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Administer cargo space on sale
Calculate the amount of cargo on a vessel
Calculate the amount of cargo on ship
Calculate the volume of cargo on a ship
Cargo carrying capacity
Cargo deadweight
Cargo owner cargo owner
Cargo-owner cargo-owner
Characteristic of the suspect
Dead weight cargo capacity
Dead-weight cargo capacity
Deadweight cargo capacity
Handle cargo space on sale
Net capacity
Owner of cargo
Perform calculations on the amount of cargo on a ship
Perform safe cargo stowage activities
Presumptive case
Securely stow cargo
Stow cargo
Stow cargo shipments
Suspect
Suspect case
Suspect characteristic
Suspect-site inspection
Suspected case
Suspected offender
Suspected person
Use cargo space on sale
Useful deadweight
Utilise cargo space on sale

Vertaling van "its suspected cargo " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
cargo carrying capacity | cargo deadweight | dead weight cargo capacity | deadweight cargo capacity | dead-weight cargo capacity | net capacity | useful deadweight

port en lourd utile | portée en lourd utile


cargo owner cargo owner | cargo-owner cargo-owner | owner of cargo

propriétaire de la cargaison


suspect | suspected person

personne soupçonnée | suspect


perform safe cargo stowage activities | stow cargo shipments | securely stow cargo | stow cargo

arrimer la cargaison


calculate the amount of cargo on ship | perform calculations on the amount of cargo on a ship | calculate the amount of cargo on a vessel | calculate the volume of cargo on a ship

calculer la cargaison d'un navire


administer cargo space on sale | use cargo space on sale | handle cargo space on sale | utilise cargo space on sale

gérer les espaces de chargement à vendre


suspect characteristic | characteristic of the suspect

caractère relatif à la personne suspecte | caractère relatif au suspect


suspect | suspected offender

suspect | suspecte | personne suspecte | personne soupçonnée


suspect case [ suspected case | presumptive case ]

cas suspect [ cas suspecté | cas présumé | cas soupçonné ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
G. whereas on 12 January 2012 it was reported that a Russian ship, allegedly carrying arms and/or munitions destined for the Syrian government had reached Syria after having been inspected in Cypriot waters off Limassol; whereas the ship, destined for the Syrian port city of Latakia, was reportedly prevented by Cypriot customs from continuing its journey because of its suspected cargo; whereas Cypriot custom officials were unable to open four containers on the ship, it was concluded they contained ‘dangerous cargo’ – i.e. arms and munitions; whereas the Cypriot Foreign Ministry confirmed that the ship was allowed to continue its journ ...[+++]

G. considérant que, le 12 janvier 2012, un navire russe qui aurait transporté des armes et/ou des munitions destinées au gouvernement syrien a atteint la Syrie après avoir été inspecté dans les eaux chypriotes, au large de Limassol; que ce navire, ayant pour destination le port syrien de Latakia, aurait été empêché par les douanes chypriotes de poursuivre son voyage parce que sa cargaison était suspecte; que des fonctionnaires des douanes chypriotes n'ont pas pu ouvrir quatre conteneurs transportés par le navire, ce qui a amené à pe ...[+++]


4. Calls on the Commission and Member States to develop an integrated risk-analysis system for passengers who may with good reason be suspected of being a security threat and for checks on luggage and cargo, based on all available, reliable information, in particular that provided by the police, intelligence services, customs and transport undertakings; takes the view that the entire system should be informed by the search for effectiveness, and in full compliance with Article 21 of the EU Charter of Fundamental Rights on Non-discrim ...[+++]

4. demande à la Commission et aux États membres de développer un système intégré d'analyse des risques applicable aux passagers qui peuvent à juste titre être soupçonnés de constituer une menace pour la sûreté, ainsi qu'à l'inspection des bagages et du fret, basé sur toutes les informations disponibles et fiables, et en particulier celles fournies par la police, les services de renseignement, les douanes et les entreprises de transport; préconise que tout ce système soit guidé par la recherche de l'efficacité et qu'il respecte pleinement l'article 21 de la charte des droits fondament ...[+++]


4. Calls on the Commission and Member States to develop an integrated risk-analysis system for passengers who may with good reason be suspected of being a security threat and for checks on luggage and cargo, based on all available, reliable information, in particular that provided by the police, intelligence services, customs and transport undertakings; takes the view that the entire system should be informed by the search for effectiveness, but based on respect for the principle of non-discrimination;

