Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
C.D. Howe Institute
C.D. Howe Memorial Foundation
C.D. Howe Research Institute
Forest Fire Research Institute
Forest Management Institute
Forest Management Research and Services Institute
Institute of Privatization and Management
ManSO
Management Salaries Ordinance
Non-profit institution
Non-profit organisation
Nonprofit organization
PNFI
Personal financial advisor
Petawawa Forest Experiment Station
Petawawa National Forestry Institute
Private Planning Association of Canada
Private banker
Private banking relationships managers
Private educational institution
Private institution
Private non-profit institution
Private non-profit organisation
Private nonprofit organization
Private penal institution
Private prison
Private school
Privately run institution
Relationship banking manager
Sector private non-profit institutions

Vertaling van "institute privatization and management " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
non-profit institution | non-profit organisation | nonprofit organization | private non-profit institution | private non-profit organisation | private nonprofit organization

organisation à but non lucratif | organisation privée sans but lucratif | organismes privés sans but lucratif


private penal institution | private institution | privately run institution | private prison

établissement pénitentiaire privé | établissement privé | établissement géré par un exploitant privé | prison privée


private school [ private educational institution | private institution ]

établissement d'enseignement privé [ école privée | établissement privé ]


C.D. Howe Institute [ C.D. Howe Research Institute | Private Planning Association of Canada | C.D. Howe Memorial Foundation ]

Institut C.D. Howe [ Institut de recherches C.D. Howe | Association de la planification privée du Canada ]


personal financial advisor | private banker | private banking relationships managers | relationship banking manager

conseiller de clientèle bancaire | gestionnaire de clientèle | chargé de clientèle banque/chargée de clientèle banque | conseiller de clientèle bancaire/conseillère de clientèle bancaire


Institute of Privatization and Management

Institut de privatisation et de gestion


sector private non-profit institutions | sector private non-profit institutions serving households

secteur administrations privées | secteur organismes privés sans but lucratif servant les ménages


Petawawa National Forestry Institute [ PNFI | Petawawa Forest Experiment Station | Forest Management Institute | Forest Management Research and Services Institute | Forest Fire Research Institute ]

Institut forestier national de Petawawa [ IFNP | Station d'expériences forestières de Petawawa | Institut d'aménagement forestier | Institut des recherches et services en aménagement forestier | Institut de recherches sur les feux de forêts ]


self-regulatory organisation of a private insurance company | self-regulatory organisation of a private insurance institution

organisme d'autorégulation d'une entreprise d'assurance privée | organisme d'autorégulation d'une institution d'assurance privée


Ordinance of 19 December 2003 on the Remuneration and Other Contractual Conditions of Senior Staff and Management Officers of Federal Enterprises and Institutions | Management Salaries Ordinance [ ManSO ]

Ordonnance du 19 décembre 2003 sur la rémunération et sur d'autres conditions contractuelles convenues avec les cadres du plus haut niveau hiérarchique et les membres des organes dirigeants des entreprises et des établissements de la Confédération | Ordonnance sur les salaires des cadres
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
21. Calls on the EU and its Member States to work with all civil society actors (institutions, private sector, NGOs and local communities) to develop reduction initiatives in key sectors (energy, technology, cities, transportation, etc.), as well as adaptation and resilience initiatives in response to adaptation issues, particularly as regards access to water, food security and risk prevention; calls on all governments and civil society actors to support and strengthen this agenda ...[+++]

21. demande à l'Union et à ses États membres de travailler avec tous les acteurs de la société civile (collectivités, secteur privé, ONG et communautés locales) pour développer des initiatives dans des secteurs clés pour l'atténuation (énergie, technologies, villes, transports), ainsi que des initiatives sur l'adaptation et la résilience pour répondre aux problématiques d'adaptation, notamment en ce qui concerne l'accès à l'eau, la sécurité alimentaire ou la prévention des risques; invite ...[+++]


23. Calls on the EU and its Member States to work with all civil society actors (institutions, private sector, NGOs and local communities) to develop reduction initiatives in key sectors (energy, technology, cities, transportation, etc.), as well as adaptation and resilience initiatives in response to adaptation issues, particularly as regards access to water, food security and risk prevention; calls on all governments and civil society actors to support and strengthen this agenda ...[+++]

23. demande à l'Union et à ses États membres de travailler avec tous les acteurs de la société civile (collectivités, secteur privé, ONG et communautés locales) pour développer des initiatives dans des secteurs clés pour l'atténuation (énergie, technologies, villes, transports), ainsi que des initiatives sur l'adaptation et la résilience pour répondre aux problématiques d'adaptation, notamment en ce qui concerne l'accès à l'eau, la sécurité alimentaire ou la prévention des risques; invite ...[+++]


