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Away-from-home channel
Biopsy channel
Biopsy forceps channel
Channel
Channel of subcode information
Channeling
Channelling
Channels
Discharge channel
Flood bypass
Flood diversion channel
Flood-bypass channel
Floodway
Forceps channel
Gastronomy channel
Horeca
Informal channel
Information channel
Information channels
Information-bearer channel
Information-bearing channel
Instrument channel
Instrumentation channel
Military channels
Normal channels
Official channels
On-premises channel
Operating channel
POC
Potential operated channel
Potential-operated ionic channel
Proper channel
Relief channel
Spillway channel
Subcode channel
Transistor channeling
Transistor channelling
VOC
Voltage operated channel
Voltage-dependant ionic channel
Voltage-gated channel
Voltage-gated ion channel
Voltage-gated ionic channel
Voltage-operated ionic channel
Working channel

Vertaling van "informal channel " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


information channel [ information-bearer channel | information-bearing channel ]

voie porteuse d'information


operating channel | biopsy channel | biopsy forceps channel | forceps channel | instrument channel | instrumentation channel | suction/biopsy channel | forceps/suction channel | working channel

canal opérateur | canal à biopsie | conduit opérateur | conduit d'instruments | canal biopsique


subcode channel | channel of subcode information

canal d'exploitation


information channels [ channels ]

chaînes d'information [ chaînes ]


voltage-dependant ionic channel | voltage-operated ionic channel | voltage operated channel | VOC | potential-operated ionic channel | potential operated channel | POC | voltage-gated ionic channel | voltage-gated ion channel | voltage-gated channel

canal ionique sensible à la tension | canal ionique dépendant d'un potentiel d'action | canal ionique sensible à une différence de potentiel | canal ionique sensible au voltage | canal sensible au voltage | canal ionique voltage-dépendant


discharge channel | flood bypass | flood diversion channel | flood-bypass channel | floodway | relief channel | spillway channel

canal de décharge | canal de dérivation de crue | canal d'évacuation de crue | canal évacuateur de crue


away-from-home channel | gastronomy channel | horeca (catering) channel | on-premises channel

circuit de la consommation hors foyer


channeling | channelling | transistor channeling | transistor channelling

formation d'un canal superficiel sur un transistor


official channels (1) | normal channels (2) | military channels (3) | proper channel (4) | channel (5)

voie hiérarchique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Because the entity referred to in the response to Q-972 was involved in active projects in several countries, CIDA took the following specific measures to protect the interests of the Crown: CIDA established a multi-disciplinary task force to oversee a common, integrated and corporate approach to managing the situation and mitigating potential risks; discussions and meetings were held with senior representatives of the organization, who provided detailed information on the extent and severity of the financial situation, and the likely operational impacts; based on the initial information received, as well as a review of the current sta ...[+++]

Comme l’entité dans la réponse à la question Q-972 participait à des projets en cours de réalisation dans plusieurs pays, l’ACDI a pris les mesures particulières qui suivent pour protéger les intérêts de la Couronne: un « groupe de travail » multidisciplinaire a été mis sur pied par l’ACDI afin de superviser le recours à une approche intégrée pour gérer la situation et atténuer les risques potentiels; des discussions et des rencontres ont eu lieu avec des hauts représentants de l’organisation, qui ont fourni des renseignements détaillés au sujet de la gravité de la situation financière de l’organisation et des répercussions opérationnel ...[+++]


Question No. 450 Ms. Judy Foote: With regard to Marine Atlantic’s executive hiring practices: (a) where has the position of Chief Information Officer historically been located; (b) where has the position of Operations for the ports of Channel-Port aux Basques, North Sydney and Argentia historically been located; (c) what is the rationale for the historical position locations; (d) why was the position of Chief Information Officer moved to St. John’s; (e) are there plans to move additional positions out of Channel-Port aux Basques; ...[+++]

Question n 450 Mme Judy Foote: En ce qui concerne les pratiques d’embauche de cadres supérieurs de Marine Atlantique: a) où a été situé historiquement le poste de dirigeant principal de l’information; b) où a été situé historiquement le poste d’Opérations pour les ports de Channel-Port aux Basques, de North Sydney et d’Argentia; c) quelle est la raison pour le placement historique de ces postes; d) pourquoi le poste de dirigeant principal de l’information a-t-il été déplacé à St. John’s; e) y a-t-il des plans pour déplacer d’autre ...[+++]


(Return tabled) Question No. 88 Hon. Carolyn Bennett: With respect to Internet applications: (a) is the government working towards the inclusion of rich Internet applications within its design and development with regard to its Web sites; (b) what is the government’s response to the American response to rich Internet applications made ten years ago; (c) is the government planning on adopting the Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0 standard; (d) what is the monetary impact of the government’s present use of WCAG 1.0 standard knowing that software contractors have built WCAG 2.0 accessibility into their software; (e) have software contractors requested that the government's Common Look and Feel (CLF) Committee relax or amend t ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 88 L'hon. Carolyn Bennett: En ce qui concerne les applications Internet: a) le gouvernement s’emploie-t-il à intégrer les applications Internet riches dans la conception et la construction de ses sites; b) quelle est la réaction du gouvernement envers la réaction américaine d’il y a dix ans aux applications Internet riches; c) le gouvernement entend-il adopter les Directives pour l'accessibilité aux contenus Web (WCAG) 2.0; d) quel est l’impact financier de l’utilisation actuelle par le gouvernement de la norme WCAG 1.0 compte tenu que les créateurs de logiciels intègrent l’accessibilité WCAG 2.0 dans leurs logiciels; e) les créateurs de logiciels ont-ils demandé au comité gouvernemental de normalisat ...[+++]


