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Committee on the Interchangeability of Judges
Company name
Confraternity of the Most Holy Name of Jesus
Confraternity of the Name of God
Corporate name
Family Names and Given Names
Holy Name Society
Name of the enterprise
SDIF name
SGML Document Interchange Format name
Society of the Name of God or of Oaths
Working Group 14

Vertaling van "interchanged the names " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
SDIF name | SGML Document Interchange Format name

nom de format d'échange de document SGML | nom SDIF


Definition: A type of pervasive developmental disorder that differs from childhood autism either in age of onset or in failing to fulfil all three sets of diagnostic criteria. This subcategory should be used when there is abnormal and impaired development that is present only after age three years, and a lack of sufficient demonstrable abnormalities in one or two of the three areas of psychopathology required for the diagnosis of autism (namely, reciprocal social interactions, communication, and restricted, stereotyped, repetitive behaviour) in spite of characteristic abnormalities in the other area(s). Atypical autism arises most often ...[+++]

Définition: Trouble envahissant du développement, qui diffère de l'autisme infantile par l'âge de survenue ou parce qu'il ne répond pas à l'ensemble des trois groupes de critères diagnostiques d'un autisme infantile. Cette catégorie doit être utilisée pour classer un développement anormal ou altéré, se manifestant après l'âge de trois ans et ne présentant pas des manifestations pathologiques suffisantes dans un ou deux des trois domaines psychopathologiques nécessaires pour le diagnostic d'autisme (interactions sociales réciproques, communication, comportement restreint, stéréotypé et répétitif); il existe toutefois des anomalies caract ...[+++]


Act regulating the conflict of laws regarding family names and given names | Family Names and Given Names(Conflict of Laws)Act

Loi réglant les conflits de lois et de juridictions en matière de nom et prénom


company name | corporate name | name of the enterprise

dénomination sociale | raison sociale de l'entreprise


Working Group on the Interchange of Pollutants between the Atmosphere and the Oceans [ Working Group 14 ]

Groupe de travail sur l'échange des polluants entre l'atmosphère et les océans


Committee on the Interchangeability of Judges

Comité sur l'interchangeabilité des juges


Confraternity of the Most Holy Name of Jesus [ Holy Name Society | Confraternity of the Name of God | Society of the Name of God or of Oaths ]

Confraternity of the Most Holy Name of Jesus [ Confraternity of the Name of God | Society of the Name of God or of Oaths ]


Dispatch of 19 December 2001 on the Revision of the Code of Obligations (Law on Limited Liability Companies and Amendments to the Law on Companies limited by Shares, Cooperatives, the Commercial Register and Business Names))

Message du 19 décembre 2001 concernant la révision du code des obligations (Droit de la société à responsabilité limitée | adaptation des droits de la société anonyme, de la société coopérative, du registre du commerce et des raisons de commerce)


Federal Act of 25 March 1954 on the Protection of the Emblem and Name of the Red Cross

Loi fédérale concernant la protection de l'emblème et du nom de la Croix-Rouge


Federal Act of 15 December 1961 on the Protection of the Names and Emblems of the United Nations Organization and other Intergovernmental Organisations

Loi fédérale concernant la protection des noms et emblèmes de l'Organisation des Nations Unies et d'autres organisations intergouvernementales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
CME and our member companies strongly endorse the objectives of the proposed federal accountability act, namely: to minimize possible conflicts of interests between public duties and private interests of public office holders; encourage competent persons to seek and accept public office; facilitate interchange between private and public sectors; enhance transparency with respect to activities of paid lobbyists; and, strengthen compliance with and enforcement of the Lobbyists Registration Act.

Les MEC et ses entreprises membres sont tout à fait d'accord avec l'objet du projet de loi fédéral sur la responsabilité qui se décline ainsi : réduire au minimum les possibilités de conflit entre les intérêts personnels et les fonctions officielles des titulaires d'une charge publique; encourager les personnes qui possèdent l'expérience et les compétences requises à solliciter et à accepter une charge publique; faciliter les échanges entre les secteurs privé et public; améliorer la transparence dans le cas des activités des lobbyistes rémunérés, et renforcer le respect des dispositions de la Loi sur l'enregistrement des lobbyistes.


Accordingly, proposals such as requiring that all Member States must have properly functioning computer emergency response teams and designate a competent authority to be part of a secure pan-European electronic data interchange network to permit the secure sharing and exchange of cyber-security related information, are well received and have the potential to greatly contribute to the objective of the proposed Directive, namely to ensure a high common level of network and information security across the Union.

Par conséquent, votre rapporteure salue les propositions consistant par exemple à imposer à tous les États membres de posséder des équipes d'intervention fonctionnelles en cas d'urgence informatique et de désigner une autorité compétente destinée à faire partie d'un réseau paneuropéen d'échange électronique de données visant à permettre le partage et l'échange en toute sécurité d'informations en matière de cybersécurité. Ces propositions pourraient apporter une contribution importante à l'objectif de la directive proposée, à savoir assurer un niveau élevé commun de sécurité des réseaux et de l'information dans l'Union.


