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An Act respecting Brands and Brand Inspection
Assistant brand licensing manager
Brand
Brand building
Brand development
Brand leader
Brand management supervision
Brand name
Brand strategy
Branding
Branding strategy
Corporate brand
Create a brand guideline
Create brand guidelines
Creating a brand guidelines
Distribution brand
Distributor's brand
Distributor's brand name
Flagship brand
House brand
Leading brand
Licensing manager
Manufacturer's brand
Middleman's brand
Own brand
Own label
Private brand
Private label
Produce brand guidelines
Retailer brand
Retailer's brand name
Senior licensing and brand manager
Store brand
Supervise a brand management
Supervise brand management
Supervising brand management
The Brand and Brand Inspection Act
Top brand
Trademark
Trainee international licensing manager

Vertaling van "international brands " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
private brand | distributor's brand | distribution brand | private label | store brand | house brand | middleman's brand | own brand | distributor's brand name | retailer's brand name

marque de distributeur | MDD | marque de détaillant | MDD | marque propre | marque maison | marque de distribution | MDD | marque privée


senior licensing and brand manager | trainee international licensing manager | assistant brand licensing manager | licensing manager

directeur des licences | directeur des licences/directrices des licences | directrice des lciences


supervise a brand management | supervising brand management | brand management supervision | supervise brand management

surveiller la gestion d'une marque


brand strategy | branding strategy | brand building | brand development | branding

stratégie de marque | valorisation de la marque


private brand [ private label | store brand | own brand | own label | retailer brand | house brand ]

marque de distributeur [ MDD | marque maison | marque propre | marque privée ]


create a brand guideline | creating a brand guidelines | create brand guidelines | produce brand guidelines

cer les lignes directrices d'une marque


flagship brand | brand leader | leading brand | top brand

marque phare | marque vedette | marque leader


brand strategy [ branding | brand building | brand development ]

stratégie de marque [ valorisation de la marque | branding ]


The Brand and Brand Inspection Act [ An Act respecting Brands and Brand Inspection ]

The Brand and Brand Inspection Act [ An Act respecting Brands and Brand Inspection ]


brand | brand name | trademark | manufacturer's brand | corporate brand

marque | marque de fabrique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
supporting the creation of a ‘Europe brand’, in close cooperation with EU countries, complementing their promotional efforts, so as to enable European destinations to better stand out when compared to other international tourist destinations.

soutenant la création d’une «marque Europe», en étroite coopération avec les pays de l’UE, qui complète les efforts promotionnels, de manière à permettre aux destinations européennes de se démarquer par rapport aux autres destinations touristiques internationales.


The EIT will provide an entrepreneurial and creative culture and cross-disciplinary education to talented people, through EIT-labelled Masters and PhD degrees, intended to emerge as an internationally recognised brand of excellence.

L'EIT apportera une culture entrepreneuriale et créative et un enseignement interdisciplinaire aux personnes de talent, en reconnaissant des diplômes de master et de doctorat, appelés à devenir une marque d'excellence internationalement reconnue.


Except for the few which have built up their own brand names, Europe’s universities need quality seals with international credibility.

À l'exception des quelques universités qui ont développé leur propre image de marque, les universités européennes ont besoin de labels de qualité crédibles au niveau international.


L. whereas territorial excellence brandings can contribute to the resilience and development of territorial economies, particularly in the most vulnerable regions, mountain regions and the outermost regions, by coordinating sets of high-quality goods (food and non-food) and services which are inextricably interlinked and which embody the specific characteristics of each territory and in particular its heritage (historical, cultural, geographical, etc); whereas assembled together within sets these goods and services are unique and generate revenue at territorial level opening up new opportunities on local and ...[+++]

L. considérant que les marques d'excellence territoriales peuvent contribuer à renforcer et développer les économies territoriales, en particulier dans les zones les plus fragiles, dans les régions de montagne et les régions ultrapériphériques, en coordonnant des ensembles de biens (alimentaires et non alimentaires) et de services de qualité indissolublement liés les uns aux autres, foncièrement ancrés dans les spécificités de chaque territoire et notamment leur patrimoine (historique, culturel, géographique etc.); considérant que réunis entre eux au sein de paniers, ces biens et services sont non substituables, et sont créateurs de re ...[+++]


