Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
4.7
CT Strategy
Carry out a naming strategy
Carry out naming strategies
Carrying out a naming strategy
Commence multi national cooperation strategies
Develop international cooperation strategies
EU 2020 strategy
EU CT Strategy
EU Counter-Terrorism Strategy
EU Strategy for jobs and growth
EU energy policy
EU energy strategy
EU growth strategy
EU internal security strategy
EU strategy
Energy union
Establish international cooperation strategies
Establish multi national cooperation strategies
Europe 2020 Strategy for Jobs and Growth
Europe 2020 strategy
European Union Counter-Terrorism Strategy
European Union energy policy
European Union energy strategy
European growth initiative
Growth strategy of the EU
Growth strategy of the European Union
ISS
Internal security strategy
Internal security strategy for the EU
Internal security strategy for the European Union
Make naming strategies
Political agenda of the EU
Political agenda of the European Union
Political priority of the EU
Political priority of the European Union
Strategic agenda for the EU
Strategic agenda of the European Union
Strategy of the EU
Strategy of the European Union
Translate strategy in operations
Translate strategy into actions
Translate strategy into objectives
Translate strategy into operation

Traduction de «indicative strategy » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
EU growth strategy [ Europe 2020 strategy | European growth initiative | EU Strategy for jobs and growth | EU strategy for jobs and smart, sustainable and inclusive growth | EU strategy for smart, sustainable and inclusive growth | growth strategy of the EU | growth strategy of the European Union ]

stratégie européenne pour la croissance [ initiative de croissance européenne | stratégie «Europe 2020» | stratégie de l’UE pour l’emploi et la croissance | stratégie de l’UE pour l’emploi et une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie de l’UE pour une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie Europe 2020 | stratégie pour la croissance de l’UE | stratégie pour la croissance de l’Union européenne ]


EU 2020 strategy | EUROPE 2020 A strategy for smart, sustainable and inclusive growth | Europe 2020 strategy | Europe 2020 Strategy for Jobs and Growth | Europe 2020 strategy for jobs and smart, sustainable and inclusive growth

stratégie UE 2020 | stratégie de l'UE pour 2020 | stratégie Europe 2020 | Stratégie Europe 2020 pour l'emploi et la croissance | stratégie Europe 2020 pour l'emploi et une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie pour une croissance intelligente, durable et inclusive


translate strategy in operations | translate strategy into objectives | translate strategy into actions | translate strategy into operation

traduire la stratégie en actions et objectifs concrets | élaborer des actions et des objectifs à partir de la stratégie | transposer la stratégie en actions et objectifs


commence multi national cooperation strategies | establish multi national cooperation strategies | develop international cooperation strategies | establish international cooperation strategies

élaborer des stratégies de coopération internationale


carry out a naming strategy | carrying out a naming strategy | carry out naming strategies | make naming strategies

effectuer des stratégies de nomination


EU internal security strategy | internal security strategy | internal security strategy for the EU | internal security strategy for the European Union | ISS [Abbr.]

stratégie de sécurité intérieure | stratégie de sécurité intérieure de l'UE | stratégie de sécurité intérieure pour l'Union européenne | SSI [Abbr.]


EU strategy [ political agenda of the EU | political agenda of the European Union | political priority of the EU | political priority of the European Union | strategic agenda for the EU | strategic agenda of the European Union | strategy of the EU | strategy of the European Union ]

stratégie de l’UE [ agenda politique de l’UE | agenda politique de l’Union européenne | agenda stratégique de l’UE | agenda stratégique de l’Union européenne | priorité politique de l’UE | priorité politique de l’Union européenne | stratégie de l’Union européenne ]


CT Strategy | EU Counter-Terrorism Strategy | EU CT Strategy | European Union Counter-Terrorism Strategy

stratégie de l'UE visant à lutter contre le terrorisme | stratégie de l'Union européenne visant à lutter contre le terrorisme


Interregional Consultation on Indicators and Procedures for the Second Evaluation of the Health for All Strategy

Consultation interrégionale sur les indicateurs et les procédures de la deuxième évaluation de la Stratégie de la santé pour tous