Two of the three organizations named have many sites outside the immediate Thousand Islands area and are not interchangeable with the national park. As well, they have differing mandates.

Deux de ces trois organismes possèdent de nombreux sites à l'extérieur de la région immédiate des Mille-Îles, ne sont pas synonymes de parc national et ont des mandats différents.


28. Stresses that the two building blocks of the Single European Payment Area (SEPA), namely credit transfers and direct debits, will come into effect in 2010; notes that the third pillar, the cards framework, will be put in place from 2008 onwards; notes that the prospective Payment Services Directive is expected to bring new service providers, such as retailers, money remitters and mobile operators into this area of business; will monitor whether, as a consequence, the cost of interchange fees and cross-border retail payment tran ...[+++]

28. souligne que les deux éléments fondateurs de l'espace unique de paiements en euros, à savoir les virements de fonds et les débits directs, entreront en vigueur en 2010; constate que le troisième pilier, à savoir le cadre relatif aux cartes, sera mis en place à partir de 2008, que la directive à venir sur les services de paiement devrait attirer de nouveaux prestataires de services, tels que des détaillants, des remettants de fonds et des opérateurs mobiles, dans ce domaine d'activité; examinera, par suite, si le coût des commissions interbancaires et des op ...[+++]


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28. Stresses that the two building blocks of the Single European Payment Area (SEPA), namely credit transfers and direct debits, will come into effect in 2010; notes that the third pillar, the cards framework, will be put in place from 2008 onwards; notes that the prospective Payment Services Directive is expected to bring new service providers, such as retailers, money remitters and mobile operators into this area of business; will monitor whether, as a consequence, the cost of interchange fees and cross-border retail payment tran ...[+++]

28. souligne que les deux éléments fondateurs de l'espace unique de paiements en euros, à savoir les virements de fonds et les débits directs, entreront en vigueur en 2010; constate que le troisième pilier, à savoir le cadre relatif aux cartes, sera mis en place à partir de 2008, que la directive à venir sur les services de paiement devrait attirer de nouveaux prestataires de services, tels que des détaillants, des remettants de fonds et des opérateurs mobiles, dans ce domaine d'activité; examinera, par suite, si le coût des commissions interbancaires et des op ...[+++]


For this reason, in 1999, the Commission subsidised a study observing the flow of through land goods and interchanges in sensitive areas, namely the Pyrenees and the Alps, because they have similar problems.

En ce sens, la Commission a financé en 1999 une étude sur l'observation des flux de marchandises en transit terrestre et des échanges dans les zones sensibles, concrètement les Pyrénées et les Alpes, parce que les problèmes sont assez semblables.


The two names will be used interchangeably depending on the date of the information being referenced.

Nous utilisons de façon interchangeable les deux noms suivant la date de l’information à laquelle nous renvoyons.


9 Individual guarantee with multiple usage.DOCUMENT/MESSAGE NAME, CODE (numeric codes extracted from the 1997b UN Directories for Electronic Data Interchange for Administration, Commerce and Transport: list of codes for data element 1001, document/message name coded)

NOM DU DOCUMENT/MESSAGE, CODÉ (codes numériques extraits du répertoire UN pour l'échange électronique de données pour l'administration, le commerce et le transport 1997b: liste de codes pour l'élément donnée 1001 "Nom du document/message codé")


The brand names, obviously, give higher interchange rates for getting a lot of card distribution and effectively making more money.

Les grandes marques, évidemment, offrent des meilleurs taux d'interchange dans le but de mettre un grand nombre de cartes en distribution et ainsi faire beaucoup plus d'argent.


To this end, the pilot project contains four interlinking "action fields", namely: - an advisory and technical assistance service for border areas of the Community, in particular for the preparation and implementation of plans to be submitted in the framework of the INTERREG initiative for border regions; in 1990, the main focus will be on Objective 1 border areas (Portugal/Spain; Ireland/Northern Ireland; Corsica/Sardinia; Greek external borders); - the establishment of a data base on cooperation projects, cross-border institutional and organisational structures, and on obstacles to cross-border trade and social ...[+++]

Pour atteindre cet objectif, le projet pilote comporte quatre "domaines d'action" liés entre eux, à savoir : - un service de consultation et d'assistance technique pour les régions frontalières de la Communauté, et en particulier pour l'élaboration et la mise en oeuvre des plans à soumettre dans le cadre de l'initiative INTERREG en faveur des régions frontalières; en 1990, l'accent sera mis principalement sur les régions frontalières concernées par l'objectif nº1 (Portugal/Espagne; Irlande/Irlande du Nord; Corse/Sardaigne; frontières extérieures grecques); - constitution d'une base de données sur les projets de coopération, les structures institutionnelles et organisationnelles transfrontières, ainsi que sur les obstables au commerce transfrontali ...[+++]




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'interchanged the names' ->

Date index: 2022-03-17
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