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BLR; BY
Belarus
Belorussia
Byelorussia
Byelorussian SSR
Byelorussian Soviet Socialist Republic
CPB
Communist Party of Belarus
Domestic law
Enforcement of law and order
Internal law
Law and order enforcement
Law and order service
Law enforcement service
National law
Police service
Public order service
Republic of Belarus
Socialist Soviet Republic of Byelorussia

Vertaling van "law’ in belarus " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Republic of Belarus | Belarus [ BLR; BY | BLR; BY ]

République du Bélarus | Bélarus [ BLR; BY | BLR; BY ]


Belarus [ Republic of Belarus | Byelorussia | Belorussia | Byelorussian Soviet Socialist Republic | Byelorussian SSR | Socialist Soviet Republic of Byelorussia ]

Bélarus [ République du Bélarus | Biélorussie | République de Biélorussie | République socialiste soviétique de Biélorussie ]


Agreement in the form of an Exchange of Letters between the European Community and the Republic of Belarus amending the agreement between the European Community and the Republic of Belarus on trade in textile products initialled in Brussels on 1 April 1993, as last amended by an agreement in the form of an Exchange of Letters initialled on 11 November 1999

Accord sous forme d'échange de lettres entre la Communauté européenne et la République du Belarus modifiant l'accord entre la Communauté européenne et la République du Belarus sur le commerce de produits textiles, paraphé à Bruxelles, le 1er avril 1993, modifié en dernier lieu par un accord sous forme d'échange de lettres paraphé le 11 novembre 1999


Belarus | Republic of Belarus

la Biélorussie | la République de Biélorussie


Belarus [ Republic of Belarus ]

Biélorussie [ Belarus | République de Biélorussie | République du Belarus ]


General Preferential Tariff Extension of Benefit Order (Azerbaijan, Belarus, Georgia, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Moldova, Tadjikistan, Uzbekistan and Turkmenistan)

Décret sur l'octroi du bénéfice du tarif de préférence général (Azerbaïdjan, Bélarus, Géorgie, Kazakhstan, Kirghizistan, Moldavie, Tadjikistan, Ouzbékistan et Turkménie)


Association Between the Russian Federation and the Republic of Belarus

Association de la Russie et de la République du Bélarus


Communist Party of Belarus | CPB [Abbr.]

Parti des communistes du Bélarus


law and order service (1) | public order service (1) | law enforcement service (2) | enforcement of law and order (2) | law and order enforcement (2) | police service (2)

service d'ordre [ SO ]


national law | internal law | domestic law

droit national | droit interne | législation nationale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
· customs and law enforcement issues on the basis of Strategic Frameworks for Customs Cooperation with Ukraine, Republic of Moldova and Belarus as well as co-operation in the area of fight against smuggling.

· les douanes et l'application effective de la législation, sur la base des cadres stratégiques pour la coopération douanière avec l'Ukraine, la République de Moldavie et la Biélorussie, ainsi que coopération en matière de lutte contre la contrebande.


EU-Belarus relations should be based on common values, in particular with regard to human rights, democracy and the rule of law, and it should be recalled that the human rights situation in the Republic of Belarus remains of concern to the Union, in particular with regard to issues such as the death penalty, which should be abolished.

Les relations entre l’Union et la Biélorussie devraient être fondées sur des valeurs communes, en particulier en ce qui concerne les droits de l’homme, la démocratie et l’État de droit, et il y a lieu de rappeler que la situation en matière de droits de l’homme en République de Biélorussie demeure une source de préoccupation pour l’Union, notamment en ce qui concerne des questions comme la peine de mort, qui devrait être abolie.


Noting that the situation as regards democracy, human rights and rule of law in Belarus has not improved, and on the basis of an annual review, Council Decision 2012/642/CFSP extends the restrictive measures against Belarus until 31 October 2013.

Compte tenu du fait que la situation en matière de démocratie, de droits de l'homme et d'État de droit en Biélorussie ne s'est pas améliorée, et sur la base d'un examen annuel, la décision 2012/642/PESC du Conseil proroge jusqu'au 31 octobre 2013 les mesures restrictives à l'encontre de la Biélorussie.


