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Advanced timing
Cam ignition timing advancer
Cam type ignition timing advancer
Firing
Igniter
Igniting apparatus
Ignition advance
Ignition apparatus
Ignition device
Ignition period
Ignition point
Ignition time
Ignition timing
Ignition timing advance
Moment of sparking
Off-time ignition
Spark advance
Spark timing
Timing curve

Vertaling van "ignition timing " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
cam ignition timing advancer [ cam type ignition timing advancer ]

dispositif de calage de l'avance à l'allumage à cames


ignition timing [timing curve]

calage de l'allumage [courbe d'avance]




ignition advance [ spark advance | advanced timing | ignition timing advance ]

avance à l'allumage






ignition time

temps d'allumage | temps d'exposition à une source d'allumage




ignition point | firing | spark timing | moment of sparking

point d'allumage


igniter | ignition device | igniting apparatus | ignition apparatus

dispositif d'allumage [ disp allu ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Static ignition timing : . degrees before TDC

Calage statique : . degrés avant PMH


In order to allow for all necessary technologies to be developed and to allow adequate lead time, a two step approach should be adopted, which would apply the Euro 6 diesel particle number limits also to direct injection positive ignition vehicles in its second phase.

Afin de permettre le développement de l’ensemble des technologies nécessaires et de prévoir un temps de préparation suffisant, il convient d’adopter une approche en deux étapes, qui appliquerait également aux véhicules à allumage commandé à injection directe, dans sa seconde étape, les limites Euro 6 concernant le nombre de particules.


2.7. If the ignition timing is adjustable, the propulsion unit performance shall be measured with the ignition advance set within ± 5° of the value at which maximum engine power is achieved.

2.7. Si le calage de l’allumage est réglable, les performances de l’unité de propulsion sont mesurées avec une avance à l’allumage fixée à ± 5° de la valeur à laquelle la puissance maximale du moteur est obtenue.


If the rate of heat production exceeds the rate of heat loss, then the temperature of the substance or mixture will rise which, after an induction time, may lead to self-ignition and combustion’.

Si le débit de chaleur produite est supérieur à celui de la chaleur évacuée, la température de la substance ou du mélange augmentera, ce qui, après un temps d’induction, peut provoquer l’auto-inflammation et la combustion».


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In certain circumstances, up to three times higher limit values for specific parameters listed in this section (other than dissolved organic carbon (DOC) in sections 2.1.2.1, 2.2.2, 2.3.1 and 2.4.1, BTEX, PCBs and mineral oil in section 2.1.2.2, total organic carbon (TOC) and pH in section 2.3.2 and loss on ignition (LOI) and/or TOC in section 2.4.2, and restricting the possible increase of the limit value for TOC in section 2.1.2.2 to only two times the limit value) are acceptable, if

Dans certaines circonstances, des valeurs limites jusqu'à trois fois plus élevées peuvent être admises pour les paramètres spécifiques visés au présent point [autres que le carbone organique total sur éluat aux points 2.1.2.1, 2.2.2, 2.3.1 et 2.4.1, les BTEX, les PCB et les hydrocarbures au point 2.1.2.2, le carbone organique total (COT) et le pH au point 2.3.2 et la perte au feu et/ou COT au point 2.4.2, et en limitant l'accroissement possible de la valeur limite pour le COT au point 2.1.2.2 à un maximum de deux fois la valeur limite], si


Static ignition timing (2): .degrees before TDC

Calage statique (2): .degrés avant PMH


(3) On-board diagnostics (OBD) is at a less developed stage for vehicles equipped with positive-ignition engines which run permanently or part-time on liquefied petroleum gas (LPG) or natural gas (NG) and cannot be required on such new types of vehicles before 2003.

(3) Les systèmes de diagnostic embarqués (ONB) sont à un stade moins avancé pour les véhicules équipés de moteurs à allumage commandé fonctionnant partiellement ou en permanence au gaz de pétrole liquéfié (GPL) et au gaz naturel (GN) et l'installation de ces systèmes sur ces nouveaux types de véhicules ne peut donc pas être exigée avant 2003.


6.5.1.2. If available, the following signals in addition to the required freeze-frame information must be made available on demand through the serial port on the standardized data link connector, if the information is available to the on-board computer or can be determined using information available to the on-board computer: diagnostic trouble codes, engine coolant temperature, fuel control system status (closed-loop, open-loop, other), fuel trim, ignition timing advance, intake air temperature, manifold air pressure, air flow rate, engine speed, throttle position sensor output value, secondary air status (upstream, downstream or atmosp ...[+++]

6.5.1.2 Les signaux supplémentaires suivants sont communiqués sur demande, en plus de la trame fixe obligatoire, par l'intermédiaire du port sériel sur le connecteur de liaison de données normalisé, à condition que ces informations soient disponibles sur l'ordinateur de bord ou qu'elles puissent être déterminées d'après les informations disponibles: codes d'anomalie de diagnostic (DTC, diagnostic trouble code), température du liquide de refroidissement, état du système de contrôle d'alimentation (boucle fermée, boucle ouverte, autre), correction du carburant, avance à l'allumage, température de l'air d'admission, pression d'admission, dé ...[+++]


Static ignition timing (2): degrees before TDC

Calage statique (2): degrés avant PMH


Static ignition timing (²): degrees before TDC

Calage statique (²): degrés avant PMH




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'ignition timing' ->

Date index: 2024-06-09
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