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Career training
Company training
Further training and instruction
In-company training
In-house training
In-service training
Intraplant training
Job Training Links
Job Training Links Program
Job familiarization
Job induction
Job skill training
Job training
Learning in the work-place
OJT
Occupational training
Off the job training
Off-the-job training
On-job trainer
On-job training
On-job training instructor
On-the-job learning
On-the-job trainer
On-the-job training
Skill training
Staff training
Training on the job
Vocational education
Vocational training
Worker induction

Vertaling van "job training links " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Job Training Links [ Job Training Links Program ]

Accès à la formation professionnelle [ Programme Accès à la formation professionnelle ]


company training | in-company training | in-house training | in-service training | intraplant training | job training | learning in the work-place | on-the-job learning | on-the-job training

formation sur le lieu de travail | formation sur le tas


job training | training on the job

apprentissage industriel | formation en usine


in-service training [ further training and instruction | on-the-job training | staff training ]

formation en cours d'emploi [ contrat-formation | formation du personnel | perfectionnement professionnel ]


company training | in-company training | in-house training | on-the-job training

formation en entreprise


occupational training [ vocational training | job training | skill training | career training | vocational education | job skill training ]

formation professionnelle


on-the-job training [ OJT | on-job training ]

formation en cours d'emploi [ FCE,OJT | formation sur le tas | formation en milieu de travail ]


off-the-job training | off the job training

formation institutionnelle | formation extérieure | formation à l'extérieur | formation en dehors du lieu de travail


on-the-job trainer | on-job trainer | on-job training instructor

moniteur en milieu de travail | moniteur de formation en cours


job training | job induction | worker induction | job familiarization

initiation au travail
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Promoting the use of common spaces and activities in which immigrants interact with the host society Improving the living environment in terms of housing, healthcare, care facilities for children, neighbourhood safety and opportunities for education, voluntary work and job training, the condition of public spaces, the existence of stimulating havens for children and youth | Strengthening the integration dimension in Social Inclusion and Social Protection Policies Encouraging the exchange of information and good practice with regional, local and urban authorities through networks operating at EU level and strengthening the ...[+++]

Promouvoir l'utilisation d'espaces communs et les activités où les immigrants interagissent avec la société d'accueil Améliorer les conditions de vie en termes de logement, de santé, de structures d'accueil des enfants, de sécurité des quartiers et d'accès à l'éducation, le bénévolat et la formation professionnelle, l'état des espaces publics, l'existence de havres de paix stimulateurs pour les enfants et les jeunes | Renforcer le volet «intégration» des politiques d'intégration et de protection sociales Encourager l'échange d'informations et de bonnes pratiques avec les autorités régionales, locales et urbaines par le biais de réseaux au niveau de l'UE et renforcer le lien entre ces réseaux et les points ...[+++]


Initiatives linking working time with training (for example working time accounts, educational and training leave and job rotation schemes are continuing. Efforts to develop accreditation systems for non-formal learning are being taken forward. There are some signs of a movement towards a longer-term, more strategic approach to workforce development and the promotion of more integrated packages of measures promoting lifelong learning but generally little attention has been given to promoting a broader culture of learning in the workplace. Entitlement of workers to individual training plans is becoming more common (Belgium, Denmark, the N ...[+++]

Les initiatives qui relient entre eux le temps de travail et la formation (comme les comptes épargne-temps, le congé d'éducation ou de formation et les programmes de rotation des emplois) se poursuivent. Des efforts sont déployés en vue de mettre en place des systèmes d'accréditation pour l'apprentissage non formel. Une évolution se fait vers une approche à plus long terme et plus stratégique du développement du personnel et la promotion de trains de mesures davantage intégrés en faveur de l'éducation et de la formation tout au long de la vie. En général cependant, une culture plus large de l'apprentissage sur le lieu de travail n'est gu ...[+++]


Young people now seeking to enter the labour market need the best possible support in the form of job placements, practical job-linked training, or access to further studies to gain the key competences needed for future labour market success.

Les jeunes cherchant actuellement à accéder au marché du travail doivent être aidés du mieux possible: placements, formation professionnelle pratique ou encore accès à des études approfondies afin d’acquérir les compétences clefs nécessaires pour satisfaire les besoins à venir du marché du travail.


The programme ‘Creation of decent jobs and sustainable development of micro-enterprises through the responsible and ethical management of specific value chains linked to the fashion, lifestyle and home furnishings sectors in Burkina Faso and Mali' is aimed at creating decent jobs in the crafts sector and improving vocational training.

