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Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
E-society
Electronic society
Global information society
IST programme
Information society
Information society technologies programme
Input Tax Credit Information Regulations
Jealousy
Knowledge society
MLIS
MLIS programme
Multilingual Information Society programme
Paranoia
Planning Now for an Information Society
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
SIM
Society for Information Management
Society for Management Information Systems

Traduction de «information society which » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of th ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Definition: A disorder in which there is an insidious but progressive development of oddities of conduct, inability to meet the demands of society, and decline in total performance. The characteristic negative features of residual schizophrenia (e.g. blunting of affect and loss of volition) develop without being preceded by any overt psychotic symptoms.

Définition: Trouble caractérisé par la survenue insidieuse et progressive de bizarreries du comportement, d'une impossibilité à répondre aux exigences de la société et d'une diminution globale des performances. La survenue des caractéristiques négatives de la schizophrénie résiduelle (par exemple un émoussement affectif et une perte de la volonté, etc.) n'est pas précédée d'un quelconque symptôme psychotique manifeste.


information society | e-society | electronic society | global information society

société de l'information | société informationnelle | e-société


Input Tax Credit Information (GST/HST) Regulations [ Input Tax Credit Information Regulations | Regulations prescribing the information that a registrant is to obtain before filing a return in which an input tax credit is claimed ]

Règlement sur les renseignements nécessaires à une demande de crédit de taxe sur les intrants (TPS/TVH) [ Règlement sur les renseignements nécessaires à une demande de crédit de taxe sur les intrants | Règlement concernant les renseignements à obtenir pour produire une déclaration contenant une demande de crédit de taxe sur les intrants ]


Convention on Information and Legal Cooperation concerning Information Society Services | Council of Europe Convention No 180 on information and legal cooperation on information society services

Convention sur l'information et la coopération juridique concernant les Services de la société de l'information


information society technologies programme | IST programme | programme of research, technological development and demonstration of information society technologies

programme de recherche, de développement technologique et de démonstration dans le domaine des technologies de la société de l'information | programme des technologies de la société de l'information | programme Technologies de la société de l'information | programme TSI


MLIS programme | multiannual programme to promote the linguistic diversity of the Community in the information society | Multilingual Information Society programme | MLIS [Abbr.]

programme pluriannuel pour promouvoir la diversité linguistique de la Communauté dans la société de l'information | programme Société de l'information multilingue | MLIS [Abbr.]


information society [ Knowledge society(STW) ]

société de l'information


Planning Now for an Information Society: Tomorrow is too Late [ Planning Now for an Information Society ]

Préparons la société informatisée - demain, il sera trop tard [ Préparons la société informatisée ]


Society for Information Management [ SIM | Society for Management Information Systems ]

Society for Information Management [ SIM | Society for Management Information Systems ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Besides being the co-founder of LEGIT, I'm also the co-founder of the Rainbow Refugee society, which is a society that supports and provides information to lesbian, gay, bisexual, and transgendered refugee claimants.

Je suis la cofondatrice de LEGIT, mais je suis aussi la cofondatrice de la société Rainbow Refugee, une société qui soutient et renseigne les demandeurs d'asile homosexuels, bisexuels et transgenres.


However, it is totally unacceptable that an organization such as the Canadian Hemophilia Society, which is authorized to speak on behalf of victims of tainted blood, is not kept informed of what is happening with regard to this issue.

Toutefois, il n'est pas admissible ni tolérable que des organismes aussi habilités à parler au nom des personnes victimes de sang contaminé, comme la Société canadienne de l'hémophilie, ne soient pas au courant de la progression du dossier.


This final section sets out the main conclusions drawn from all this information and presents the resulting recommendations derived from the thesis we have developed namely: in a free and democratic society, which recognizes fundamentally but not exclusively the rule of law as the source of normative rules and in which government must promote autonomy as far as possible and therefore make only sparing use of the instruments of constraint, public policy on psychoactive substances must be struct ...[+++]

Nous dégageons ici les principales conclusions qui émergent de l’ensemble de ces informations, et présentons les recommandations qui en découlent, traduisant ainsi la thèse fondamentale qui sous‑tend notre rapport, à savoir : dans une société libre et démocratique qui reconnaît fondamentalement mais non exclusivement la primauté du droit comme source de règles normatives, et où la puissance publique doit le plus possible favoriser l’autonomie et conséquemment utiliser avec parcimonie les outils de contrainte, une politique publique sur les substances psychoactives doit s’articuler sur des principes directeurs respectant la vie, la santé, ...[+++]


As set out in the Okinawa Charter on Global Information Society, which was adopted at the G-8 meeting in Okinawa in July of 2000, the DOT force, the Digital Opportunity Task Force, was mandated to identify concrete ways to bridge the digital divide between industrialized and developing countries and to ensure that developing countries can participate more fully in the global information society.

