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Consumer
Consumer association
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Consumer attitude
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Consumer policy action plan
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Consumers'behavior
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Create soil and plant improvement programmes
Creating soil and plant improvement programmes
Customer-to-customer e-commerce
IIA
Interinstitutional Agreement
Plant improvement programme developing
Present improvements to artistic production
Propose improvements to artistic production
Proposing improvements to artistic production
Soil and plant improvement programme creating
Use IT programmes to improve patients' skills
Use computer programme to improve patient's skills
Use computer programs to improve patients' skills
User behaviour

Vertaling van "improvement in consumers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Consumer-oriented quality improvement of fruit and vegetable products (COST 915)

Amélioration de la qualité des fruits et des légumes, adaptée aux besoins du consommateur (COST 915)


consumer protection [ consumerism | consumer policy action plan | consumers' rights ]

protection du consommateur [ consommatisme | consumeurisme | défense du consommateur | droits du consommateur | plan d'action en faveur des consommateurs ]




consumer movement [ consumer association | consumer organisation | Consumer associations(ECLAS) ]

mouvement de consommateurs [ association de consommateurs | organisation de consommateurs ]


consumer attitude | consumer behavior | consumer behaviour | consumers'behavior | consumers'behaviour | user behaviour

comportement des consommateurs | comportement du consommateur | habitude d'achat | habitude du consommateur


use computer programme to improve patient's skills | utilise computer-based programmes to improve patients' abilities | use computer programs to improve patients' skills | use IT programmes to improve patients' skills

utiliser des programmes informatiques pour améliorer les aptitudes des patients


proposing improvements to artistic production | submit improvements to artistic production for approval | present improvements to artistic production | propose improvements to artistic production

proposer des améliorations à une production artistique


creating soil and plant improvement programmes | plant improvement programme developing | create soil and plant improvement programmes | soil and plant improvement programme creating

élaborer des programmes d’amélioration de sols et de végétaux


consumer-to-consumer e-commerce | customer-to-customer e-commerce | consumer-to-consumer commerce | consumer-to-consumer electronic commerce | C2C e-commerce | C-to-C e-commerce

commerce électronique interconsommateurs | commerce interconsommateurs | commerce C2C | commerce électronique C2C | e-commerce interconsommateurs | e-commerce C2C


Interinstitutional Agreement | Interinstitutional Agreement of 6 May 1999 between the European Parliament, the Council and the Commission on budgetary discipline and improvement of the budgetary procedure | Interinstitutional Agreement of 6 May 1999 on budgetary discipline and improvement of the budgetary procedure | Interinstitutional Agreement on budgetary discipline and improvement of the budgetary procedure | IIA [Abbr.]

accord interinstitutionnel | accord interinstitutionnel sur la discipline budgétaire et l'amélioration de la procédure budgétaire | AII [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
17. Stresses that the consumer aspect of the digital single market and the electronic communications sector is of utmost importance, and notes the significant enhancements to consumer protection that have been introduced following the implementation of the 2009 Telecoms Package (Directives 2009/136/EC and 2009/140/EC); highlights the important updates and improvements for consumer protection and empowerment currently being proposed by the Parliament; underlines the significance of access for all consumers to high-quality electronic ...[+++]

17. souligne que l'aspect consommateur du marché unique numérique et du secteur des communications électroniques est de la plus haute importance et fait observer les améliorations significatives de la protection des consommateurs qui ont été apportées à la suite de la mise en œuvre du paquet relatif aux télécommunications (directives 2009/136/CE et 2009/140/CE); met en lumière les importantes mises à jour et améliorations pour la protection des consommateurs et leur autonomisation qui sont actuellement proposées par le Parlement; souligne qu'il es ...[+++]


17. Stresses that the consumer aspect of the digital single market and the electronic communications sector is of utmost importance, and notes the significant enhancements to consumer protection that have been introduced following the implementation of the 2009 Telecoms Package (Directives 2009/136/E and 2009/140/EC); highlights the important updates and improvements for consumer protection and empowerment currently being proposed by the Parliament; underlines the significance of access for all consumers to high-quality electronic c ...[+++]

17. souligne que l'aspect consommateur du marché unique numérique et du secteur des communications électroniques est de la plus haute importance et fait observer les améliorations significatives de la protection des consommateurs qui ont été apportées à la suite de la mise en œuvre du paquet relatif aux télécommunications (directives 2009/136/CE et 2009/140/CE); met en lumière les importantes mises à jour et améliorations pour la protection des consommateurs et leur autonomisation qui sont actuellement proposées par le Parlement; souligne qu'il es ...[+++]


Despite the improvements in consumer protection since the inception of the Single Market, "gaps" which make life difficult for citizens, and in particular consumers and SMEs, remain.

Si la protection des consommateurs a été améliorée depuis la création du marché unique, il subsiste des "insuffisances" qui compliquent la vie des citoyens, et notamment des consommateurs et des PME.


