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Traduction de «ip 10 997 provided » (Anglais → Français) :

Where a Member State making use of the option provided for in Article 59(1) of Regulation (EC) No 1782/2003 decides to make use of the option provided for in Article 42(9) of that Regulation, the percentages of reduction provided for in Article 10 of this Regulation shall apply to the value of each payment entitlement and/or to the equivalent amount expressed in number of payment entitlements to be allocated.

Lorsqu'un État membre faisant usage de la faculté prévue à l'article 59, paragraphe 1, du règlement (CE) no 1782/2003 décide de faire usage de la faculté prévue à l'article 42, paragraphe 9, dudit règlement, les taux de réduction prévus à l'article 10 du présent règlement s'appliquent à la valeur de chacun des droits au paiement et/ou au montant équivalent exprimé en nombre de droits au paiement à allouer.


In order to ensure a smooth transition between the rules on organic origin of plant reproductive material provided for in Article 12(1)(i) of Regulation (EC) No 834/2007 and on animals for breeding purposes provided for in Article 14(1)(a)(ii) of that Regulation and on young stock of aquaculture animals provided for in Article 15(1)(a)(ii) of that Regulation and the exception to production rules that the Commission adopted pursuant to Article 22 of Regulation (EC) No 834/2007, and the new production rules for plants and plant products and livestock and seaweed and aquaculture animals provided for in Articles 10(1) and 11(1), respectively ...[+++]

Afin d'assurer une transition harmonieuse entre, d'une part, les règles relatives à l'origine biologique du matériel de reproduction des végétaux prévues à l'article 12, paragraphe 1, point i), du règlement (CE) n° 834/2007, les règles relatives aux animaux destinés à la reproduction prévues à l'article 14, paragraphe 1, point a) ii), de ce règlement et les règles relatives aux juvéniles des animaux d’aquaculture prévues à l’article 15, paragraphe 1, point a) ii) de ce règlement et les dérogations aux règles de production adoptées par la Commission en vertu de l'article 22 du règlement (CE) n° 834/2007, et, d'autre part, les nouvelles rè ...[+++]


The FROB (see IP/10/70 and IP/10/997) provided UNNIM with two recapitalisation rescue measures: a first injection of €380 million in March 2010 and a second one of €538 million in March 2011.

Le FROB (voir IP/10/70 et IP/10/997) est intervenu deux fois pour recapitaliser UNNIM dans le cadre de mesures de sauvetage: une première fois en mars 2010 (injection de 380 millions €) et une seconde fois en mars 2011 (injection de 538 millions €).


in any case, payments made in the course of financial year N+2 and subsequent years shall be eligible for the Member State concerned only up to the level of its national ceiling as provided for in Annexes VIII or VIIIa to Regulation (EC) No 1782/2003 or its annual financial envelope established in accordance with Article 143b(3) of that Regulation for the year preceding that of the financial year during which the payment is made, where applicable plus the amounts relating to the dairy premium and additional payments provided for in Articles 95 and 96 of that Regulation and the additional amount of aid provided for in Article 12 of that R ...[+++]

en tout cas, les paiements effectués au cours des exercices budgétaires N+2 et suivants ne sont éligibles pour l’État membre concerné que dans la limite de son plafond national prévu aux annexes VIII ou VIII bis du règlement (CE) no 1782/2003 ou de son enveloppe financière annuelle établie conformément à l’article 143 ter, paragraphe 3, dudit règlement, pour l’année précédant celle de l’exercice budgétaire au cours duquel le paiement est effectué, selon le cas, augmenté des montants relatifs à la prime aux produits laitiers et des paiements supplémentaires prévus aux articles 95 et 96, dudit règlement et du montant supplémentaire de l'ai ...[+++]


Commission provides EUR 10 million in humanitarian assistance to Tajikistan

La Commission accorde une aide humanitaire de 10 millions d'euros au Tadjikistan


Of the 12% of European citizens who purchased a financial service of some kind by distance marketing, 10% did so from providers in their country, while only 1% purchased distance financial services from EU providers outside their country, and 1% from providers outside the EU.[10] The most recent statistics show cross border trade in general to be stalling.[11] This finding is reinforced by the Economic Study which noted that the level of distance marketing of financial services cross border is extremely low.

