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Alternative healer
Alternative practitioner
Alternative therapist
Alternative therapy practitioner
Apply immigration law
Community dental practitioner
Complementary medicine practitioner
Complementary practitioner
Complementary therapist
Dental practitioner
Duly qualified medical practitioner
Employ immigration entry procedures
Fri
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Health care professional
Health practitioner
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Health-care professional
Illegal immigrant
Immigration law
Immigration rules
Implement immigration entry procedures
Implement immigration law
Irregular immigrant
Legally qualified medical practitioner
Migration statutes
NP
Non-government immigration practitioner
Nurse practitioner
Practitioner of alternative medicine
Practitioner of complementary medicine
Principal dental practitioner
SNP
Specialized nurse practitioner
Undocumented immigrant

Traduction de «immigration practitioner » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
CIC - Immigration Practitioners Operations and Operational Policy Working Group

Groupe de travail CIC - Intervenants en immigration sur les opérations et les politiques opérationnelles


non-government immigration practitioner

intervenant non gouvernemental en immigration [ intervenante non gouvernementale en immigration ]


complementary practitioner [ complementary medicine practitioner | alternative practitioner | complementary therapist | alternative therapist | practitioner of complementary medicine | practitioner of alternative medicine | alternative healer | alternative therapy practitioner | fringe therapist | fri ]

praticien de médecine douce [ praticienne de médecine douce | praticien de médecine parallèle | praticienne de médecine parallèle | praticien de médecine non conventionnelle | praticienne de médecine non conventionnelle | praticien de médecine d'appoint | praticienne de médecine d'appoint | pratici ]


geriatric dentist | principal dental practitioner | community dental practitioner | dental practitioner

chirurgien-dentiste | chirurgien-dentiste/chirurgienne-dentiste | chirurgienne-dentiste | dentiste


implement immigration entry procedures | implement immigration law | apply immigration law | employ immigration entry procedures

appliquer la loi sur l'immigration


health professional | health care professional | health-care professional | health practitioner | health care practitioner | health-care practitioner

professionnel de la santé | professionnelle de la santé


immigration law | immigration rules | immigration law | migration statutes

loi sur l'immigration


illegal immigrant | irregular immigrant | undocumented immigrant

clandestin | immigré clandestin | immigré en situation irrégulière | immigré illégal | immigré irrégulier


duly qualified medical practitioner | legally qualified medical practitioner

médecin dûment qualifié


specialized nurse practitioner | SNP | nurse practitioner | NP

infirmier praticien spécialisé | IPS | infirmière praticienne spécialisée | IPS | infirmier praticien | infirmière praticienne | superinfirmier | superinfirmière | superinfirmier spécialisé | superinfirmière spécialisée
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
43. Welcomes the handbook on European law relating to asylum, borders and immigration produced by the FRA together with the European Court of Human Rights as a concrete contribution assisting legal practitioners in Europe in upholding fundamental and human rights;

43. salue le «Manuel de droit européen en matière d'asile, de frontières et d'immigration» coproduit par l'Agence des droits fondamentaux et la Cour européenne des droits de l'homme pour aider de manière concrète les praticiens du droit en Europe à défendre les droits fondamentaux et les droits de l'homme;


43. Welcomes the handbook on European law relating to asylum, borders and immigration produced by the FRA together with the European Court of Human Rights as a concrete contribution assisting legal practitioners in Europe in upholding fundamental and human rights;

43. salue le "Manuel de droit européen en matière d'asile, de frontières et d'immigration" coproduit par l'Agence des droits fondamentaux et la Cour européenne des droits de l'homme pour aider de manière concrète les praticiens du droit en Europe à défendre les droits fondamentaux et les droits de l'homme;


9. Points out that the right to health is a fundamental human right and therefore encourages the Member States to delink health policies from immigration control, and consequently to refrain from imposing on healthcare practitioners the duty to report undocumented migrants; also encourages the Member State to ensure the provision of appropriate care and assistance geared to gender-specific needs; similarly, encourages the Member States to provide special training on gender issues to officials dealing with undocumented women migrants ...[+++]

9. souligne que le droit à la santé est un droit humain fondamental et encourage donc les États membres à dissocier les politiques de santé des contrôles migratoires et, par conséquent, à ne pas obliger les professionnels de la santé à signaler les migrants sans papiers; encourage également les États membres à fournir des soins et une aide appropriés en tenant compte des besoins spécifiques en fonction des genres; de même, encourage les États membres à proposer une formation spécialement consacrée aux questions de l'égalité des genres aux officiers qui sont en contact avec ces personnes et à ne pas exiger des écoles le signalement des ...[+++]