EU energy policy [4.7] [ energy union | EU energy strategy | European Union energy policy | European Union energy strategy ]

politique énergétique de l'UE [4.7] [ politique énergétique de l'Union européenne | stratégie énergétique de l’UE | stratégie énergétique de l’Union européenne | union de l'énergie | union européenne de l'énergie ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For the purposes of point (a), the development of replacement components shall not be restricted by: the unavailability of pertinent information, the technical requirements relating to malfunction indication strategies if the OBD thresholds are exceeded or if the OBD system is unable to fulfil the basic OBD monitoring requirements of this Regulation; specific modifications to the handling of OBD information to deal independently with vehicle operation on petrol or on gas; and the type-approval of gas-fuelled vehicles that contain a limited number of minor deficiencies.

Pour les besoins du point (a), la mise au point de composants de rechange n’est pas limitée par les aspects suivants: le manque de disponibilité de données pertinentes, les exigences techniques relatives aux stratégies d’indication de dysfonctionnement si les seuils applicables aux systèmes de diagnostic sont dépassés ou si le système de diagnostic ne peut satisfaire aux exigences de base du présent règlement en matière de surveillance; il convient également d’apporter des modifications spécifiques au traitement des informations sur le système OBD en vue d’évaluer indépendamment le fonctionnement du véhicule à l’essence ou au gaz; et l ...[+++]


– having regard to the Commission communication entitled ‘Enlargement Strategy and Main Challenges 2014-2015’ of 8 October 2014 (COM(2014)0700), accompanied by Commission Staff Working Document SWD(2014)0304 entitled ‘Albania 2014 Progress Report’, as well as to the Indicative Strategy Paper for Albania (2014-2020), adopted on 18 August 2014,

– vu la communication de la Commission intitulée "Stratégie d'élargissement et principaux défis 2014-2015" du 8 octobre 2014 (COM(2014)0700), le document de travail des services de la Commission intitulé "Albania 2014 Progress Report" qui l'accompagne (SWD(2014)0304), ainsi que le document de stratégie indicatif pour les années 2014-2020, adopté le 18 août 2014,


– having regard to the Commission communication entitled ‘Enlargement Strategy and Main Challenges 2014-2015’ of 8 October 2014 (COM(2014)0700), accompanied by Commission Staff Working Document SWD(2014)0305 entitled ‘Bosnia and Herzegovina 2014 Progress Report’, and to the Indicative Strategy Paper on Bosnia and Herzegovina (2014-2017), adopted on 15 December 2014,

– vu la communication de la Commission intitulée "Stratégie d'élargissement et principaux défis 2014-2015" du 8 octobre 2014 (COM(2014)0700), ainsi que le document de travail des services de la Commission intitulé "Bosnia and Herzegovina 2014 Progress Report" qui l'accompagne (SWD(2014)0305), et le document de stratégie indicatif sur la Bosnie-Herzégovine (2014-2017) adopté le 15 décembre 2014,


25. Stresses the need to improve education and training in order to address skills mismatches and increase employability, particularly among young people; calls on the Commission to work in close cooperation with the government to address weaknesses in labour market conditions, including growing unemployment, and provide solutions in line with the Europe 2020 strategy; welcomes the Indicative Strategy Paper for Albania 2014-2020, which recognises that education, employment and social policies require support through the IPA;

25. souligne la nécessité d'améliorer l'éducation et la formation pour lutter contre l'inadéquation des compétences et augmenter l'employabilité, notamment chez les jeunes; demande à la Commission de travailler en étroite coopération avec le gouvernement afin de résoudre les problèmes liés aux conditions sur le marché du travail, y compris la hausse du chômage, et de proposer des solutions qui cadrent avec la stratégie Europe 2020; salue le document de stratégie indicatif pour l'Albanie (2014‑2020), dans lequel il est noté que l'édu ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
26. Stresses the need to improve education and training in order to address skills mismatches and increase employability, particularly among young people; calls on the Commission to work in close cooperation with the government to address weaknesses in labour market conditions, including growing unemployment, and provide solutions in line with the Europe 2020 strategy; welcomes the Indicative Strategy Paper for Albania 2014-2020, which recognises that education, employment and social policies require support through the IPA;