48. Takes note of the discussions currently being held within Parliament's Bureau concerning the possibility of creating a publicly owned parliamentary channel; welcomes the decision of the Parliament's Bureau to commission a feasibility study on the possible establishment of a parliamentary information channel or genuine European Parliament television channel; recognises that there are a range of different options for such a project and believes that any such channel should be independent; believes that such a channel could make a ...[+++]

48. prend acte du débat en cours au sein du Bureau du Parlement quant à la possibilité de créer une chaîne parlementaire publique; se félicite de la décision du Bureau du Parlement européen de demander la réalisation d'une étude de faisabilité quant à la possible création d'une chaîne parlementaire d'information ou d'une véritable chaîne de télévision du Parlement; reconnaît qu'un certain nombre d'options sont envisageables pour un projet de ce type et estime qu'une telle chaîne devrait être indépendante; est convaincu qu'une telle ...[+++]


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47. Takes note of the discussions currently being held within Parliament’s Bureau concerning the possibility of creating a publicly owned parliamentary channel; welcomes the decision of the Parliament’s Bureau to commission a feasibility study on the possible establishment of a parliamentary information channel or genuine European Parliament television channel; recognises that there are a range of different options for such a project and believes that any channel should be independent; believes that such a channel could make a sign ...[+++]

47. prend acte du débat en cours au sein du Bureau du Parlement quant à la possibilité de créer une chaîne parlementaire publique; se félicite de la décision du Bureau du Parlement européen de demander la réalisation d'une étude de faisabilité quant à la possible création d'une chaîne parlementaire d'informations ou d'une véritable chaîne de télévision du Parlement européen; reconnaît qu'un certain nombre d'options sont envisageables pour un projet de ce type et estime qu'une telle chaîne devrait être indépendante; est convaincu qu ...[+++]


If a country’s leader has influence over two national television channels, for example, and therefore virtually all viewers, and under his or her control there is a continually present, manipulative and mesmerising force oozing out of those channels, what we have is an information society oligarchy.

Si le dirigeant d'un pays a autorité, par exemple, sur deux chaînes de télévision nationales, et donc pour ainsi dire sur tous les téléspectateurs, et s'il contrôle le pouvoir manipulateur et fascinant présent dans ces chaînes de télévision, on obtient une société de l’information oligarchique.


29. Encourages cooperation with existing regional or trans-regional television channels and organisations, such as the EBU (European Broadcasting Union), CIRCOM (European Association of Regional Televisions) and the international press agencies, and support for new channels that might act as effective local relays for transmissions by a European channel; calls on the Commission to conduct a feasibility-study on a 'European C-SPAN' to provide the general public with relevant news and information on European Union affairs;

29. encourage la coopération avec des chaînes télévisées régionales ou transrégionales existantes et avec des organisations comme EBU (European Broadcasting Union), CIRCOM (European Association of Regional Televisions) ainsi que les agences de presse internationales, et le soutien à de nouvelles chaînes qui serviraient de relais local efficace d'information pour une chaîne européenne; demande à la Commission d'effectuer une étude de faisabilité sur une télévision européenne par câble pour fournir au public des informations et des nou ...[+++]


28. Encourages cooperation with existing regional or trans-regional television channels and organisations, such as the EBU (European Broadcasting Union), CIRCOM (European Association of Regional Televisions) and the international press agencies, and support for new channels that might act as effective local relays for transmissions by a European channel; calls on the Commission to conduct a feasibility-study on a 'European C-SPAN' to provide the general public with relevant news and information on European Union affairs;

28. encourage la coopération avec des chaînes télévisées régionales ou transrégionales existantes et avec des organisations comme EBU (European Broadcasting Union), CIRCOM (European Association of Regional Televisions) ainsi que les agences de presse internationales, et le soutien à de nouvelles chaînes qui serviraient de relais local efficace d'information pour une chaîne européenne; demande à la Commission d'effectuer une étude de faisabilité sur une télévision européenne par câble pour fournir au public des informations et des nou ...[+++]


We don’t have the ability to interrupt programming, but we have an agreement with our local cable company to activate emergency information crawlers (24 hours) along the bottom of the screen on all channels, directing the public to the cable channel where information can be made available.

Nous n’avons pas la capacité d’interrompre la diffusion des émissions, mais nous avons conclu une entente avec notre entreprise de câblodistribution locale d’activer des messages d’information d’urgence défilants (24 heures) au bas de l’écran sur toutes les chaînes, dirigeant le public à la chaîne de câblodistribution où l’information peut être présentée.


they recalled their commitment to the principles of liberty, democracy and respect for human rights and pointed out that in the light of the principle of freedom of expression and the media, the banning of television channels or other audiovisual media cannot be justified except by very serious violations of the principles of our democratic, pluralistic and open society. they agreed to strengthen cooperation between the regulatory authorities and identified concrete measures to reinforce this cooperation, including intensification of exchanges of information in cases ...[+++]

Elles ont rappelé leur attachement aux principes de liberté, de démocratie, du respect des droits de l'homme et ont précisé qu'à la lumière du principe de liberté d'expression et des médias, l'interdiction des chaînes de télévision ou d'autres médias audiovisuels ne peut être justifiée que par des violations très sérieuses des principes de notre société démocratique, pluraliste et ouverte ; Elles ont accepté de renforcer la coopération entre elles, identifiant des mesures concrètes visant à renforcer cette coopération, parmi lesquelles l'intensification des échanges d'informations ...[+++]


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