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Alcoholic hallucinosis
Bedside information system
Blood bank information system
CLI
Caller location information
Caller’s location information
Calling line identity information
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
ECLI
EED
EED - Erythema elevatum diutinum
Emergency caller location information
European Endowment for Democracy
Jealousy
LI
Location information
N-SIS
N-SIS Ordinance
N-SIS-O
National Schengen Information System
National section of the Schengen Information System
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS

Vertaling van "information n eeds " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
EED - Erythema elevatum diutinum

erythema elevatum diutinum


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison compl ...[+++]


European Endowment for Democracy | EED [Abbr.]

Fonds européen pour la démocratie | FEDEM [Abbr.]


Ordinance of 8 March 2013 on the National Part of the Schengen Information System (N-SIS) and the SIRENE Bureau | N-SIS Ordinance [ N-SIS-O ]

Ordonnance du 8 mai 2013 sur la partie nationale du Système d'information Schengen (N-SIS) et sur le bureau SIRENE | Ordonnance N-SIS


Definition: This category includes only mental disorders associated with the puerperium (commencing within six weeks of delivery) that do not meet the criteria for disorders classified elsewhere in this chapter, either because insufficient information is available, or because it is considered that special additional clinical features are present that make their classification elsewhere inappropriate.

Définition: Classer ici uniquement des troubles mentaux associés à la puerpéralité qui apparaissent durant les six premières semaines après l'accouchement et qui ne répondent pas aux critères d'un autre trouble classé ailleurs dans ce chapitre, soit parce que les informations disponibles ne sont pas suffisantes, soit parce qu'ils présentent des caractéristiques cliniques supplémentaires particulières ne permettant pas de les classer ailleurs de façon appropriée.


Bedside information system

système d’information de chevet


Blood bank information system

système d’information de la banque du sang


national section of the Schengen Information System | National Schengen Information System [ N-SIS ]

partie nationale du Système d'information Schengen [ N-SIS ]


caller location information | caller’s location information | calling line identity information | CLI | emergency caller location information | LI | location information | ECLI [Abbr.]

localisation de l'appelant


Convention on Information and Legal Cooperation concerning Information Society Services | Council of Europe Convention No 180 on information and legal cooperation on information society services

Convention sur l'information et la coopération juridique concernant les Services de la société de l'information
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
IMPORTANT INFORMATION N eeds, as already identified by the 1996 feasibility study and confirmed by the 2005 evaluation of the EMN[2], continue to exist in the field of migration and asylum for policy makers at both EU and Member States level which any future EMN structure should contribute to satisfying.

Les responsables politiques, au niveau tant de l’UE que des États membres, continuent d’éprouver des besoins importants en informations dans le domaine de la migration et de l’asile; déjà mis en évidence par l’étude de faisabilité de 1996, ces besoins ont été confirmés par l’évaluation du REM effectuée en 2005[2], et toute future structure du REM devrait contribuer à les satisfaire.


Acknowledges that Member States are expected to have achieved only 17,6 % of primary energy savings by 2020, and that the 20 % target is at risk unless the existing EU legislation is fully implemented, efforts are accelerated and barriers to investment are removed; notes, however, that any assessment of the implementation of the EED can at this stage offer only a partial view, given its relatively recent entry into force and deadline for transposition; urges the Member States to fully and rapidly implement the Directive; calls on the Commission to act promptly in making requests, where necessary, for national plans to be aligned with the objectives of the Directive, and to use all legal means to ensure that Member States provide up-to-date an ...[+++]

reconnaît que les États membres ne sont censés avoir atteint que 17,6 % d’économies d’énergie primaire d’ici à 2020, et que l’objectif de 20 % est menacé, à moins que la législation actuelle de l’Union soit pleinement mise en œuvre, que les efforts soient intensifiés et que les freins aux investissements soient supprimés; note néanmoins que toutes les évaluations de la mise en œuvre de la directive relative à l'efficacité énergétique (DEE) ne peuvent offrir à ce stade qu'une vue partielle étant donné que son entrée en vigueur et sa date butoir pour la transposition sont relativement récentes; demande instamment aux États membres de mettre en œuvre pleinement et rapidement cette directive; invite la Commission à faire rapidement les deman ...[+++]


36. Encourages EU Delegations and Member State diplomatic missions in the countries where the EED is active to bring potential beneficiaries to the EED’s attention and to inform potential beneficiaries about the EED; encourages EED staff, in turn, to liaise closely with relevant EU and Member State diplomatic staff in relation to potential beneficiaries which cannot be supported by the EED, showing mutual respect for the sensitivity of information and the security of all parties;

36. encourage les délégations de l'Union et les missions diplomatiques des États membres dans les pays dans lesquels le FEDEM est actif à porter des bénéficiaires potentiels à l'attention du Fonds et à informer les bénéficiaires potentiels au sujet du FEDEM; encourage également le personnel du FEDEM à travailler en étroite collaboration avec le personnel diplomatique compétent de l'Union et des États membres en ce qui concerne les bénéficiaires potentiels qui ne peuvent recevoir le soutien du FEDEM, tout en faisant preuve d'un respect mutuel à l'égard du caractère sensible des informations et de la sécurité de l'ensemble des parties;


