Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ILO Inland Transport Committee
ITCE
Inland Transport Committee
Inland Transport Committee for Europe

Vertaling van "inland transport committee for europe " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Inland Transport Committee for Europe | ITCE [Abbr.]

Comité Européen des Transports Internes | CETI [Abbr.]


Road Transport Sub-committee of the Inland Transport Committee of the United Nations Economic Commission for Europe

sous-comité des transports routiers du comité des transports intérieurs de la Commission économique pour l'Europe de l'Organisation des Nations unies


Agency for the Coordination of Inland Transport in Central Europe

Agence pour la coordination des transports intérieurs du Centre Europe


Sub-Committee on Road Transport of the Inland Transport Committee

Sous-Comité des transports routiers du Comité des transports intérieurs


Inland Transport Committee

Comité des transports intérieurs


ILO Inland Transport Committee

Commission des transports internes de l'OIT


Community/Switzerland Inland Transport Committee

Comité des transports terrestres Communauté / Suisse
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In view of the importance of the inland waterway transport sector for ensuring a sustainable transport chain in Europe, in particular for freight, Parliament is concerned that a solid and concrete strategy for the inland waterway sector is missing.

En égard à l'importance du secteur de la navigation intérieure pour une chaîne de transport viable en Europe, notamment pour le fret, le Parlement s'inquiète de l'absence de stratégie solide et concrète pour le secteur de la navigation intérieure.


‘national insurers’ bureau’ means a professional organisation which is constituted in accordance with Recommendation No 5 adopted on 25 January 1949 by the Road Transport Sub-committee of the Inland Transport Committee of the United Nations Economic Commission for Europe and which groups together insurance undertakings which, in a State, are authorised to conduct the business of motor vehicle insurance against civil liability.

3) «bureau national d’assurance»: organisation professionnelle qui est constituée, conformément à la recommandation no 5, adoptée le 25 janvier 1949, par le sous-comité des transports routiers du comité des transports intérieurs de la Commission économique pour l’Europe de l’Organisation des Nations unies et qui groupe des entreprises d’assurance ayant obtenu dans un État l’agrément pour l’exercice de la branche «responsabilité civile véhicules terrest ...[+++]


‘green card’ means an international certificate of insurance issued on behalf of a national bureau in accordance with Recommendation No 5 adopted on 25 January 1949 by the Road Transport Sub-committee of the Inland Transport Committee of the United Nations Economic Commission for Europe.

5) «carte verte»: certificat international d’assurance délivré au nom d’un bureau national suivant la recommandation no 5 adoptée le 25 janvier 1949 par le sous-comité des transports routiers du comité des transports intérieurs de la Commission économique pour l’Europe de l’Organisation des Nations unies.


B. whereas greater ambition is needed in Europe in order to fully exploit more of the free capacity on inland waterways and the market potential of inland navigation in isolation and as a part of multi-modal transport chains across Europe, including by involving public and private parties at national and Community level, and in order to raise the volume of transport on inland waterways, incurring relatively lo ...[+++]

B. considérant que l'Europe doit se montrer plus ambitieuse pour exploiter pleinement les capacités inemployées sur les voies navigables et le potentiel commercial de la navigation intérieure, en soi et en tant qu'élément de chaînes de transport multimodales, dans toute l'Europe, y compris en y associant les partenaires publics et privés tant au plan national que commun ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
B. whereas greater ambition is needed in Europe in order to fully exploit more of the free capacity on inland waterways and the market potential of inland navigation in isolation and as a part of multi-modal transport chains across Europe, including public and private parties at national and Community level, and in order to increase the potential for raising the volume of transport on inland waterways with rela ...[+++]

B. considérant que l'Europe doit se montrer plus ambitieuse pour exploiter pleinement les capacités inemployées sur les voies navigables et le potentiel commercial de la navigation intérieure, en soi et en tant qu'élément de chaînes de transport multimodales, dans toute l'Europe, en y associant les partenaires publics et privés tant au plan national que communautaire, e ...[+++]


B. whereas greater ambition is needed in Europe in order to fully exploit more of the free capacity on inland waterways and the market potential of inland navigation in isolation and as a part of multi-modal transport chains across Europe, including by involving public and private parties at national and Community level, and in order to raise the volume of transport on inland waterways, incurring relatively lo ...[+++]

B. considérant que l'Europe doit se montrer plus ambitieuse pour exploiter pleinement les capacités inemployées sur les voies navigables et le potentiel commercial de la navigation intérieure, en soi et en tant qu'élément de chaînes de transport multimodales, dans toute l'Europe, y compris en y associant les partenaires publics et privés tant au plan national que commun ...[+++]


Reliable inland waterway transport hinges on sound infrastructure and transhipment facilities, and the current maintenance backlog of the inland waterways infrastructure in Europe is one of the most urgent problems to be resolved.

Un transport par voies navigables fiable dépend d’une infrastructure et d’équipements de transbordement sûrs et le retard actuel dans l’entretien de l’infrastructure des voies navigables d’Europe est l’un des problèmes les plus urgents à résoudre.


(1) Recommendation No 5 adopted on January 1949, superseded by Appendix 2 of the Consolidated Resolution on the Facilitation of Road Transport adopted by the Working Party on Road Transport of the Inland Transport Committee of the Economic Commission for Europe of the United Nations, the text of which is provided as Appendix I.

(1) Recommandation n° 5 du 25 janvier 1949, à laquelle s'est substituée l'annexe 2 de la Résolution d'ensemble sur la facilitation des transports routiers, adoptée par le Groupe de travail des transports routiers du Comité des transports intérieurs de la Commission économique pour l'Europe des Nations unies dont le texte figure en annexe 1.


(1) Whereas in 1949 the Working Party on Road Transport of the Inland Transport Committee of the Economic Commission for Europe of the United Nations sent to the Governments of Member States a recommendation(1) inviting them to ask insurers covering third party liability risks in respect of the use of vehicles to conclude agreements for the establishment of uniform and practical provisions to enable motorists to be satisfactorily insured when entering countries where insurance against such ris ...[+++]

(1) Considérant que le Groupe de travail des transports routiers du Comité des transports intérieurs de la Commission économique pour l'Europe de l'Organisation des Nations unies a adressé, en 1949, aux gouvernements des États membres une recommandation(1) les invitant à demander aux assureurs couvrant les risques de responsabilité civile en matière de circulation routière, de conclure des ...[+++]


The purpose of these Internal Regulations is to govern the reciprocal relations between National Insurers' Bureaux thereby enforcing the provisions of Recommendation No 5 adopted on 25 January 1949 by the Working Party on Road Transport of the Inland Transport Committee of the European Economic Commission of the United Nations, superseded by Annex 2 of the Consolidated Resolution on the Facilitation of Road Transport (RE4) adopted by the Working Party at its 74th session held on 25 to 29 June 1984, in its current ...[+++]

Ce règlement général a pour objet de régir les relations entre les bureaux nationaux d'assurance dans le cadre de la mise en oeuvre des dispositions de la Recommandation n° 5, adoptée le 25 janvier 1949 par le Groupe de travail des Transports routiers du Comité des transports intérieurs de la Commission économique pour l'Europe de l'Organisation des Nations unies, à laquelle s'est substituée l'annexe 2 de la Résolution d'ensemble s ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'inland transport committee for europe' ->

Date index: 2023-09-27
w