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Agri-food industry
Agri-food sector
Agri-foodstuffs sector
Agricultural sector representative body
Agro-food industry
Agro-processing industry
Agro-processing sector
Combine business technology with user experience
Combine industry technology with user experience
Combine sector technology with user experience
Combining business technology and user experience
Entertainment business
Entertainment industry
Entertainment sector
Food-processing industry
Industrial sector
Industry
Nationalised industry
Non-food industrial sector
Oversee communications
Public corporation
Public enterprise
Public enterprises
Public sector
Public undertaking
Secondary sector
Sector of industry
State sector
State undertaking

Traduction de «industry sector bodies » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
secondary sector [ industrial sector | Industrial sector(ECLAS) | Industry(ECLAS) ]

secteur secondaire [ secteur industriel ]


industrial sector | sector of industry

branche de l'industrie | branche industrielle


industrial sector | industry

secteur industriel | secteur secondaire


non-food industrial sector

secteur industriel non-alimentaire


oversee communications | supervise communications with food industry governmental bodies | manage communication with food industry governmental bodies | manage communications with food industry governmental bodies

gérer les communications avec des organismes gouvernementaux compétents pour l’industrie alimentaire


agricultural sector representative body

organisme de représentation agricole [ chambre d'agriculture ]


agri-food industry [ agro-food industry | food-processing industry | agro-processing industry | agri-food sector | agro-processing sector | agri-foodstuffs sector ]

industrie agroalimentaire [ IAA | secteur agroalimentaire | agroalimentaire | filière agroalimentaire | industrie de la transformation des aliments ]


public sector [ nationalised industry | public corporation | public enterprise | public undertaking | state sector | State undertaking | Public enterprise(STW) | public enterprises(UNBIS) ]

entreprise publique [ entreprise de l'État | entreprise nationalisée | secteur public ]


entertainment sector | entertainment business | entertainment industry

industrie du divertissement | industrie du spectacle


combine industry technology with user experience | combine sector technology with user experience | combine business technology with user experience | combining business technology and user experience

concilier la technologie d'une entreprise et le ressenti des utilisateurs
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In 2013, the EU supported four pilot SSAs to foster dialogue between industrial sectors and bodies involved in designing, accrediting, implementing and evaluating education and training systems.

En 2013, l’Union a soutenu quatre de ces alliances pour favoriser le dialogue entre les secteurs industriels et les organismes qui s’occupent de concevoir, accréditer, mettre en œuvre et évaluer les systèmes d’éducation et de formation.


There are circumstances under which it may be reasonable and economical for the subject of a data protection impact assessment to be broader than a single project, for example where public authorities or bodies intend to establish a common application or processing platform or where several controllers plan to introduce a common application or processing environment across an industry sector or segment or for a widely used horizontal activity.

Il existe des cas dans lesquels il peut être raisonnable et économique d'élargir la portée de l'analyse d'impact relative à la protection des données au-delà d'un projet unique, par exemple lorsque des autorités publiques ou organismes publics entendent mettre en place une application ou une plateforme de traitement commune, ou lorsque plusieurs responsables du traitement envisagent de créer une application ou un environnement de traitement communs à tout un secteur ou segment professionnel, ou pour une activité transversale largement utilisée.


Pursuant to Directive 2003/87/EC of the European Parliament and of the Council , the Commission, Member States and other officially designated bodies are, inter alia, responsible for the technical issuance of emission allowances, their free allocation to eligible industry sectors and new entrants and more generally the development and implementation of the Union’s climate policy framework which underpins the supply of emission allowances to compliance buyers of the Union’s emissions trading sc ...[+++]

En vertu de la directive 2003/87/CE du Parlement européen et du Conseil , la Commission, les États membres et les autres organismes officiellement désignés sont, entre autres, chargés de la délivrance technique des quotas d’émission, de leur attribution gratuite aux secteurs industriels et aux nouveaux entrants remplissant les conditions requises et plus généralement du développement et de la mise en œuvre du cadre de la politique climatique de l’Union sur lequel repose l’offre de quotas d’émission aux acheteurs assujettis au système d’échange de quotas d’émission de l’Union.


103. Believes that workplace innovation, the development of competences, creative and autonomous workers and teamwork are important assets in both the social and economic performance of companies; emphasises that workplace democratisation, including active participation by staff representatives and trade unions, needs to be expanded; calls on the Member States or regional bodies concerned to create a framework for ongoing training, be that an individual right to training or other schemes, which ensures that their skills pool remains ahead of growing demand in the sector and is ad ...[+++]

103. estime que l'innovation sur le lieu de travail, le développement des compétences, des travailleurs créatifs et autonomes, et l'esprit d'équipe constituent des atouts importants pour les performances tant sociales qu'économiques des entreprises; souligne qu'il convient d'amplifier la démocratisation du lieu de travail, y compris la participation active des représentants du personnel et des syndicats; invite les États membres ou les instances régionales concernées à créer un cadre pour la formation continue, soit sous la forme d'un droit individuel à la formation ou d'autres régimes, garantissant que leur vivier de compétences conti ...[+++]


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103.Believes that workplace innovation, the development of competences, creative and autonomous workers and teamwork are important assets in both the social and economic performance of companies; emphasises that workplace democratisation, including active participation by staff representatives and trade unions, needs to be expanded; calls on the Member States or regional bodies concerned to create a framework for ongoing training, be that an individual right to training or other schemes, which ensures that their skills pool remains ahead of growing demand in the sector and is ad ...[+++]

