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Adiabatic gradient
Adiabatic lapse rate
Dry adiabatic lapse rate
Dry lapse rate
Dry-adiabatic lapse rate
Institution name
Lapse of a Community patent
Lapse rate
Lapse temperature gradient
Lapsing of appropriations
Lapsing of funds
Moist adiabatic lapse rate
Moist-adiabatic lapse rate
SALR
Saturated adiabatic lapse rate
Saturation adiabatic lapse rate
Saturation-adiabatic lapse rate
Temperature lapse rate
Vertical temperature gradient
Wet adiabatic lapse rate
Wet lapse rate

Vertaling van "institutions lapses " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
saturated adiabatic lapse rate [ SALR | saturation-adiabatic lapse rate | saturation adiabatic lapse rate | moist-adiabatic lapse rate | moist adiabatic lapse rate | wet adiabatic lapse rate ]

gradient adiabatique saturé [ gradient pseudo-adiabatique ]


saturation-adiabatic lapse rate | saturated adiabatic lapse rate | moist adiabatic lapse rate | moist-adiabatic lapse rate | wet lapse rate

gradient de l'adiabatique saturée | gradient adiabatique saturé | gradient de l'adiabatique humide


dry adiabatic lapse rate | dry-adiabatic lapse rate | dry lapse rate | adiabatic lapse rate

gradient adiabatique sec | gradient de l'adiabatique sèche


temperature lapse rate [ vertical temperature gradient | lapse temperature gradient | lapse rate ]

gradient thermique vertical [ gradient vertical de température ]


lapse rate | temperature lapse rate

gradient vertical de la température


saturated adiabatic lapse rate | wet adiabatic lapse rate | SALR [Abbr.]

gradient adiabatique saturé


lapsing of appropriations | lapsing of funds

péremption de crédits | annulation de crédits


adiabatic lapse rate [ lapse rate | adiabatic gradient ]

gradient adiabatique


lapse of a Community patent

extinction du brevet communautaire


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
23 (1) The member institution shall, without delay, notify the Corporation of the termination, cancellation or lapse of any of the following bonds or insurance policies that relate to the business of the member institution:

23 (1) L’institution membre est tenue d’aviser sans délai la Société de la résiliation, de l’annulation ou de la déchéance des cautionnements ou des polices d’assurance suivants relatifs à ses affaires :


(2) The member institution shall use its best efforts to cause each issuer of any bond or insurance policy referred to in subsection (1) to undertake to the Corporation or the member institution that the coverage under that bond or insurance policy will in no circumstances lapse or terminate, or be terminated or cancelled, by its own terms or by the issuer, except after 30 days written notice to the Corporation, and that the right to file claims under that bond or policy will continue to exist until at least 150 days following that no ...[+++]

(2) L’institution membre est tenue de prendre tous les moyens pour que chaque émetteur d’un cautionnement ou d’une police d’assurance visé au paragraphe (1) s’engage envers la Société ou l’institution membre à ne laisser tomber en déchéance, ni à résilier, ni à annuler, en aucune circonstance, les garanties de ce cautionnement ou de cette police d’assurance — même si le cautionnement ou la police le prévoit —, à moins d’en avoir donné un préavis écrit de trente jours à la Société, et à maintenir en vigueur, pendant au moins les cent cinquante jours qui su ...[+++]


29. Notes that it takes on average two years and seven months from the start of a fraudulent practice until the moment it is detected; notes, furthermore, that another seven or eight months lapse before the irregularity is reported to the Commission; is concerned that guidelines on the times at which Member States report fraudulent irregularities and/or other irregularities to OLAF, if such guidelines exist in a Member State at all, differ not only across the individual Member States, but also across policy areas; expects the Commission to draw up Europe-wide guidelines for the reporting of fraudulent irregularities and/or other irreg ...[+++]

29. constate qu'il s'écoule, en moyenne, deux ans et sept mois entre le commencement d'une pratique frauduleuse et le moment où elle est détectée; observe que 7 ou 8 mois supplémentaires se passent avant que l'irrégularité soit notifiée à la Commission; relève avec préoccupation que les instructions définissant les échéances auxquelles les États membres notifient à l'OLAF les irrégularités frauduleuses et autres irrégularités, pour autant qu'ils aient tous adopté ces instructions, diffèrent non seulement d'un État membre à l'autre mais aussi d'un domaine d'action à l'autre; prie la Commission de rédiger des instructions applicables à l'échelle de l'Union européenne pour la notification à l'OLAF des irrégularités frauduleuses et autres ir ...[+++]


5. Points out that it is essential for the European Union, its institutions and the Member States to guarantee respect for the common European values set out in Article 2 TEU, that all the instruments currently provided for in the treaties in this regard urgently need to be applied and implemented, and that where necessary amendments to the treaties should be prepared; stresses that the obligation to fulfil the Copenhagen criteria does not lapse after accession but remains incumbent on the Member States, that fundamental rights are p ...[+++]