Recalling the Council conclusions of 31 January 2011, 20 June 2011 and 23 March 2012, the Council notes the importance which it attaches to this country which neighbours the EU and to the citizens of that country, and remains gravely concerned about the lack of respect for human rights, democracy and rule of law in Belarus.

Rappelant ses conclusions des 31 janvier et 20 juin 2011 et du 23 mars 2012, le Conseil souligne l'importance qu'il attache à ce pays voisin de l'UE et aux citoyens de ce pays, et reste vivement préoccupé par le non-respect des droits de l'homme, de la démocratie et de l'État de droit en Biélorussie.


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A lawyer by training with an interest in political and civic activities, he ran as a presidential candidate in the 2010 elections in Belarus to help promote democracy and establish the rule of law in Belarus.

Cet avocat de formation, qui s'intéresse à la politique et aux droits civiques, s'était porté candidat à la présidence lors des élections de 2010 au Bélarus afin de promouvoir la démocratie et d'établir la primauté du droit dans ce pays.


4. Annex I shall consist of a list of the natural or legal persons, entities and bodies who, in accordance with point (a) of Article 4(1) of Council Decision 2012/642/CFSP of 15 October 2012 concerning restrictive measures against Belarus (4), have been identified by the Council as being responsible for serious violations of human rights or the repression of civil society and democratic opposition, or whose activities otherwise seriously undermine democracy or the rule of law in Belarus, or any natural or legal persons, entities and bodies associated with them, as well as legal persons, entities or bodies owned or controlled by them.

4. L’annexe I est composée d’une liste des personnes physiques ou morales, des entités et des organismes qui, conformément à l’article 4, paragraphe 1, point a), de la décision 2012/642/PESC du Conseil du 15 octobre 2012 concernant des mesures restrictives à l’encontre de la Biélorussie (4), ont été reconnus par le Conseil comme étant responsables de graves violations des droits de l’homme ou d’actes de répression à l’égard de la société civile et de l’opposition démocratique ou dont les activités nuisent gravement, d’une autre manière, à la démocratie ou à l’État de droit en Biélorussie, ainsi que des personnes physiques ou morales, des ...[+++]


It has continued to express its grave concern about the continued lack of respect for human rights, democracy and rule of law in Belarus, and that political prisoners have not been released or rehabilitated, and has therefore renewed and extended its measures.

Il a continué à se déclarer vivement préoccupé par le non-respect persistant des droits de l'homme, de la démocratie et de l'état de droit en Biélorussie et par le fait que les prisonniers politiques n'aient pas été libérés ou réhabilités, et a par conséquent renouvelé et prorogé ses mesures.


In order to ensure the effectiveness of these measures, they should also apply to entities owned or controlled by natural or legal persons, entities or bodies responsible for serious violations of human rights or the repression of civil society and democratic opposition, or whose activities otherwise seriously undermine democracy or the rule of law in Belarus, and to entities owned or controlled by persons and entities benefiting from or supporting the Lukashenka regime.

Pour que ces mesures soient efficaces, il faut qu'elles s'appliquent également aux entités détenues ou contrôlées par des personnes physiques ou morales, aux entités ou organismes responsables de violations graves des droits de l'homme ou de la répression à l'égard de la société civile et de l'opposition démocratique, ou dont les activités nuisent gravement, d'une autre manière, à la démocratie ou à l'état de droit en Biélorussie, et aux entités détenues ou contrôlées par des personnes et entités qui profitent du régime de Loukachenka ou le soutiennent.


The European Union is gravely concerned about the findings of the Report, which raises issues of the most fundamental concern in relation to human rights and the rule of law in Belarus.

L'Union européenne juge particulièrement inquiétantes les conclusions du rapport, qui soulève des questions d'une très grande acuité en ce qui concerne la situation des droits de l'homme et l'État de droit au Belarus.


2. The EU remains seriously concerned at the continuing deterioration of democracy and respect for the rule of law in Belarus as well as the non-fulfilment of Belarus' international commitments.

2. L'UE demeure vivement préoccupée par la détérioration constante de la situation en ce qui concerne la démocratie et le respect de la primauté du droit au Belarus, ainsi que par le non respect des engagements internationaux contractés par ce pays.




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'law’ in belarus' ->

Date index: 2021-01-18
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