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ALIP
Argos Large International Programme
IPRSP
Intergovernmental Committee for the IIP
Interim Argos Large International Programme
Interim Poverty Reduction Strategy Paper
Interim poverty programme
Second European Poverty Programme

Vertaling van "interim poverty programme " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
interim poverty programme

programme intérimaire contre la pauvreté


Interim Poverty Reduction Strategy Paper | IPRSP [Abbr.]

Document intérimaire de stratégie pour la réduction de la pauvreté | DISRP [Abbr.]


Second European Poverty Programme (1985-1989)

second programme européen de lutte contre la pauvreté (1985-1989)


Argos Large International Programme [ ALIP | Interim Argos Large International Programme ]

Grand programme international Argos [ ALIP | Grand programme international Argos transitoire ]


Intergovernmental Committee for the Intergovernmental Informatics Programme [ Intergovernmental Committee for the IIP | Interim Intergovernmental Committee for the Intergovernmental Informatics Programme ]

Comité intergouvernemental du Programme intergouvernemental d'informatique [ Comité intergouvernemental du PII | Comité intérimaire intergouvernemental du Programme intergouvernemental d'informatique ]


Critical Poverty Programme for Latin America and the Caribbean

Programme de lutte contre la pauvreté critique en Amérique latine et dans les Caraïbes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
35. Stresses that the feminisation of poverty is the result of several factors, including women’s career breaks, the gender pay gap (16,4 %), the pension gap (39 %), gender inequalities in career progression, the fact that women are often employed on non-standard contracts (such as involuntary part-time, interim or zero-hours contracts), the absence of social security status for partners assisting self-employed workers, and poverty in households headed by single mothers; underlines that the reduction of poverty by 20 million people b ...[+++]

35. souligne que la féminisation de la pauvreté découle de plusieurs facteurs, dont les interruptions de carrière des femmes, les écarts de rémunération (16,4 %) et de retraite (39 %) entre les femmes et les hommes, les inégalités dans la progression de carrière entre les femmes et les hommes, le fait que les contrats de travail des femmes sont fréquemment atypiques (temps partiels forcés, intérim, contrats "zéro heure"), l'absence de statut en matière de sécurité sociale pour les personnes qui aident leur conjoint travailleur indépendant et la pauvreté des ménages dont le chef de famille est une mère célibataire; fait valoir que la réd ...[+++]


35. Stresses that the feminisation of poverty is the result of several factors, including women’s career breaks, the gender pay gap (16,4 %), the pension gap (39 %), gender inequalities in career progression, the fact that women are often employed on non-standard contracts (such as involuntary part-time, interim or zero-hours contracts), the absence of social security status for partners assisting self-employed workers, and poverty in households headed by single mothers; underlines that the reduction of poverty by 20 million people b ...[+++]

35. souligne que la féminisation de la pauvreté découle de plusieurs facteurs, dont les interruptions de carrière des femmes, les écarts de rémunération (16,4 %) et de retraite (39 %) entre les femmes et les hommes, les inégalités dans la progression de carrière entre les femmes et les hommes, le fait que les contrats de travail des femmes sont fréquemment atypiques (temps partiels forcés, intérim, contrats "zéro heure"), l'absence de statut en matière de sécurité sociale pour les personnes qui aident leur conjoint travailleur indépendant et la pauvreté des ménages dont le chef de famille est une mère célibataire; fait valoir que la réd ...[+++]


16. Stresses that the feminisation of poverty is the result of several factors, including women’s career breaks, the gender pay gap (16.4 %), the pension gap (39 %), gender inequalities in career progression, the fact that women are often employed on non-standard contracts (such as involuntary part-time, interim or zero hours contracts), the absence of social security status for partners assisting self-employed workers, and poverty in households headed by single mothers; underlines that the reduction of poverty levels by 20 million p ...[+++]

16. souligne que la féminisation de la pauvreté découle de plusieurs facteurs, dont les interruptions de carrière des femmes, les écarts de rémunération (16,4 %) et de retraite (39 %) entre les femmes et les hommes, des inégalités dans la progression de carrière entre les femmes et les hommes, le fait que les contrats de travail des femmes sont fréquemment atypiques (temps partiels forcés, intérim, contrats "zéro heure"), l'absence de statut en matière de sécurité sociale pour les personnes qui aident leur conjoint travailleur indépendant et la pauvreté des ménages dont le chef de famille est une mère célibataire; fait valoir que la réd ...[+++]


35. Stresses that the feminisation of poverty is the result of several factors, including women’s career breaks, the gender pay gap (16.4 %), the pension gap (39 %), gender inequalities in career progression, the fact that women are often employed on non-standard contracts (such as involuntary part-time, interim or zero-hours contracts), the absence of social security status for partners assisting self-employed workers, and poverty in households headed by single mothers; underlines that the reduction of poverty by 20 million people b ...[+++]

35. souligne que la féminisation de la pauvreté découle de plusieurs facteurs, dont les interruptions de carrière des femmes, les écarts de rémunération (16,4 %) et de retraite (39 %) entre les femmes et les hommes, les inégalités dans la progression de carrière entre les femmes et les hommes, le fait que les contrats de travail des femmes sont fréquemment atypiques (temps partiels forcés, intérim, contrats "zéro heure"), l'absence de statut en matière de sécurité sociale pour les personnes qui aident leur conjoint travailleur indépendant et la pauvreté des ménages dont le chef de famille est une mère célibataire; fait valoir que la réd ...[+++]


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To make sure Community measures to assist the most disadvantaged sections of society were ongoing and effective, the Commission had already identified a number of lessons to be learned from the second programme in its interim report of 1988, and these were of help in drafting "Poverty 3", the new five-year programme launched in March 1990.

La Commission, pour assurer la continuité et l'efficacité des initiatives communautaires pour les moins favorisés de ces citoyens avait déjà tiré un certain nombre de leçons du Deuxième Programme dans son rapport intérimaire de 1988 : elles ont contribué à la définition de Pauvreté -3, le nouveau programme quinquénale, lancé en mars 1990.


An interim report on the development of the second Community programme to combat poverty (1985-1989), which followed the first programme covering the 1975-1980 period, has been adopted by the Commission.

Un rapport intérimaire sur le développement du deuxième programme communautaire de lutte contre la pauvreté (1985-1989), qui a succédé à un premier programme couvrant la période 1975-1980, vient d'être adopté par la Commission.




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Date index: 2021-04-19
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