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Advisory and stakeholder consultations
CSR EMS Forum
EU Multi-Stakeholder Forum on CSR
Engage with rail stakeholders
Engage with railroad stakeholders
European Multi-Stakeholder Forum
Gonadotropin independent precocious puberty
High level group on administrative burden reduction
Liaise with rail stakeholders
Liaise with railway stakeholders
Stakeholder consultations
Stakeholder group
Stakeholder group of the REFIT Platform

Vertaling van "independent stakeholders " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
High level group of independent stakeholders on administrative burdens | High level group on administrative burden reduction

Groupe de haut niveau de parties prenantes indépendantes sur les charges administratives


conduct negotiations with key stakeholders in automotive retail | undertake negotiations with key automotive retail industry stakeholders | negotiate with key automotive retail business stakeholders | negotiate with key stakeholders in the automotive retail sector

négocier avec les principaux intervenants du secteur de la vente au détail d'automobiles


engage with railroad stakeholders | liaise with rail stakeholders | engage with rail stakeholders | liaise with railway stakeholders

s'engager avec les intervenants ferroviaires


collaborate with other stakeholders to promote destinations | organise stakeholders' efforts to achieve destination promotion | coordinate efforts of stakeholders for destination promotion | coordinate efforts of stakeholders to promote destinations

promouvoir les destinations en coordonnant les efforts des parties prenantes | travailler en partenariat pour promouvoir les destinations | collaborer pour promouvoir les destinations | coordonner les efforts des parties prenantes en ce qui concerne la promotion des destinations


CSR EMS Forum | EU Multi-Stakeholder Forum on CSR | European Multi-Stakeholder Forum | European Multi-Stakeholder Forum on Corporate Social Responsibility

Forum européen multipartite sur la RSE | Forum plurilatéral européen sur la responsabilité sociale des entreprises | Forum plurilatéral sur la RSE


stakeholder group | Stakeholder group of the REFIT Platform

groupe de réflexion des parties intéressées


Primary pigmented nodular adrenocortical disease (PPNAD) is a form of bilateral adrenocortical hyperplasia that is often associated with adrenocorticotrophin hormone independent Cushing syndrome. The disease has characteristics of small to normal siz

dysplasie micronodulaire pigmentée des surrénales


advisory and stakeholder consultations [ stakeholder consultations ]

consultations avec les parties intéressées


A rare genetic neurological disorder characterized by infant hypotonia and feeding difficulties, global development delay, mild to moderate intellectual disability, delayed independent ambulation, broad-based gait with arms upheld and flexed at the e

retard de développement avec trouble du spectre de l'autisme et démarche instable


Gonadotropin independent precocious puberty

puberté précoce périphérique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
9. Acknowledges the long-term intensive work of the High Level Group of Independent Stakeholders, which has submitted proposals for reducing administrative burdens to the European Commission and identified best practice with a view to implementing EU legislation in the Member States in as unbureaucratic a way as possible; takes note that four members of the High Level Group of Independent Stakeholders have come out against several of the conclusions presented in the Group’s final report on administrative burdens and produced a dissenting opinion; expects the Commission to take account of the concerns of all stakeholders involved in the ...[+++]

9. reconnaît le travail intensif et de longue haleine fourni par le groupe de haut niveau de parties prenantes indépendantes sur les charges administratives, qui a présenté à la Commission des propositions visant à réduire les charges administratives et a recensé les bonnes pratiques en vue d'une transposition la moins lourde possible de la législation de l'Union dans les États membres; observe que quatre des membres du groupe de haut niveau sur les charges administratives se sont opposés à plusieurs conclusions du rapport final du groupe et ont publié un avis divergent à cet égard; demande à la Commission de tenir compte des préoccupa ...[+++]


– having regard to the report of 15 November 2011 of the High Level Group of Independent Stakeholders on Administrative Burdens, entitled ‘Europe can do better: Report on the best practices in the Member States to implement EU legislation in the least burdensome way’,

– vu le rapport publié le 15 novembre 2011 par le groupe de haut niveau de parties prenantes indépendantes sur les charges administratives, intitulé «L'Europe peut mieux faire – Rapport sur les bonnes pratiques utilisées dans les États membres pour rendre la mise en œuvre de la législation de l'UE la moins lourde possible»,


Task Force Usig, a special unit under the Philippine National Police, along with independent stakeholders and international partners have independently verified that incidents of extrajudicial killings have clearly declined.

La cellule Usig, unité spéciale relevant de la police nationale, ainsi que des acteurs indépendants et des partenaires internationaux ont pu vérifier que le nombre des cas d'exécution extrajudiciaire avait manifestement diminué.