4. demande à la Commission et aux États membres de développer un système intégré d'analyse des risques applicable aux passagers qui peuvent à juste titre être soupçonnés de constituer une menace pour la sûreté, ainsi qu'à l'inspection des bagages et du fret, basé sur toutes les informations disponibles et fiables, et en particulier celles fournies par la police, les services de renseignement, les douanes et les entreprises de transport; préconise que tout ce système soit guidé par la recherche de l'efficacité, dans le respect toutefois du principe de la non-discrimination;


The project will improve the monitoring of suspected air cargo actors by crisis management missions, international and non-EU countries’ national authorities and EU countries, the prohibition of suspected SALW shipments by air and the secure exchange of information between EU countries on air cargo actors.

Ce projet renforcera la capacité des missions de gestion de crises, des autorités internationales et des autorités nationales des pays extérieurs à l’UE, ainsi que des pays de l’UE, de surveiller les acteurs suspects du fret aérien, la capacité d’interdire le transport par voie aérienne de cargaisons suspectées de contenir des ALPC et la capacité des pays de l’UE à échanger des informations en toute sécurité sur les acteurs du fret aérien.


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The project will improve the monitoring of suspected air cargo actors by crisis management missions, international and non-EU countries’ national authorities and EU countries, the prohibition of suspected SALW shipments by air and the secure exchange of information between EU countries on air cargo actors.

Ce projet renforcera la capacité des missions de gestion de crises, des autorités internationales et des autorités nationales des pays extérieurs à l’UE, ainsi que des pays de l’UE, de surveiller les acteurs suspects du fret aérien, la capacité d’interdire le transport par voie aérienne de cargaisons suspectées de contenir des ALPC et la capacité des pays de l’UE à échanger des informations en toute sécurité sur les acteurs du fret aérien.


This Decision provides for software, pilot implementation systems, training and outreach programmes, for relevant crisis management missions, as well as international and national authorities, in order to better monitor, update and disseminate information on suspect air cargo actors operating in Africa and from other regions.

Elle prévoit un logiciel, des systèmes pilotes de mise en œuvre et des programmes de formation et d’information à l’intention des missions de gestion de crises ainsi que des autorités internationales et nationales concernées, afin de mieux contrôler, actualiser et diffuser les informations sur les acteurs suspects du fret aérien opérant en Afrique et à partir d’autres régions.


increasing awareness and technical expertise on the part of relevant international and national personnel, of ‘best practices’ in the areas of monitoring, detection and risk management analysis against air cargo carriers suspected of SALW trafficking via air within, from or to third States.

sensibiliser le personnel international et national concerné et améliorer son expertise technique en ce qui concerne les «meilleures pratiques» en matière de surveillance, de détection et d’analyse de la gestion des risques vis-à-vis des compagnies de fret aérien suspectées de trafic d’ALPC par voie aérienne à l’intérieur, à partir ou à destination d’État tiers.


improving tools and techniques, at the disposal of relevant crisis management missions, international and third countries’ national authorities and Member States, to effectively screen and target suspect air cargo aircrafts likely to be involved in illicit trade of SALW via air within, from or to third States.

améliorer les instruments et les techniques dont disposent les missions de gestion de crises, les autorités internationales et les autorités nationales des pays tiers concernées, ainsi que les États membres, afin qu’ils puissent détecter et cibler efficacement les avions-cargos suspects qui pourraient être impliqués dans le commerce illicite d’ALPC par voie aérienne à l’intérieur, à partir ou à destination d’États tiers.


procedures and measures for dealing with suspect cargo, luggage, bunker, provisions or persons, including identification of a secure area; as well as for other security concerns and breaches of port security;

procédures et mesures applicables en cas de cargaisons, bagages, soutes, fournitures ou personnes suspects, comprenant la désignation d'une zone sûre, ainsi que pour d'autres problèmes de sûreté et atteintes à la sûreté portuaire;


identify specific requirements for dealing with established security concerns, such as "suspect" cargo, luggage, bunker, provisions or persons, unknown parcels, known dangers (e.g. bombs ).

définir des règles spécifiques pour la gestion des problèmes de sûreté classiques, comme les cargaisons, bagages, soutes, fournitures ou personnes "suspects", les paquets inconnus, les dangers notoires (par exemple, les bombes).


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