36. Encourages EU Delegations and Member State diplomatic missions in the countries where the EED is active to bring potential beneficiaries to the EED’s attention and to inform potential beneficiaries about the EED; encourages EED staff, in turn, to liaise closely with relevant EU and Member State diplomatic staff in relation to potential beneficiaries which cannot be supported by the EED, showing mutual respect for the sensitivity of information and the security of all parties;

36. encourage les délégations de l'Union et les missions diplomatiques des États membres dans les pays dans lesquels le FEDEM est actif à porter des bénéficiaires potentiels à l'attention du Fonds et à informer les bénéficiaires potentiels au sujet du FEDEM; encourage également le personnel du FEDEM à travailler en étroite collaboration avec le personnel diplomatique compétent de l'Union et des États membres en ce qui concerne les bénéficiaires potentiels qui ne peuvent recevoir le soutien du FEDEM, tout en faisant preuve d'un respect mutuel à l'égard du caractère sensible des informations et de la sécurité de l'ensemble des parties;


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38. Welcomes the efforts of the EEAS and the Commission to disseminate information regarding the EED among their staff, in particular in EU Delegations;

38. se félicite de efforts entrepris par le SEAE et la Commission afin de diffuser des informations sur le FEDEM à son personnel, en particulier au sein des délégations de l'Union;


G. whereas there is a need to promote the provision of objective and independent information and to strengthen the media environment, including the internet and social media, in countries in which the EED operates, by protecting media freedom and freedom of expression and combating all forms of social and political censorship; whereas there is also a need to support democratisation efforts in those countries, including the consolidation of the rule of law and the fight against corruption;

G. considérant qu'il est nécessaire de promouvoir la fourniture d'informations objectives et indépendantes ainsi que de renforcer le paysage médiatique, notamment l'internet et les médias sociaux, dans les pays où le FEDEM opère, en protégeant la liberté des médias et la liberté d'expression et en luttant contre toute forme de censure sociale et politique; qu'il est également nécessaire de soutenir les efforts de démocratisation de ces pays, notamment la consolidation de l'état de droit et la lutte contre la corruption;


Please provide information on steps taken or planned to ensure that central government purchase products, services and buildings with high-energy efficiency performance, (EED Article 6(1)), and on measures undertaken or planned to encourage other public bodies to do likewise (EED Article 6(3), Annex XIV Part 2.2, first sentence).

Veuillez fournir des informations concernant les mesures prises ou prévues pour garantir que le gouvernement central n'acquière que des produits, services et bâtiments à haute performance énergétique (article 6, paragraphe 1, de la directive 2012/27/UE) et les mesures prises ou prévues pour encourager les autres organismes publics à faire de même (article 6, paragraphe 3, et annexe XIV, partie 2, point 2, première phrase, de la directive 2012/27/UE).


Please provide information on any method, other than the one provided in EED Annex V part 2.e, used to take into account the lifetimes of energy savings, and explain how it is ensured that this leads to at least the same total quantity of savings (EED Annex V 2(e)).

Veuillez fournir des informations concernant toute méthode, autre que celle visée à l'annexe V, point 2, lettre e), de la directive 2012/27/UE, utilisée pour tenir compte de la durée de vie des économies d'énergie et expliquer comment vous vous assurez qu'elle permet de réaliser le même volume total d'économies [annexe V, point 2, lettre e), de la directive 2012/27/UE].


Where the text of the template refers to information to be provided in the first and/or second NEEAP this reflects the wording of the EED, and where there is no such reference the information is to be provided in the first and all subsequent NEEAPs.

Lorsque le texte du modèle fait référence à des informations à fournir dans le premier et/ou le deuxième PNAEE, cela reflète la formulation de la directive.


(y) guarantee that Parliament can exercise broad political oversight over the EED’s activities and programming and ensure that the implementation of its measures is thoroughly monitored and evaluated by an independent third party, inter alia by ensuring that Parliament is kept informed of the EED’s annual reports; allow Parliament sufficient space to enable it to contribute during the programming phase, set priorities and strategic lines of action, and share its creative power and transitional experiences from Member States in support of democratisation processes beyond Europe's borders;

(y) garantir que le Parlement puisse exercer un pouvoir étendu de supervision politique sur les activités du FEDEM et sa programmation et veiller à ce que la mise en oeuvre de ses mesures soit suivie et évaluée en profondeur par un tiers indépendant, notamment en veillant à ce que le Parlement soit informé des rapports annuels du FEDEM; accorder suffisamment d'espace au Parlement européen pour lui permettre d'apporter une contribution durant la phase de programmation et de fixation des priorités et des lignes stratégiques, et de partager son pouvoir créatif et les expériences de la transition des États membres pour soutenir la démocrati ...[+++]


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