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Apply a foreign language for international trade
Apply foreign language for international trade
FEWITA
Follow-up Committee on International Trade
Global trade
ICFTU
ITUC
Implement foreign language for international trade
Incoterms
Internal EU trade
Internal trade in the EU
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Trade structure
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WCL
World Confederation of Labour
World trade
World wide trade

Traduction de «international trade success » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
international trade [ world trade | Trade structure(ECLAS) ]

commerce international [ commerce mondial ]


International Trade Centre [ International Trade Centre UNCTAD/WTO | ITC (UNCTAD/WTO) | UNCTAD/WTO International Trade Centre ]

Centre du commerce international [ CCI (Cnuced/OMC) | Centre Cnuced/OMC du commerce international ]


performing financial risk management in international trade | undertake financial risk management in international trade | perform financial risk management in international trade | performing financial risk management in international trading

effectuer la gestion des risques financiers en commerce international


apply a foreign language for international trade | implement foreign language for international trade | apply foreign language for international trade | utilise foreign language for international trade

utiliser des langues étrangères dans le commerce international


ICC rules for the use of domestic and international trade terms | International Commercial Terms | International Rules for the Interpretation of Trade Terms | Incoterms [Abbr.]

conditions internationales de vente | Incoterm | règles internationales pour l'interprétation des termes commerciaux | CIV [Abbr.]


Follow-up Committee on International Trade | Permanent Study Group on International Trade | Permanent Study Group on WTO and Other International Trade Agreements

comité de suivi «Commerce international» | groupe d'étude permanent «Commerce international»


internal EU trade | internal trade in the EU | intra-Community trade | intra-European Union Trade | intra-Union trade | movement of goods within the Community

commerce intracommunautaire | échanges intracommunautaires


Federation of European Wholesale and International Trade Associations [ FEWITA | International Wholesale and Foreign Trade Center | International Center for Wholesale Trade | International Relationships for Wholesale Trade ]

Fédération des associations européennes du commerce de gros et extérieur [ Centre international du commerce de gros intérieur et ]


International Trade Union Confederation [ ICFTU | International Confederation of Free Trade Unions | ITUC | WCL | World Confederation of Labour ]

Confédération syndicale internationale [ CISL | CMT | Confédération internationale des syndicats libres | Confédération mondiale du travail | CSI ]


international commerce | world wide trade | global trade | international trade

commerce international
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The top three opinions were the following: first, Canada's domestic policies block international trade success more than international trade barriers and trade rules; second, Canada's tax regulatory and standards systems are anti-business and anti-competitive; third, the industry's systems and institutions continue to focus on primary production and commodity trading, while statistics clearly show that our best trade opportunities lie in value-added niche markets.

Voici les trois principales préoccupations soulevées: les politiques internes du Canada nuisent davantage à réussite du commerce à l'échelle internationale que les règles et les obstacles imposés par les autres pays; les normes et les règles canadiennes en matière d'imposition nuisent au commerce et à la concurrence; les systèmes et les organisations de l'industrie continuent à centrer leurs activités sur la production et le commerce de biens, tandis que les statistiques montrent clairement que les produits à valeur ajoutée présentent les meilleurs débouchés commerciaux.


The top three opinions were, one, Canada's domestic policies are blocking international trade success more than international barriers and trade rules; two, Canada's tax regulatory and standard systems are anti-business and anti-competitive; three, the industry system and institutions continue to focus on production and commodity trading while statistics clearly show that our best trading opportunities lie in the value-added niche markets.

Les trois plus courantes étaient que les programmes nationaux du Canada entravent plus notre succès sur le marché international que les barrières et règles commerciales internationales; que la réglementation fiscale et les normes canadiennes nuisent au commerce et à la concurrence; et, enfin, que l'industrie et les institutions continuent de se concentrer sur la production et sur l'échange de marchandises alors que, d'après les données statistiques, nos meilleurs débouchés commerciaux sont de toute évidence les créneaux de produits à valeur ajoutée.


12. Highlights that the successful integration of developing countries into world trade requires more than better market access and strengthened international trade rules; stresses consequently that AfT programming should support developing countries in their domestic efforts to promote local trade, remove supply-side constraints and address structural weaknesses, which can be addressed through domestic reforms in trade-related policies, trade facilitation, enhancement of customs capacities, upgrading of infrastructure, enhancement o ...[+++]

12. souligne que la bonne intégration des pays en développement au commerce mondial demande plus qu'un meilleur accès au marché et un renforcement des règles du commerce international; souligne, en conséquence, que la programmation de l'aide au commerce devrait soutenir les pays en développement dans leurs efforts intérieurs pour promouvoir le commerce local, supprimer les contraintes d'offre et traiter leurs faiblesses structurelles, ce qui peut être réalisé par des réformes des politiques nationales liées au commerce, la facilitati ...[+++]


50. Considers that, in view of the transformation in the structure of international trade and of North-South trade, ownership of aid programmes by the beneficiary countries, together with transparency, accountability and sufficient resources, are crucial factors contributing to their effectiveness and success, the aim being to reduce disparities in wealth, share prosperity and achieve regional integration; also considers it crucial that the design and monitoring of these programmes systematic ...[+++]

