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Back projection
Back screen projection
Blind spot mirror
Brake mechanism
Convex rear-view mirror
Driving mirror
End view
Head-rest
Inside mirror
Inside rearview mirror
Process projection
Protective device
Rear mirror
Rear projection
Rear screen projection
Rear view
Rear view mirror
Rear-screen method
Rear-screen projection
Rear-screen projection method
Rear-view
Rear-view camera
Rear-view mirror
Rear-view projection
Rear-view video camera
Rearing of silkworms
Rearview mirror
Safety belt
Safety device
Sericulture
Silkworm farming
Wide-view mirror

Traduction de «iii rear-view » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Uniform provisions concerning the approval of rear-view mirrors, and of motor vehicles with regard to the installation of rear-view mirrors

Prescriptions uniformes relatives à l'homologation des rétroviseurs et des véhicules automobiles en ce qui concerne le montage des rétroviseurs


Uniform provisions concerning the approval of rear-view mirrors and of two-wheeled power-driven vehicles, with or without sidecar, with regard to the mounting of rear-view mirrors on handlebars

Prescriptions uniformes relatives à l'homologation des rétroviseurs des véhicules à moteur à deux roues, avec ou sans side-car, en ce qui concerne le montage des rétroviseurs sur les guidons




safety device [ brake mechanism | head-rest | protective device | rear-view mirror | safety belt ]

dispositif de sécurité [ appui-tête | casque | ceinture de sécurité | dispositif de freinage | dispositif de protection | rétroviseur ]


rearview mirror | rear-view mirror | rear view mirror | rear-view | rear mirror | inside mirror | inside rearview mirror | driving mirror

rétroviseur intérieur | miroir intérieur | miroir rétroviseur | rétroviseur


rear projection [ rear screen projection | rear-screen projection | rear-screen projection method | rear-screen method | rear-view projection | back projection | back screen projection | process projection ]

projection par transparence [ projection arrière sur écran translucide | projection derrière l'écran ]


rear-view camera | rear-view video camera

caméra-rétroviseur


convex rear-view mirror [ wide-view mirror | blind spot mirror ]

rétroviseur grand angle [ rétroviseur d'approche ]


convex rear-view mirror | blind spot mirror

rétroviseur grand angle | rétroviseur d'approche | rétroviseur de proximité | rétroviseur d'accostage


sericulture [ rearing of silkworms | silkworm farming ]

sériciculture [ élevage des vers à soie ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Interior rear-view mirrors are grouped in class I. Exterior rear-view mirrors are grouped in class II. Tractors shall be fitted with two rear-view mirrors of class II and optionally with a rear-view mirror of class I, bearing the type-approval mark of UNECE Regulation No 46 as referenced in Annex I, in accordance with Article 34 of Regulation (EU) No 167/2013 and Annex XX to this Regulation.

Les rétroviseurs intérieurs sont regroupés dans la classe I. Les rétroviseurs extérieurs sont regroupés dans la classe II. Les tracteurs doivent être équipés de deux rétroviseurs de classe II et, facultativement, d’un rétroviseur de classe I, portant la marque d’homologation de type du règlement no 46 de la CEE-ONU, mentionné dans l’annexe I, conformément à l’article 34 du règlement (UE) no 167/2013 et à l’annexe XX du présent règlement.


Where the bottom edge of an exterior rear-view mirror is less than 2 m above the ground when the tractor is laden, this rear-view mirror shall not project more than 0,20 m beyond the overall width of the tractor or tractor-trailer combination measured without rear-view mirrors.

Lorsque le bord inférieur d’un rétroviseur extérieur est situé à moins de 2 m du sol, le tracteur étant en charge, ce rétroviseur ne doit pas faire une saillie de plus de 0,20 m par rapport à la largeur hors tout du tracteur ou de l’ensemble tracteur-remorque, mesurée sous les rétroviseurs.


It points out that the Member States enjoy in that regard discretion allowing them to impose measures capable, according to the state of technology, of ensuring sufficient rear and forward visibility for the driver of the vehicle with the steering-wheel positioned on the same side as the direction of the traffic (examples: fixing additional external rear-view mirrors or the adaptation of lighting and windscreen-wiping devices).

Elle précise que les États membres disposent à cet égard d’une marge d’appréciation qui leur permet d’imposer des mesures aptes, selon l’état de la technique, à assurer une visibilité suffisante, tant à l’arrière qu’à l’avant, au conducteur du véhicule dont le volant est situé du même côté que le sens de la circulation (exemples : montage de rétroviseurs extérieurs supplémentaires ou adaptation des dispositifs d’éclairage et d’essuie-glace).


The proposal aims to improve road user safety by upgrading the performance of rear view mirrors and accelerating the introduction of new technologies that increase the field of indirect vision for drivers of passenger cars, buses and lorries.