5. rappelle qu'il est fondamental pour l'Union européenne, pour ses institutions et pour les États membres de garantir le respect des valeurs européennes communes énoncées à l'article 2 du traité UE et qu'il faut d'urgence appliquer et mettre en œuvre tous les instruments actuellement prévus par les traités à cet effet, tout comme préparer les modifications à apporter aux traités là où elles sont nécessaires; souligne que l'obligation de respecter les critères de Copenhague reste en vigueur pour les États membres de l'Union, même après leur adhésion, et que les droits fondamentaux font partie du droit primaire de l'Union et qu'il convie ...[+++]


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The Commission has put forward a "roll-over" Regulation, extending the present system until the end of 2013, to avoid GSP lapsing while the institutions discuss the new GSP proposal.

En 2010, la Commission a adopté une proposition de reconduction du règlement actuel relatif au SPG afin d’assurer la continuité après 2011. Il est prévu de prolonger le système actuel jusqu’à la fin de 2013.


It is, however, unfortunately the case — and has been the case under successive governments — that when responsibilities for federal actions, programs and institutions are handed off to the provinces, the rights previously enjoyed by Canadians using those institutions under the Official Languages Act too often lapse.

Malheureusement, il arrive — et cela s'est produit sous des gouvernements successifs —, que lorsque la responsabilité d'initiatives, de programmes et d'institutions fédéraux est transférée aux provinces, les droits dont jouissaient, en vertu de la Loi sur les langues officielles, les Canadiens qui ont recours à ces institutions tombent trop souvent en désuétude.


These groups will act as the conscience of the EU, a legislative barometer which will issue a warning if one of the institutions lapses into bureaucratic routine and acts against the code of good EU legislation and legislative principles such as appropriateness, subsidiarity, cohesion, transparency, proportionality and predictability.

Ces groupes travailleront en tant que conscience de l’Union européenne, en tant que baromètre législatif qui tirera la sonnette d’alarme si une des deux institutions se laisse envahir par la routine bureaucratique et agit contre le code de la bonne législation communautaire et contre les principes législatifs tels que l’opportunité, la subsidiarité, la cohésion, la transparence, la proportionnalité et la prévisibilité.


These groups will act as the conscience of the EU, a legislative barometer which will issue a warning if one of the institutions lapses into bureaucratic routine and acts against the code of good EU legislation and legislative principles such as appropriateness, subsidiarity, cohesion, transparency, proportionality and predictability.

Ces groupes travailleront en tant que conscience de l’Union européenne, en tant que baromètre législatif qui tirera la sonnette d’alarme si une des deux institutions se laisse envahir par la routine bureaucratique et agit contre le code de la bonne législation communautaire et contre les principes législatifs tels que l’opportunité, la subsidiarité, la cohésion, la transparence, la proportionnalité et la prévisibilité.


- The second proposal is that there should be a five-year time-bar on the recovery of sums owed to the Community. This limit could be extended in cases where active steps are being taken to secure recovery. As things stand, there is no general time-limit of a ‘Community’ nature (such a limit exists in certain sectoral regulations e.g. those concerning the Staff Regulations: 5 years, the regulation on the protection of the communities’ financial interests: 4 years). However, there is interference with the national legislation, where the contract refers to national law or where the judge is a national one applying his own law as the law of procedure. This could give rise to total chaos in those Member States where ...[+++]

- La seconde consiste à prévoir un délai de prescription de cinq ans pour le recouvrement des créances communautaires -ce délai pouvant éventuellement être prolongé en cas de poursuites actives en vue du recouvrement: à l'heure actuelle, il n'y pas de délai général de prescription "communautaire" ( il y a un délai dans certains règlements sectoriels, par exemple en ce qui concerne le statut: 5 ans, le règlement PIF, protection des intérêts financiers: 4 ans, mais il y a interférence avec les droits nationaux applicables, car le contrat fait référence à ce droit national ou parce que le juge saisi est un juge national qui applique sa propre loi comme loi de procédure. Ceci aboutit à une cacophonie épouvantable dans certains États membres où la cr ...[+++]


A massive Sudanese and international effort to build the necessary infrastructure and build the strengthening institutions to support the long term development of the region is necessary, while reinforcing peace building efforts to ensure that it does not lapse into conflict again.

Les autorités soudanaises et la communauté internationale doivent déployer des efforts pour bâtir l'infrastructure nécessaire et créer les institutions qui contribueront au développement à long terme de la région. Il est également nécessaire de rehausser les efforts de consolidation de la paix pour éviter des conflits ultérieurs.


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