27. An officer or non-commissioned member may be attached or seconded to another component of the Canadian Forces or to any department or agency of government, any public or private institution, private industry or any other body in such manner and under such conditions as are prescribed in any other Act or in regulations, but no officer or non-commissioned member of the reserve force who is not on active service shall be attached or seconded pursuant to this section unless the officer or non-commissioned member c ...[+++]

27. Un officier ou militaire du rang peut, selon les modalités prévues dans toute autre loi ou dans les règlements, être affecté à un autre élément constitutif des Forces canadiennes ou à un ministère ou organisme fédéral, une institution publique ou privée, une entreprise privée ou tout autre corps, ou y être détaché; s’il est réserviste et ne se trouve pas en service actif, il ne peut toutefois l’être contre son gré.


27. An officer or non-commissioned member may be attached or seconded to another component of the Canadian Forces or to any department or agency of government, any public or private institution, private industry or any other body in such manner and under such conditions as are prescribed in any other Act or in regulations, but no officer or non-commissioned member of the reserve force who is not on active service shall be attached or seconded pursuant to this section unless the officer or non-commissioned member c ...[+++]

27. Un officier ou militaire du rang peut, selon les modalités prévues dans toute autre loi ou dans les règlements, être affecté à un autre élément constitutif des Forces canadiennes ou à un ministère ou organisme fédéral, une institution publique ou privée, une entreprise privée ou tout autre corps, ou y être détaché; s’il est réserviste et ne se trouve pas en service actif, il ne peut toutefois l’être contre son gré.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
To date, we have had, for example, the think tanks, such as the Atlantic Institute of Management Studies, the Fraser Institute, private property groups, pushing for this.

Jusqu'ici, nous avons entendu parler de groupes de recherche comme l'Atlantic Institute of Management Studies, le Fraser Institute, des groupes de propriété privée, qui défendent cette idée.


The other issue is that globally, institutional private-money investors for pensions, endowments, et cetera, are showing up to provide hedge fund managers with capital.

L'autre problème, c'est que, de façon générale, les investisseurs institutionnels d'argent privé qui s'occupent de fonds de pension, de fondations et le reste, viennent fournir des capitaux aux gestionnaires de fonds spéculatifs.


6. Takes the view that instituting private actions should be complementary to and compatible with public enforcement, which, in turn, could become more strategic and selective in nature, focusing on the most important issues and significant cases; considers, however, that such change in focus should not constitute a justification for the under-resourcing of competition authorities;

6. estime que l'exercice d'actions civiles devrait être complémentaire et compatible avec la mise en application publique, laquelle pourra ainsi revêtir un caractère plus stratégique et sélectif et se concentrer sur les questions les plus importantes et les thèmes les plus prégnants; estime cependant que cette modification des priorités ne devrait pas justifier une sous-dotation des autorités de la concurrence;


26. Points out that instituting private actions for damages does not affect the powers or responsibilities that the Treaty confers on the Commission in the area of competition law;

26. souligne que l'exercice d'actions civiles en dommages et intérêts ne modifie pas les compétences ni la responsabilité que le traité confère à la Commission dans le domaine du droit de la concurrence;


The proposal is welcome because the bodies in the Member States which produce science and technology statistics operate on disparate organisational footings (public authorities such as national statistical institutes, private research institutes, consultancy firms). A body of European rules could therefore undoubtedly generate ‘value added’ to the extent that it would widen the range of available indicators and make statistics more comparable.

La proposition est considérée comme judicieuse étant donné qu'à l'heure actuelle, les organes qui produisent les statistiques de la science et de la technologie dans les pays membres ont une assise institutionnelle multiforme (organismes publics comme les instituts nationaux de statistique, instituts de recherche privés, sociétés de conseil); un ensemble de règles européennes peut donc apporter une "valeur ajoutée" en termes d'élargissement de la base ...[+++]


For example, there are calls for partnership projects (or collaborative research); tax incentives for innovative companies that form partnerships with public institutions; the implementation of networks that bring together research institutes, private companies and universities to form pôles de compétitivité (competitiveness clusters); structures that safeguard or encourage partnership research such as the Carnot institutes; assistance for Ph.D. students in companies; and Sociétés d’accélération du transfert de technologie (SATTs) (Corporations for Accelerating Technology Transfer).

Il y a, entre autres, les appels à projet partenariaux (ou recherche collaborative), les incitations fiscales accordées aux entreprises innovantes qui nouent des partenariats avec des institutions publiques, la mise en place de réseaux (« clusters ») associant instituts de recherche, entreprises privées et universités comme les pôles de compétitivité, les structures hébergeant ou favorisant la recherche partenariale comme les instituts Carnot, les aides aux doctorants en entreprise, et les Sociétés d’accélération du transfert de technologie (SATT).


w