103. estime que l'innovation sur le lieu de travail, le développement des compétences, des travailleurs créatifs et autonomes, et l'esprit d'équipe constituent des atouts importants pour les performances tant sociales qu'économiques des entreprises; souligne qu'il convient d'amplifier la démocratisation du lieu de travail, y compris la participation active des représentants du personnel et des syndicats; invite les États membres ou les instances régionales concernées à créer un cadre pour la formation continue, soit sous la forme d'un droit individuel à la formation ou d'autres régimes, garantissant que leur vivier de compétences conti ...[+++]


7. Notes that the absence of a common defence industrial policy has led to considerable fragmentation of the defence market in terms of demand and supply, regulations and standards; recognises that a common defence industrial policy makes sense economically to reinforce the role of the European Union on the global scale and maintain Europe’s technological capacity while still taking into account the specificities of each Member State; believes therefore that European defence industrial policy should promote multidimensional cooperation for the benefit of the EU, outlining the main industrial objectives, mapping the comparative advantages and strategic industrial sectors and empha ...[+++]

7. constate qu'en l'absence de politique industrielle de défense commune, le marché de la défense s'est considérablement fragmenté en matière de demande, d'offre, de réglementation et de normes; reconnaît qu'une politique industrielle de défense commune semble pertinente du point de vue économique pour renforcer le rôle de l'Union européenne sur la scène mondiale et préserver le potentiel technologique de l'Europe tout en tenant compte des spécificités de chaque État membre; est donc convaincu que la politique industrielle de défense européenne devrait encourager une coopération pluridimensionnelle au sein de l'Union, en en fixant les ...[+++]


14. Calls on the Commission and the Member States to monitor, on a continuous basis, the impact of the crisis in various structural and development fields and the use made of the opportunities offered by the financing instruments earmarked for Objective 2 primarily to support entrepreneurship and SMEs and bodies working for a social, inclusive economy, with a view to increasing their competitiveness and thus the potential for greater employment, and facilitating their access to financial engineering instruments (Jaspers, Jeremie, Jessica, Jasmine); calls on the Commission and the Member States to use this evidence to prepare and target ...[+++]

14. invite la Commission et les États membres à surveiller constamment les effets de la crise sur les différents secteurs de structures et de développement ainsi que ceux de l'utilisation des possibilités offertes par les instruments de financement destinés à l'Objectif 2, principalement pour soutenir l'entrepreneuriat, les PME et les organismes d'économie sociale et solidaire, afin de renforcer leur compétitivité et ainsi le potentiel de croissance d'emplois et de faciliter leur accès aux instruments d'ingénierie financière (Jaspers, Jeremie, Jessica et Jasmine); invite également la Commission et les États membres à utiliser ces donnée ...[+++]


14. Calls on the Commission and the Member States to monitor, on a continuous basis, the impact of the crisis in various structural and development fields and the use made of the opportunities offered by the financing instruments earmarked for Objective 2 primarily to support entrepreneurship and SMEs and bodies working for a social, inclusive economy, with a view to increasing their competitiveness and thus the potential for greater employment, and facilitating their access to financial engineering instruments (Jaspers, Jeremie, Jessica, Jasmine); calls on the Commission and the Member States to use this evidence to prepare and target ...[+++]

14. invite la Commission et les États membres à surveiller constamment les effets de la crise sur les différents secteurs de structures et de développement ainsi que ceux de l'utilisation des possibilités offertes par les instruments de financement destinés à l'Objectif 2, principalement pour soutenir l'entrepreneuriat, les PME et les organismes d'économie sociale et solidaire, afin de renforcer leur compétitivité et ainsi le potentiel de croissance d'emplois et de faciliter leur accès aux instruments d'ingénierie financière (Jaspers, Jeremie, Jessica et Jasmine); invite également la Commission et les États membres à utiliser ces donnée ...[+++]


Member States would therefore in turn make sure that the relevant information is passed to all relevant governmental departments and agencies, including emergency services organisations, informing relevant industry sector bodies so that they in turn will inform affected owners and operators of critical infrastructure through a network of contacts established within the Member States.

Les États membres devraient à leur tour s'assurer que les informations sont transmises à tous les départements ministériels et à tous les organismes concernés, y compris les services d'urgence et les secteurs industriels qui seront quant à eux chargés d'informer les propriétaires et les exploitants des infrastructures critiques au travers d'un réseau de contacts mis en place au sein des États membres.


(c) enhance cooperation between different actors operating in the field of network and information security, inter alia, by organising, on a regular basis, consultation with industry, universities, as well as other sectors concerned and by establishing networks of contacts for Community bodies, public sector bodies appointed by the Member States, private sector and consumer bodies.

c) renforcer la coopération entre les différents acteurs dans le domaine de la sécurité des réseaux et de l'information, notamment en organisant périodiquement des consultations avec les entreprises et les universités ainsi que d'autres secteurs concernés et en créant des réseaux de contacts à l'usage des organismes communautaires, des organismes du secteur public désignés par les États membres, des organismes du secteur privé et des organisations des consommateurs.




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'industry sector bodies' ->

Date index: 2021-06-17
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