That is why today's act would make the following alterations: modernizing legislation to uphold financial stability and guarantee that Canada's financial institutions continue to operate in a competitive, efficient, effective and stable environment; improving the consumer protection framework, including expanding powers for the Financial Consumer Agency of Canada to better protect consumers; and reducing the red tape and regulatory burden on financial institutions.

C'est pourquoi le projet de loi apporterait les modifications suivantes: moderniser les dispositions législatives afin de préserver la stabilité du secteur financier et de garantir que les institutions financières du Canada continuent de fonctionner dans un milieu qui se caractérise par la concurrence, l'efficience, l'efficacité et la stabilité; améliorer le cadre de protection des consommateurs, notamment en élargissant les pouvoirs de l'Agence de la consommation en matière financière du Canada afin de mieux protéger les consommateu ...[+++]


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Bill S-5 also proposes to improve the consumer protection framework, including enhancing the supervisory powers of the Financial Consumer Agency of Canada, FCAC, and increasing the maximum fine that would be levelled by the FCAC for the violation of a consumer provision of its act to make it consistent with administrative monetary penalties levied by other regulatory agencies.

Le projet de loi S-5 propose également d'améliorer le cadre de protection des consommateurs, notamment en renforçant les pouvoirs de contrôle de l'Agence de la consommation en matière financière du Canada, ou ACFC, et en haussant la pénalité maximale imposée par l'ACFC pour la violation d'une disposition législative visant les consommateurs, ce qui correspondra davantage aux sanctions administratives pécuniaires imposées par d'autres organismes de réglementation.


Bill S-5 proposes to improve the consumer protection framework by enhancing the supervisory powers of the Financial Consumer Agency of Canada, FCAC.

Le projet de loi S-5 propose d'améliorer le cadre de protection des consommateurs en conférant des pouvoirs de contrôle accrus à l'Agence de la consommation en matière financière du Canada, l'ACFC.


The directive counters this problem and creates conditions for harmonising these services on the European market by adopting a package of fundamental rules to improve transparency and protect consumers by, inter alia, establishing a uniform model contract, the obligation to provide a contract in the language of the consumer, improving the consumer’s opportunity to make a considered decision, and a cooling-off period in which the consumer may withdraw from the agreement without having to give reasons.

Cette directive corrige ce problème et crée les conditions nécessaires pour harmoniser ces services sur le marché européen en adoptant un paquet de règles fondamentales destinées à améliorer la transparence et à protéger les consommateurs en créant un contrat type uniforme, en imposant l’obligation de dresser le contrat dans la langue du consommateur, en améliorant la possibilité pour le consommateur de faire un choix réfléchi et en instaurant une période de réflexion durant laquelle le consommateur peut se rétracter sans avoir à se j ...[+++]


20. Considers that if the quality of consumer protection is to be improved, individual consumer organisations must be strengthened financially, and objective and publicly available assessments of the quality of their performance must be produced; calls, therefore, on the Commission and the new Member States to cooperate intensively both in drawing up such financial rules and in devising measurable indicators of the quality of the results achieved by such organisations;

20. estime qu'afin d'améliorer la qualité de la protection des consommateurs, il est nécessaire à la fois de renforcer financièrement les différentes organisations de consommateurs, et de permettre une évaluation de la qualité de leurs interventions qui soit objective et accessible au public; invite donc la Commission et les nouveaux États membres à collaborer activement autant à l'élaboration de ces règles financières, qu'à la mi ...[+++]


consolidation and simplification of the consumer policy acquis; effective application of laws and monitoring of compliance ; implementation of the new directive on unfair commercial practices ; improvement of consumer information and education; mainstreaming of consumer policy into other policies and a strong support for consumer organisations.

la consolidation et la simplification de l’acquis communautaire; l'application effective du droit et le contrôle de celui-ci; la mise en oeuvre de la nouvelle directive sur les pratiques commerciales déloyales; une meilleure information et une meilleure éducation des consommateurs; l'intégration de la politique des consommateurs dans les autres politiques; et un vif soutien aux organisations de consommateurs.


· The questionnaire analysed deeply the question of liberalisation : 61% of the Europeans is aware of the opening to competition of a number of services (81% in The Netherlands as opposed to 42% in Ireland), although for most of the services mentioned (except telephone services and air travel) the vast majority of the respondents (80%) has not seen any price cuts, improvement of the quality, a wider choice of services, nor an improvement of consumers' interests protection.

° Le questionnaire analyse en profondeur la question de la libéralisation : 61% des Européens sont conscients de l'ouverture à la concurrence d'un nombre de services (81% aux Pays-Bas pour 42% en Irlande), bien que, pour la majorité des services mentionnés (sauf les services téléphoniques et le trafic aérien), la grande majorité des personnes interrogées (80%) n'ont vu aucune diminution des prix, ni amélioration de qualité, choix plus vaste des services ou amélioration de la protection des intérêts des consommateurs.


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