imitation products coming from the same country,[22] other EU countries[23] or third countries, especially from Asia; [24] evocation of the protected name by unrelated products, for example the wording ‘Belgian stone’ for fake Pierre bleue de Belgique (stone), Turkish marbles marketed under the denomination ‘Botticino Royal’ and ‘The New Botticino’; [25] or evocation of the protected name by products that are not the same type of product, e.g. Chinese granite, Indian slate and limestone from other countries that use the name ‘natural stone from Castile and Leon’.[26]
de produits d’imitation provenant du même pays[22], d’autres pays de l’UE[23] ou de pays tiers, en particulier de l’Asie[24]; de l’évocation du nom protégé pour des produits sans aucun lien, par exemple la mention «pierre belge» pour une fausse Pierre ble
ue de Belgique, des marbres turcs commercialisés sous l’appellation «Botticino Royal» et «The New Botticino»[25]; ou de l’évocation du nom protégé pour des produits qui ne sont pas de même type, par exemple du granit chinois, de l’ardoise indienne et de la pierre calcaire d’autres p
...[+++]ays qui se font appeler «pierre naturelle de Castille-León».[26]