Il s'agit d'améliorer la sécurité des usagers de la route par le montage de rétroviseurs plus performants et l'introduction accélérée de nouvelles technologies permettant d'étendre le champ de vision indirecte des conducteurs de voitures particulières, d'autobus, d'autocars ou de camions.


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It is recalled that Directive 74/60 and its subsequent amendments apply to the interior parts of the passenger compartment other than the interior rear-view mirrors, layout of controls, the roof or sliding roof, the backrest and rear part of the seats, these fittings being covered by other harmonisation Directives.

Il est rappelé que la directive 74/80/CEE et ses modifications successives sont applicables aux parties intérieures de l'habitacle autres que le ou les rétroviseurs intérieurs, la disposition des commandes, le toit ou toit ouvrant, le dossier et la partie arrière des sièges, ces parties relevant d'autres directives d'harmonisation.


1.3. With the rear view mirror mounted on a flat surface, all of its parts in all positions of adjustment of the device and all of the parts remaining attached to the supporting base after the test provided for in Item 4.2 which are likely to be struck, under static conditions, by a sphere which is either 165 mm in diameter in the case of inside rear view mirrors or 100 mm in diameter in the case of outside rear view mirrors, shall have a radius of curvature 'c` of at least 2,5 mm.

1.3. Le rétroviseur étant monté sur une surface plane, toutes ses parties, dans toutes les positions de réglage du dispositif, ainsi que les parties restant attachées au support après l'essai prévu au point 4.2, qui sont susceptibles d'être contactées en condition statique par une sphère soit de 165 millimètres de diamètre pour les rétroviseurs intérieurs, soit de 100 millimètres de diamètre pour les rétroviseurs extérieurs, doivent avoir un rayon de courbure «c» d'au moins 2,5 millimètres.


1.8. Where the lower edge of an exterior rear-view mirror is less than 2 m above the ground when the vehicle is loaded to its maximum permissible all-up weight, this rear-view mirror must not project more than 0,20 m beyond the overall width of the vehicle measured without rear-view mirrors.

1.8. Lorsque le bord inférieur d'un rétroviseur extérieur est situé à moins de 2 mètres du sol, le véhicule étant à la charge correspondant au poids total techniquement admissible, ce rétroviseur ne doit pas faire une saillie de plus de 0,20 mètre par rapport à la largeur hors tout du véhicule non équipé du rétroviseur.


2.2. The side and rear windows bear the appropriate EEC type-approval mark specified in item 4.4 of Annex II. Side and rear windows through which either the driver's forward direct field of view ov 180o is obtained or through which the driver's indirect field of view is obtained by means of interior and exterior rear-view mirrors complying with the requirements of Directive 71/127/EEC, do not bear the additional symbol provided for in item 4.5.2 of Annex II.

2.2. Les vitres latérales et la lunette arrière doivent porter la marque d'homologation «CEE» appropriée décrite au point 4.4 de l'annexe II. Les vitres latérales et la lunette arrière donnant au conducteur le champ de vision directe avant de 180o ou le champ de vision indirecte au moyen de rétroviseurs intérieurs et extérieurs satisfaisant aux exigences de la directive 71/127/CEE ne doivent pas porter le symbole complémentaire prévu au point 4.5.2 de l'annexe II.


The Directive completes the internal market for this type of vehicle by harmonizing the laws of the Member States relating to twelve components and characteristics of two or three-wheel vehicles: - tyres - lighting and light-signalling devices - external projections - rear-view mirrors - measures to counter atmospheric pollution - fuel tanks - measures to counter tampering - electromagnetic compatibility - permissible sound level and exhaust system - trailer couplings and side-car attachments - safety belts and safety belt anchorages - glazing, windscreen wipers and washers and de-icing and de-misting devices.

La directive en question vise à parachever le marché intérieur pour ce type de véhicules en harmonisant les législations des Etats membres pour douze éléments et caractéristiques des véhicules à deux ou trois roues : - les pneumatiques - les dispositifs d'éclairage et de signalisation lumineuse - les saillies extérieures - les rétroviseurs - les mesures contre la pollution atmosphérique - les réservoirs de carburant - les mesures contre la manipulation - la compatibilité électromagnétique - le niveau sonore admissible et le dispositif d'échappement - les dispositifs d'attelage et de fixation - les ancrages des ceintures de sécurité et le ...[+++]


Right-hand-drive cars may now be registered in Spain The Spanish authorities have adopted a circular allowing individual approval for private right-hand-drive cars provided that they meet the safety requirements of the motor vehicles Directives, particularly where rear-view mirrors and headlights are concerned.

Les voitures avec conduite à droite peuvent désormais être immatriculées en Espagne Les autorités espagnoles ont adopté une circulaire qui permet que les véhicules particuliers avec conduite à droite puissent faire l'objet d'une homologation à titre particulier, sous réserve toutefois que ces véhicules respectent les exigences des directives communautaires relatives aux véhicules à moteur, en matière de sécurité notamment quant aux rétroviseurs et aux phares.




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'iii rear-view' ->

Date index: 2022-10-05
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