31. Welcomes the new programme for the competitiveness of SMEs (COSME); notes the successful actions of the Competitiveness and Innovation Framework Programme (CIP); believes that these actions – such as the High Level Group of Independent Stakeholders for Administrative Burden Reduction and the Enterprise Europe Network –should be continued and further expanded under the new programme; underlines the need to improve access to finance for SMEs and strengthen the role that the private sector could play; calls for the simplification and rationalisation of the various Union instruments devoted to access to credit, guarantees or venture ...[+++]

31. accueille avec satisfaction le nouveau programme pour la compétitivité des entreprises et des petites et moyennes entreprises (COSME); prend note des mesures efficaces du programme-cadre pour l'innovation et la compétitivité (PIC); estime que ces mesures – telles que le groupe de haut niveau de parties prenantes indépendantes sur la réduction des charges administratives et le Réseau entreprise Europe – devraient être maintenues et élargies dans le cadre du nouveau programme; souligne la nécessité d'améliorer l'accès aux finances des PME et le rôle que le secteur privé pourrait jouer; plaide en faveur de la simplification et de la ...[+++]


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48. Welcomes the achievement of the 2012 target on minimising administrative burdens but believes that there is a great deal more to achieve; urges the Commission to review existing legislation and to come up with a new and ambitious reduction target in accordance with the ‘Small Business Act’ for Europe (SBA) and the ’Think Small First’ principle; considers that such a new target should be a net target taking into account new legislation which is adopted after the target is set; recommends that the new target should be measurable and verifiable, and should achieve a qualitative improvement, for instance by reducing the amount of documentation required from SMEs and ensuring that SMEs are not faced with unrealistic deadlines for submitti ...[+++]

48. se réjouit de la réalisation de l'objectif de 2012 de réduction des charges administratives, mais estime qu'un long chemin reste à parcourir; presse la Commission de revoir la législation existante et de présenter un nouvel objectif de réduction ambitieuse de la bureaucratie conformément au «Small Business Act» pour l'Europe et au principes de la «priorité aux PME»; pense que ce nouvel objectif devrait être un objectif net, tenant compte de la nouvelle législation adoptée après la fixation des objectifs; recommande que ce nouvel objectif soit mesurable et vérifiable, et représente une amélioration en termes qualitatifs, en réduisant par exemple la quantité de documents à présenter par les PME et en veillant à ce que les PME ne se voi ...[+++]


Brussels, 21 February 2012 - Today President Barroso received the Chairman of the High Level Group of Independent Stakeholders on Administrative Burdens, Dr. Edmund Stoiber, who handed over the Group's report "Europe can do more" on best practice in Member States to implement EU legislation in the least burdensome way.

Bruxelles, le 21 février 2012 – M. Barroso, président de la Commission européenne, a reçu aujourd’hui M. Edmund Stoiber, président du groupe de haut niveau de parties prenantes indépendantes sur les charges administratives, qui a remis le rapport intitulé «L'Europe peut mieux faire», dans lequel le groupe de haut niveau a recensé les meilleures pratiques nationales visant à la mise en œuvre la moins lourde possible de la législation de l'Union.


The lack of thorough consultation with independent stakeholders, such as those mentioned above, is troubling, considering the same problem plagued the bill's predecessor.

L’absence de consultation exhaustive auprès des intervenants indépendants comme ceux que je viens de mentionner est pour le moins troublante, étant donné que le prédécesseur de ce projet de loi souffrait du même problème.


The Commission extended the mandate of the High Level Group of Independent Stakeholders, chaired by Edmund Stoiber, until the end of 2012.

La Commission a prolongé le mandat du Groupe de haut niveau de parties prenantes indépendantes sur les charges administratives, présidé par Edmund Stoiber, jusqu’à la fin de 2012.


68. Highlights in this light Commission’s initiative, acting on a proposal by Parliament, setting up a High Level Group of Independent Stakeholders on administrative burden; Is of the opinion that in order to ensure its independent position, this group should be closely involved in advancing the administrative cost reduction initiatives in general terms not restricting itself to the Action Plan for reducing administrative burdens;

68. souligne dans ce contexte l'initiative de la Commission, faisant suite à une proposition du Parlement, de créer un groupe de haut niveau d'acteurs indépendants pour les charges administratives; est d'avis que pour assurer l'indépendance de cet organisme, celui‑ci devrait être étroitement associé aux efforts tendant à réduire les dépenses administratives en général, sans se limiter au plan d'action pour la réduction de ces charges;


Noting that since 2004 the European Commission has presented proposals to cut the administrative costs of EU rules by over 30%, the Prime Minister and the President hoped to see the rapid adoption of these reforms and looked forward to the extension of this programme taking account of the ongoing work of the High Level Group of Independent Stakeholders on Administrative Burdens.

Prenant acte du fait que, depuis 2004, la Commission européenne a présenté des propositions visant à réduire de plus de 30 % les coûts administratifs engendrés par la réglementation de l'UE, le premier ministre et le président ont appelé de leurs vœux l'adoption rapide de ces réformes et l'extension de ce programme en tenant compte des travaux menés actuellement par le groupe de haut niveau de parties prenantes indépendantes sur les charges administratives.




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'independent stakeholders' ->

Date index: 2023-07-22
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