50. estime qu'au vu de la transformation de la structure du commerce international et des échanges Nord-Sud, l'appropriation des programmes d'aide par les pays bénéficiaires, tout comme la transparence, la responsabilité et des ressources suffisantes, constituent des facteurs déterminants de leur efficacité et de leur succès, l'objectif consistant à réduire les écarts de richesse, à partager la prospérité et à parvenir à l'intégration régionale; estime également qu'il est essentiel que la conception et la supervision de ces programme ...[+++]


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2. Considers that, in view of the transformation in the structure of international trade and of North-South trade, ownership of aid programmes by the beneficiary countries, together with transparency, accountability and sufficient resources, are crucial factors contributing to their effectiveness and success, the aim being to reduce disparities in wealth, share prosperity and achieve regional integration; also considers it crucial that the design and monitoring of these programmes systematica ...[+++]

2. estime qu'au vu de la transformation de la structure du commerce international et des échanges Nord-Sud, l'appropriation des programmes d'aide par les pays bénéficiaires, tout comme la transparence, la responsabilité et des ressources suffisantes, constituent des facteurs déterminants de leur efficacité et de leur succès, l'objectif consistant à réduire les écarts de richesse, à partager la prospérité et à parvenir à l'intégration régionale; estime également qu'il est essentiel que la conception et la supervision de ces programmes ...[+++]


Growing forward builds on our international trade success through industry-led marketing strategies, a Canada branding strategy, market intelligence and services for exporters and actions to maintain and improve market access.

Cultivons l'avenir mise sur notre réussite commerciale à l'échelle internationale par l'entremise de stratégies de commercialisation dirigées par l'industrie, d'une stratégie de promotion de l'image de marque du Canada, de services d'information sur les marchés, de services destinés aux exportateurs et de mesures pour maintenir et améliorer l'accès aux marchés.


Mr. Speaker, following the Prime Minister's successful trade mission to China, where several agreements were reached, including a foreign investment protection promotion agreement that would deepen the trade and investment ties between Canada and China, the hard-working Minister of International Trade is yet leading another trade visit in Malaysia, Singapore and Brunei.

Monsieur le Président, après la fructueuse mission commerciale du premier ministre en Chine, au cours de laquelle plusieurs ententes ont été conclues, dont un accord sur la promotion et la protection des investissements étrangers entre le Canada et la Chine, qui augmentera les échanges commerciaux entre nos deux pays, le vaillant ministre du Commerce international est à la tête d'une autre visite commerciale, cette fois en Malaisie, à Singapour et à Brunei.


B. whereas no country has developed successfully by turning its back on international trade and long-term capital flows, but whereas it is equally true that no country has developed simply by opening itself up to foreign trade and investment without protecting the vulnerable sectors of its economy; whereas the successful cases have combined the opportunities offered by world markets with a domestic investment and institution-building strategy which stimulates the spirits ...[+++]

B. considérant qu'aucun pays ne s'est développé avec succès en tournant le dos aux échanges internationaux et aux flux de capitaux à long terme, mais qu'il est également exact qu'aucun pays ne s'est développé en s'ouvrant simplement au commerce et à l'investissement étranger, sans protéger les secteurs vulnérables de son économie; les cas de pays ayant réussi combinent les opportunités offertes par les marchés mondiaux et une stratégie nationale d'investissement et de développement institutionnel propre à stimuler, dans le pays, l'esprit d'entreprise,


B. whereas no country has developed successfully by turning its back on international trade and long-term capital flows, but it is equally true that no country has developed simply by opening itself up to foreign trade and investment without protecting the vulnerable sectors of its economy; the successful cases have combined the opportunities offered by world markets with a domestic investment and institution-building strategy which stimulates the spirits of domestic entr ...[+++]

B. considérant qu'aucun pays ne s'est développé avec succès en tournant le dos aux échanges internationaux et aux flux de capitaux à long terme, mais qu'il est également exact qu'aucun pays ne s'est développé en s'ouvrant simplement au commerce et à l'investissement étranger, sans protéger les secteurs vulnérables de son économie; les cas de pays ayant réussi combinent les opportunités offertes par les marchés mondiaux et une stratégie nationale d'investissement et de développement institutionnel propre à stimuler, dans le pays, l'esprit d'entreprise,


by Mr. Eggleton (Minister of Foreign Trade and International Trade) — Response of the government, pursuant to Standing Order 109, to the Report of the Standing Committee on Foreign Affairs and International Trade, “Canadian SMEs in the World Economy: Developing Effective Business-Government Partnership for International Success" (Sessional Paper No. 8510-352-30), presented to the House on Wednesday, June 19, 1996.

par M. Eggleton (ministre des Affaires étrangères et du commerce international) — Réponse du gouvernement, conformément à l’article 109 du Règlement, au rapport du Comité permanent des affaires étrangères et du commerce international, « Les PME canadiennes dans l’économie mondiale: Optimiser le partenariat entreprises-secteur public pour réussir sur les marchés internationaux » (document parlementaire n 8510-352-30), présenté à la Chambre le mercredi 19 juin 1996.


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