Selon le mandat énoncé dans la Charte d'Okinawa sur la Société mondiale de l'information, adopté à la réunion du G-8 à Okinawa en juillet 2000, le GEANT, le Groupe d'experts du G-8 sur l'accès aux nouvelles technologies, a reçu le mandat d'identifier des moyens concrets de combler l'écart numérique qui sépare les pays industrialisés et les pays en développement et de s'assurer que ces derniers participent plus pleinement à la Société mondiale de l'information.


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It is vital to ensure an inclusive information society. Therefore we are promoting multi-platform access which includes digital television, 3G mobile, PCs, kiosks and whatever terminals are available.

Il est primordial de bâtir une société de l'information inclusive et c'est pourquoi nous prônons un accès multi-plateforme incluant la télévision numérique, la téléphonie mobile de troisième génération, les ordinateurs personnels, les kiosques ainsi que tous les types de terminaux existants.


By letter of 29 May 2002, the Commission forwarded to Parliament a communication entitled eEurope 2005: An information society for all. An Action Plan to be presented in view of the Seville European Council, 21/22 June 2002 (COM(2002) 263 – C5-0526/2002) which was then forwarded to the Committee on Industry, External Trade, Research and Energy for information.

Par lettre du 29 mai 2002, la Commission a transmis au Parlement sa communication "eEurope 2005: une société de l'information pour tous" (Plan d'action à présenter en vue du Conseil européen de Séville des 21 et 22 juin 2002) (COM(2002) 263 – C5‑0526/2002), qui a été renvoyée, pour information, à la commission de l'industrie, du commerce extérieur, de la recherche et de l'énergie.


We are concerned here with traditional crimes which affect us partly due to information technology: child pornography, counterfeiting, xenophobia and the trades in drugs, human beings, human organs, weapons etc. However, we are also concerned here with new types of crime directed against the way in which society operates: the spreading of viruses, unauthorised access, hacking, denial of service etc.

Il peut s'agir d'une criminalité traditionnelle qui atteint ses victimes par le biais des nouvelles technologies de l'information : pornographie impliquant des enfants, falsification de documents, actes xénophobes, trafic de drogue, de personnes, d'organes, d'armes, etc., mais il s'agit aussi de nouveaux types d'actes criminels qui visent le fonctionnement de la société : diffusion de virus informatiques, intrusions illégales, piratage, attaques de type Denial of Service, etc.


This is an essential foundation for sustaining our own systems of social protection and is based on four fundamental pillars. The first involves preparing the European Union for the knowledge-based economy through mechanisms which will facilitate action for the information society, for science and technology and for training and education. The second pillar consists of achieving the economic reforms that are essential to competitiveness and innovation, through expanding the process of economic ...[+++]

C'est là une base essentielle de nos systèmes de protection sociale, qui repose sur les quatre piliers fondamentaux suivant : premièrement, la préparation de l'Union européenne à une économie de la connaissance via des instruments d'action sur le plan de la société de l'information, de la science et de la technologie, de la formation et de l'éducation ; deuxièmement, la réalisation des réformes économiques indispensables à notre compétitivité et innovation, en approfondissant le processus de réformes économiques nécessaires à la créa ...[+++]


The first is new changes in the information society. The new changes, which are changing the economy, society and the work model, are throwing up both huge challenges and huge problems, especially for the weaker groups, and huge problems for women, who are less involved in the new world of technologies and who, of course, have higher unemployment rates.

Premier point, les nouveaux changements apportés par la société de l’information dans l’économie, la société et le modèle de travail, créent de grands défis et de graves problèmes à la fois, notamment dans les couches les plus démunies, de graves problèmes parmi les femmes qui participent à des taux beaucoup plus faibles à ce nouveau monde des technologies et, bien sûr, présentent des niveaux de chômage plus élevés.


You have identified one of the primary concerns affecting people's personal privacy that is now current in our society, which is the massive use of personal information by commercial organizations without the knowledge or consent of the subjects.

Vous avez mis le doigt sur l'un des principaux problèmes qui se posent à l'heure actuelle dans notre société en ce qui a trait à la protection de la vie privée. Je veux parler de l'utilisation intense des renseignements personnels par des établissements commerciaux sans que les personnes en cause soient au courant ou y consentent.


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