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L. whereas territorial excellence brandings can contribute to the resilience and development of territorial economies, particularly in the most vulnerable regions, mountain regions and the outermost regions, by coordinating sets of high-quality goods (food and non-food) and services which are inextricably interlinked and which embody the specific characteristics of each territory and in particular its heritage (historical, cultural, geographical, etc); whereas assembled together within sets these goods and services are unique and generate revenue at territorial level opening up new opportunities on local and ...[+++]

L. considérant que les marques d'excellence territoriales peuvent contribuer à renforcer et développer les économies territoriales, en particulier dans les zones les plus fragiles, dans les régions de montagne et les régions ultrapériphériques, en coordonnant des ensembles de biens (alimentaires et non alimentaires) et de services de qualité indissolublement liés les uns aux autres, foncièrement ancrés dans les spécificités de chaque territoire et notamment leur patrimoine (historique, culturel, géographique etc.); considérant que réunis entre eux au sein de paniers, ces biens et services sont non substituables, et sont créateurs de ren ...[+++]


M. whereas the system of protected designations of origin (PDO) and protected geographical indications (PGI) is an effective one, contributing greatly to rural and territorial development through the creation and distribution of added value, through collective action by producers and all parties concerned, and through the way they promote the region in question on local, regional and international markets; whereas regional branding should therefore never replace or undermine in any way the PDO-PGI system;

M. considérant que les appellations d'origine protégée (AOP) et les indications géographiques protégées (IGP) sont un système efficace qui participe largement au développement rural et territorial par la création et la distribution de valeur ajoutée, par l'action collective des producteurs et de l'ensemble des acteurs concernés et par la promotion du territoire en question qu'elles permettent sur les marchés locaux, régionaux et internationaux; considérant par conséquent que les marques régionales ne doivent en aucun cas remplacer ni porter atteinte de quelle manière que ce soit au système des AOP-IGP;


M. whereas the system of protected designations of origin (PDO) and protected geographical indications (PGI) is an effective one, contributing greatly to rural and territorial development through the creation and distribution of added value, through collective action by producers and all parties concerned, and through the way they promote the region in question on local, regional and international markets; whereas regional branding should therefore never replace or undermine in any way the PDO-PGI system;

M. considérant que les appellations d'origine protégée (AOP) et les indications géographiques protégées (IGP) sont un système efficace qui participe largement au développement rural et territorial par la création et la distribution de valeur ajoutée, par l'action collective des producteurs et de l'ensemble des acteurs concernés et par la promotion du territoire en question qu'elles permettent sur les marchés locaux, régionaux et internationaux; considérant par conséquent que les marques régionales ne doivent en aucun cas remplacer ni porter atteinte de quelle manière que ce soit au système des AOP-IGP;


The EIT label attached to innovative KICs' Masters and PhD programmes is expected to contribute to creating an internationally recognized brand of excellence helping to attract talent from Europe and abroad.

L'estampille de l'EIT apposée sur les mastères et doctorats innovants des CCI devrait contribuer à créer une marque d'excellence reconnue à l'échelle internationale qui aidera à attirer les talents d'Europe et d'ailleurs.


The EIT will provide an entrepreneurial and creative culture and cross-disciplinary education to talented people, through EIT-labelled Masters and PhD degrees, intended to emerge as an internationally recognised brand of excellence.

L'EIT apportera une culture entrepreneuriale et créative et un enseignement interdisciplinaire aux personnes de talent, en reconnaissant des diplômes de master et de doctorat, appelés à devenir une marque d'excellence internationalement reconnue.


C. whereas Bangladesh’s garment factories produce for many international clothing brands, including European garment brands, with 57 % of all its exports going to the EU;

C. considérant que les usines de vêtements du Bangladesh travaillent pour de nombreuses marques internationales, dont des marques européennes, 57 % des exportations se faisant en direction de l'Union européenne;


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