10. Points out that the right to health is a fundamental human right and therefore encourages the Member States to delink health policies from immigration control, and consequently to refrain from imposing on healthcare practitioners the duty to report undocumented migrants; also encourages the Member State to ensure the provision of appropriate care and assistance geared to gender-specific needs; similarly, encourages the Member States to provide special training on gender issues to officials dealing with undocumented women migrant ...[+++]

10. souligne que le droit à la santé est un droit humain fondamental et encourage donc les États membres à dissocier les politiques de santé des contrôles migratoires et, par conséquent, à ne pas obliger les professionnels de la santé à signaler les migrants sans papiers; encourage également les États membres à fournir des soins et une aide appropriés en tenant compte des besoins spécifiques en fonction des genres; de même, encourage les États membres à proposer une formation spécialement consacrée aux questions de l'égalité des genres aux officiers qui sont en contact avec ces personnes et à ne pas exiger des écoles le signalement des ...[+++]


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The aim of the study is to provide an overview of the immigration policies implemented by the EU Member States and Norway regarding international students, with a view to assisting policy-makers and practitioners to achieve a balance between actively attracting international students into the EU for the purposes of study, and preventing the misuse of international student routes to migration.

Cette étude doit fournir une synthèse des politiques de l’immigration appliquées par les États membres de l’UE et la Norvège à l’égard des étudiants internationaux, pour aider les décideurs politiques et les praticiens à trouver un juste équilibre entre les mesures destinées à inciter les étudiants internationaux à venir étudier dans l’UE et la prévention du détournement des filières d’études à l’étranger à des fins d’immigration.


46. Urges the Member States to raise medical practitioners' awareness of harmful traditional practices and to ensure that crimes are punished consistently under the legislation in force, with particular attention being paid to vulnerable groups including immigrant girls and women, those from ethnic minorities and disabled girls;

46. invite instamment les États membres à sensibiliser les praticiens de la médecine aux pratiques traditionnelles néfastes et à veiller à ce que soient sanctionnés de manière cohérente les crimes en vertu des normes juridiques en vigueur en accordant une attention particulière aux groupes vulnérables que constituent les filles et les femmes immigrées, celles issues de minorités ethniques et les filles handicapées;


The Common Unit for External Borders Practitioners meets in the Council under the aegis of the SCIFA (Strategic Committee of the Council for Immigration, Frontiers and Asylum) in the so-called SCIFA+ formation.

L'unité commune de praticiens des frontières extérieures se réunit au sein du Conseil sous l'égide du groupe de travail CSIFA (Comité stratégique sur l'immigration, les frontières et l'asile), réuni en formation dite CSIFA+.


30. The general political guidelines for External borders practitioners common unit would be fixed by the Council, to the extent that this common unit should most probably develop from the SCIFA (Strategic Committee for Immigration, Frontiers, and Asylum) working group meeting in its formation of those responsible for the Member States services ensuring controls at the external borders.

30. Les orientations politiques générales de l'Instance commune de praticiens des frontières extérieures seraient fixées par le Conseil, dans la mesure où cette Instance commune devrait le plus probablement se développer à partir du groupe de travail SCIFA (Strategic Committee for Immigration, Frontiers and Asylum) réuni en formation des responsables des services des Etats membres assurant le contrôle des frontières extérieures.


Mr. Morris: I cannot say what the situation is in Toronto, but as an immigration practitioner in Ottawa, I know that every immigrant's biggest fear is that someone will point the finger at them in that way and lump them in with a group or an activity that is proscribed.

M. Morris : Je ne peux vous décrire la situation à Toronto, mais je peux vous dire, en tant que praticien en immigration à Ottawa, ce que je sais : la plus grande peur de tout immigrant est que quelqu'un pointe le doigt vers lui de cette façon et l'associe à une activité ou à un groupe proscrit.


First of all I want to say that I come from a perspective of both an immigration practitioner and as a former assistant deputy chair of the Immigration and Refugee Board, so I know how difficult it is to strike a balance between an expeditious and a fair system.

Tout d'abord, je mentionne que je suis praticien de l'immigration et que j'étais vice-président adjoint de la Commission de l'immigration et du statut de réfugié. Je sais donc comment c'est difficile de trouver un équilibre pour que le système soit rapide et équitable.


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