Sur les 12 % de citoyens européens qui ont acheté à distance un service financier, 10 % se sont adressés à des fournisseurs situés dans leur propre pays, seulement 1 % à des fournisseurs de l’UE établis hors de leur pays et 1 % à des fournisseurs hors de l’UE[10]. Les statistiques les plus récentes indiquent que le commerce transfrontalier en général est au point mort[11]. Ce constat est corroboré par l’étude économique qui a fait état du niveau extrêmement bas de la commercialisation transfrontalière à distance de services financiers.


Eight Member States provide for maximum penalties of imprisonment in respect of the conduct referred to in Article 2: France has a maximum of 7 years imprisonment for counterfeiting, receiving and fraudulent use; Italy has a maximum penalty of 8 years for receiving; Germany has a maximum penalty of 10 years for receiving and fraudulent use of counterfeited payment instruments; Ireland provides for a maximum of 10 years imprisonment for theft, receiving, forgery and using of false instruments; the Netherlands, 7 years; Spain provides for a penalty of imprisonment between 8 years (minimum) and 12 years (maximum) for counterfeiting; S ...[+++]

Huit États membres prévoient la peine d'emprisonnement maximum pour les agissements visés par l'article 2 : la France prévoit un maximum de sept ans de prison pour la contrefaçon, la réception et l'utilisation frauduleuse ; l'Italie, un maximum de huit ans pour la réception ; l'Allemagne, un maximum de 10 ans pour la réception et l'usage frauduleux de faux instruments de paiement ; l'Irlande un maximum de dix ans pour le vol, la réception, la contrefaçon/falsification et l'utilisation de faux instruments; les Pays-Bas, sept ans ; l'Espagne sanctionne la contrefaçon d'une peine d'emprisonnement allant de huit ans (minimum) à douze an ...[+++]


In July 2011, the Bank of Spain placed it under the control of the Fondo de Reestructuración Ordenada Bancaria (FROB), the Spanish bank restructuring scheme, approved by the Commission (see IP/10/70 and IP/10/997).

En juillet 2011, la Banque d'Espagne l'a placée sous le contrôle du Fondo de Reestructuración Ordenada Bancaria (FROB), le régime de restructuration des établissements bancaires espagnols, autorisé par la Commission (voir IP/10/70 et IP/10/997).


The Programme runs from 15 November 1994 to 31 December 1997 with contribution of 7.997 Mecu (# 6.7 million) from the European Regional Development Fund (ERDF), 2 Mecu (# 1.6 million) from the European Social Fund (ESF), 10.69 Mecu (# 8.9 million) from central and local government and 1.19 Mecu (# 1 million) from the private sector.

Le programme se déroule du 15 novembre 1994 au 31 décembre 1997 et comprend une contribution de 7,997 millions d'écus (6,7 millions de livres) du Fonds européen de développement régional (FEDER), de 2 millions d'écus (1,6 million de livres) du Fonds social européen, de 10,69 millions d'écus (8,9 millions de livres) des gouvernements central et local et de 1,19 million d'écus (1 million de livres) du secteur privé.


MEASURES IN FAVOUR OF THE COUNTRIES OF CENTRAL AND EASTERN EUROPE, THE NEWLY INDEPENDENT STATES (FORMER USSR) AND MONGOLIA (Chapter 10) The principal objective of the PHARE and TACIS programmes is to support the reforms and the transition to a market economy in the countries of Central and Eastern Europe (CCEE), the newly independent States of the former Soviet Union (NIS) and Mongolia. Since the creation of the two programmes, on 31 December 1989 and 1991 respectively, they have received commitments of 5 997 Mio ECU and payments of 2 ...[+++]

18 ACTIONS EN FAVEUR DES PAYS DE L EUROPE CENTRALE ET ORIENTALE, DES NOUVEAUX ÉTATS INDÉPENDANTS (EX-URSS) ET DE LA MONGOLIE (chapitre 10) Le soutien aux réformes et à la transition vers l économie de marché dans les pays d Europe centrale et orientale (PECO), dans les nouveaux États indépendants (NEI) et la Mongolie, constitue l objectif principal des programmes PHARE et TACIS qui, depuis leur création respective au 31 décembre 1989 et 1991, ont bénéficié de 5 997 Mio ECU en engagements et de 2 646 Mio ECU en paiements.




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Date index: 2023-04-25
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