC au titre du prochain CFP devrait être proportionnel au poids et à l'incidence économique du secteur; demande que la part des dépenses liées aux TIC dans l'ensemble du CFP bénéficie d'un traitement plus prioritaire que lors de la période 2007-2013;


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - si0007 - EN - ICT-related recommendations to help the EU turn into a more energy-efficient, low-carbon economy

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - si0007 - EN - Recommandations en matière de TIC pour faciliter le passage de l'UE à une économie présentant un meilleur rendement énergétique et des émissions de carbone plus faibles


ICT-related recommendations to help the EU turn into a more energy-efficient, low-carbon economy

Recommandations en matière de TIC pour faciliter le passage de l'UE à une économie présentant un meilleur rendement énergétique et des émissions de carbone plus faibles


67. Stresses the major role of specialised education in ICT, both at school and in the context of lifelong education in particular for women, ensuring that people are kept up to date and able to make use of modern technologies for their professional and personal needs; notes also that, at all levels, a very small proportion of the training and study places in the ICT field are occupied by women; calls, therefore, on the Commission, Member States as well as stakeholders to promote initiatives, including establishing best practices and integrating gender analysis into ICT-related training efforts for policy makers, in order to increase the number of ...[+++]

67. souligne le rôle fondamental de la formation spécifique aux TIC, aussi bien des jeunes dans les établissements scolaires que des adultes, en général, et des femmes, en particulier, dans le cadre de l'apprentissage tout au long de la vie, de manière telle qu'ils soient informés et en situation d'utiliser les moyens modernes aux niveaux professionnel et social; constate aussi, à tous les niveaux, que les femmes n'occupent qu'une très petite partie des places de formation et d'étude dans le domaine des TIC; invite en conséquence la Commission, les États membres et les acteurs dans ce domaine à promouvoir des initiatives, notamment l'instauration de meilleures pratiques et l'intégration de l'analyse de genre ...[+++]


4. Notes also that a very small proportion of the training and study places in the ICT field, at all levels, is taken up by women; calls, therefore, on the Commission, Member States as well as stakeholders to promote initiatives, including establishing best practices and integrating gender analysis into ICT-related training efforts for policy makers, in order to increase the number of women in ICT-related careers at all levels;

4. constate aussi que les femmes n'occupent qu'une très petite partie des places de formation et d'étude dans le domaine des TIC; invite en conséquence la Commission, les États membres et les acteurs dans ce domaine à promouvoir des initiatives, notamment l'instauration de meilleures pratiques et l'intégration de l'analyse de genre dans la formation des décideurs politiques aux questions TIC, de manière à accroître, à tous les niveaux, le nombre de femmes dans les professions liées aux TIC;


F. whereas studies and data show a persistent gender imbalance to the disadvantage of women in ICT related education and ICT related jobs,

E. considérant que le risque d'exclusion sociale induit de l'incapacité d'employer les TIC (autrement dit, l'illettrisme numérique) est un phénomène qui concerne dans une grande mesure les femmes,


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