Le programme de Création d'emplois équitables et développement durable de micro-entreprises à travers la gestion responsable et éthique de chaines de valeur spécifiques liées aux secteurs de la Mode, du « lifestyle » et de l'aménagement d'intérieur au Burkina Faso et au Mali vise à la création d'emplois dignes dans le secteur artisanal et à l'amélioration de la formation professionnelle


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5. Notes that the high proportion of early school-leavers in some regions is significantly above the target of 10 % and that early school-leavers must receive an offer of education, training or work that meets their needs; refers, in this context, to the importance of the Youth Guarantee for early school-leavers; stresses that in order to reduce the number of early school-leavers it is important that the education system is inclusive, offering equal chances to all young people; stresses that a solution must therefore be found to the problem of integrating poorly-trained young people into the labour market, by providing barrier-free, a ...[+++]

5. fait observer que le nombre élevé de jeunes en décrochage scolaire dans certaines régions est nettement supérieur à l'objectif fixé de 10 % et que les jeunes en décrochage scolaire doivent se voir proposer une offre correspondant à leurs besoins, sous la forme d'un enseignement, d'une formation ou d'un travail; souligne dans ce contexte l'importance, pour les jeunes en décrochage scolaire, de la garantie européenne pour la jeunesse; souligne qu'il importe, pour réduire le nombre de jeunes en décrochage scolaire, que le système d'enseignement soit ouvert à tous et garantisse à tous les jeunes l'égalité des chances; met en évidence q ...[+++]


13. Notes that the high proportion of early school-leavers in some regions is significantly above the target of 10 % and that early school-leavers must receive an offer of education, training or work that meets their needs; refers, in this context, to the importance of the Youth Guarantee for early school-leavers; stresses that in order to reduce the number of early school-leavers it is important that the education system is inclusive, offering equal chances to all young people; stresses that a solution must therefore be found to the problem of integrating poorly-trained young people into the labour market, by providing barrier-free, ...[+++]

13. fait observer que la proportion élevée de jeunes en décrochage scolaire dans certaines régions est nettement supérieur aux 10 % fixés comme objectif et que ces jeunes doivent se voir proposer une formation scolaire ou professionnelle ou un travail correspondant à leurs besoins; insiste à cet égard sur l'importance de la Garantie européenne pour la jeunesse pour les jeunes en décrochage scolaire; souligne qu'il importe, pour réduire le nombre de jeunes en décrochage scolaire, que le système éducatif soit ouvert à tous les jeunes et leur offre les mêmes chances; insiste sur la nécessité de trouver dès lors une solution au problème d ...[+++]


8. Calls on Members States and the Commission to take steps to: develop growth and employment-friendly policies (e.g. more effective support to SMEs as well as more effective, better targeted and activating unemployment policies and social assistance schemes); to introduce lifelong learning, special training linked to sectors with labour shortages as well as needs of regional and local job markets and re-training in order to sustain employability of the long-term unemployed, and to promote lifelong up-skilling, vocational education, on-the-job training and paid traineeships with particular emphasis on unemployed you ...[+++]

8. invite les États membres et la Commission à prendre des mesures pour: élaborer des politiques favorables à la croissance et à l'emploi (par exemple: un soutien plus efficace aux PME et des mesures d'activation de l'emploi et régimes d'assistance sociale plus efficaces et mieux ciblés); mettre en place l'apprentissage tout au long de la vie, des formations spécifiques liées aux secteurs en pénurie de main-d'œuvre et aux besoins des marchés du travail régionaux et locaux et des recyclages afin de soutenir l'employabilité des chômeurs de longue durée, et promouvoir l'amélioration des compétences tout au long de la vie, les formations pr ...[+++]


8. Calls on Members States and the Commission to take steps to: develop growth and employment-friendly policies (e.g. more effective support to SMEs as well as more effective, better targeted and activating unemployment policies and social assistance schemes); to introduce lifelong learning, special training linked to sectors with labour shortages as well as needs of regional and local job markets and re-training in order to sustain employability of the long-term unemployed, and to promote lifelong up-skilling, vocational education, on-the-job training and paid traineeships with particular emphasis on unemployed you ...[+++]

8. invite les États membres et la Commission à prendre des mesures pour: élaborer des politiques favorables à la croissance et à l'emploi (par exemple: un soutien plus efficace aux PME et des mesures d'activation de l'emploi et régimes d'assistance sociale plus efficaces et mieux ciblés); mettre en place l'apprentissage tout au long de la vie, des formations spécifiques liées aux secteurs en pénurie de main-d'œuvre et aux besoins des marchés du travail régionaux et locaux et des recyclages afin de soutenir l'employabilité des chômeurs de longue durée, et promouvoir l'amélioration des compétences tout au long de la vie, les formations pr ...[+++]


16. Considers that apprentices should be properly trained and that this on-the-job training should serve as a means to acquire not only competences and skills but also professional awareness; supports strengthening the link between education and work, and suggests that digital competences, new technologies, science and language should be given a central role in education;

16. considère que les apprentis devraient être formés de manière adéquate et que cette formation sur le lieu de travail devrait leur permettre d’acquérir, non seulement des compétences et du savoir-faire, mais aussi une conscience professionnelle; soutient le renforcement du lien entre l’éducation et le travail et suggère d’accorder un rôle central aux compétences numériques, aux nouvelles technologies, à la science et aux langues dans l’éducation;


6. Operators shall take the necessary measures to ensure that the personnel operating data link equipment are made duly aware of this Regulation and that they are adequately trained for their job functions, and that instructions about how to use data link equipment are available in the cockpit where feasible.

6. Les exploitants prennent les mesures nécessaires pour faire en sorte que les membres du personnel qui utilisent l’équipement de liaison de données soient dûment informés du présent règlement, qu’ils soient convenablement formés aux fonctions qu’ils exercent et, dans la mesure du possible, que des instructions d’utilisation de l’équipement de liaison de données soient disponibles dans la cabine de pilotage.




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Date index: 2021-10-23
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