26. souligne la nécessité d'améliorer l'éducation et la formation pour lutter contre l'inadéquation des compétences et augmenter l'employabilité, notamment chez les jeunes; demande à la Commission de travailler en étroite coopération avec le gouvernement afin de résoudre les problèmes liés aux conditions sur le marché du travail, y compris la hausse du chômage, et de proposer des solutions qui cadrent avec la stratégie Europe 2020; salue le document de stratégie indicatif pour l'Albanie (2014‑2020), dans lequel il est noté que l'édu ...[+++]


5. Stresses that, as was concluded by the Council on 16 December 2014, the Instrument for Pre-Accession Assistance (IPA II) for the period 2014-2020 sees the introduction of enhanced coherence between financial assistance and the overall progress made in the implementation of the pre-accession strategy; underlines that, as is indicated in the Indicative Strategy Paper for Turkey (2014-2020) of 26 August 2014, Turkey is expected to enhance respect for fundamental rights and freedoms in, among others, the key area of freedom of expression (including freedom of the media);

5. relève que, conformément aux conclusions du Conseil du 16 décembre 2014, l'instrument d'aide de préadhésion (IAP II) pour la période 2014-2020 prévoit l'introduction d'une cohérence accrue entre l'assistance financière et les progrès globaux réalisés dans la mise en œuvre de la stratégie de préadhésion; souligne que, comme l'indique le document de stratégie indicatif pour la Turquie (2014-2020) du 26 août 2014, il est attendu de la Turquie qu'elle améliore le respect des droits et des libertés fondamentaux, notamment dans le domai ...[+++]


1. Assistance under this Regulation shall be provided on the basis of country or multi-country indicative strategy papers (the ‘strategy papers’), established for the duration of the Union's multiannual financial framework for the period from 2014 to 2020, by the Commission in partnership with the beneficiaries listed in Annex I.

1. L'aide prévue au titre du présent règlement est fournie sur la base de documents de stratégie indicatifs nationaux ou multinationaux (ci-après dénommés «documents de stratégie»), établis, pour la durée du cadre financier pluriannuel de l'Union correspondant à la période 2014-2020, par la Commission en partenariat avec les bénéficiaires mentionnés à l'annexe I.


The priorities for action towards meeting objectives in the relevant policy areas which will be supported under this Regulation should be defined in indicative strategy papers established by the Commission for the duration of the Union's multiannual financial framework for the period from 2014 to 2020 in partnership with the beneficiaries listed in Annex I, based on their specific needs and the enlargement agenda, in line with the general and specific objectives defined by this Regulation and taking relevant national strategies into due account.

Les priorités d'action en vue d'atteindre les objectifs dans les domaines d'action pertinents qui bénéficieront d'un soutien en vertu du présent règlement devraient être définies dans les documents de stratégie indicatifs établis par la Commission pour la durée du cadre financier pluriannuel de l'Union pour la période allant de 2014 à 2020, en partenariat avec les bénéficiaires mentionnés à l'annexe I, sur la base de leurs besoins spécifiques et du programme d'élargissement, dans le respect de l'objectif général et des objectifs spécifiques définis par le présent règlement et compte dûment tenu des stratégie ...[+++]


One of the deliverables was a “Report on indicators for monitoring the implementation and evaluating the impact of a National Plan or Strategy for rare diseases" which served as a basis for the adoption of the “EUCERD Recommendations on Core Indicators for Rare Disease National Plans/Strategies”[8].

Il a donné lieu à un rapport sur les indicateurs de suivi de l’application et d’analyse des incidences d’un plan ou d’une stratégie d’ordre national pour les maladies rares; il a aussi servi de base à l’adoption des recommandations de l’EUCERD sur les indicateurs principaux destinés aux plans ou stratégies d’ordre national pour ces maladies.[8]


(5) The technical requirements relating to malfunction indication strategies are clarified such that a malfunction is deemed to occur if the OBD thresholds are exceeded or if the OBD system is unable to fulfil the basic OBD monitoring requirements of this Directive.

(5) Les prescriptions techniques relatives aux dispositifs d'indication des dysfonctionnements sont clarifiées de sorte qu'il est question d'un dysfonctionnement en cas de dépassement des seuils fixés pour l'OBD ou d'incapacité du système OBD à satisfaire aux exigences fondamentales de contrôle prévues dans la présente directive.


w