Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Attendance at school
Bevel lead
Chamfer
Class attendance
Compensatory education
Conduct a meeting
Demonstration school
Education for highly gifted children
Educational institution
Experimental school
Head of a leading translation school
Laboratory school
Lead
Lead a meeting
Lead a throw with the shoulder
Lead a witness
Lead with the shoulder
Lead-through programming
Lead-through teaching
Leadthrough programming
Observation school
Practice school
Programming with a hand-held device
School
School absence
School attendance
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special teaching
Special-needs education
Starting portion of a hob
Starting taper
Tapered hob
Teach pendant programming
Teaching institution
Telecontrol teaching
Truancy

Vertaling van "leading a school " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
head of a leading translation school

directeur d'une grande école de traduction


lead a throw with the shoulder [ lead with the shoulder ]

conduire un lancer avec l'épaule [ conduire avec l'épaule ]


conduct a meeting [ lead a meeting ]

animer une réunion




school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


educational institution [ school | teaching institution ]

établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

école d'application | école de stage pratique | école expérimentale


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


lead-through programming | leadthrough programming | lead-through teaching | programming with a hand-held device | telecontrol teaching | teach pendant programming

apprentissage par un dispositif de commande manuelle | apprentissage par télécommande


lead | starting taper | chamfer | bevel lead | tapered hob | starting portion of a hob

entrée de coupe | chanfrein d'entrée
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Leading a school typically comes with a demanding mix of tasks linked to both management and instructionSchool leaders often do not receive the preparation or ongoing support they need for these different tasks.

Il est fréquent que les chefs d’établissements ne reçoivent pas la préparation ni l’appui continu dont ils auraient besoin pour accomplir ces différentes tâches.


Intervention addresses emerging difficulties at an early stage and seeks to prevent them from leading to school drop-out.

L’ intervention s’attaque aux difficultés émergentes à un stade précoce et vise à empêcher ces dernières de provoquer un décrochage scolaire.


Universally available high-quality ECEC can close the gap in social development and numeracy and literacy achievement between children from socially advantaged and disadvantaged backgrounds, and so break the cycle of low achievement and disengagement that often leads to school drop-out and so to the transmission of poverty from one generation to the next.[14]

Des services d’éducation et d’accueil universels de qualité peuvent supprimer l’écart entre les enfants venus de milieux sociaux défavorisés et les autres en matière de développement social et d’aptitudes en calcul, en lecture et en écriture, rompant ainsi le cycle des mauvais résultats scolaires et du découragement, souvent propice au décrochage scolaire et à la transmission de la pauvreté d’une génération à l’autre[14].


Ensure, with due regard for institutional autonomy, that initial teacher education and continuous professional development provide teachers, trainers, school leaders, early childhood education and care professionals and other staff with the skills, competences and background knowledge needed to understand and tackle educational disadvantage and possible risk factors that might lead to disengagement or early school leaving.

Faire en sorte que, dans le plein respect de l'autonomie des établissements concernés, la formation professionnelle initiale et continue permette aux enseignants, aux formateurs, aux responsables d'établissement, aux professionnels de l'éducation et de l'accueil de la petite enfance et aux autres membres du personnel de disposer des aptitudes, compétences et connaissances de base nécessaires pour comprendre les désavantages au niveau scolaire et les facteurs de risque potentiels qui pourraient amener des élèves à se désengager ou à décrocher et pour y apporter des solutions.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. Highlights the fact that 12 % of the population aged 18-24 are early school leavers; calls on the EU to identify the main factors leading to early school leaving and monitor the characteristics of the phenomenon at national, regional and local level as the foundation for targeted and effective evidence-based policies; considers that policies to reduce early school leaving must address a range of factors, including educational and social challenges that might possibly be leading to such a phenomenon;

3. souligne que 12 % de la population âgée de 18 à 24 ans a quitté l'école prématurément; demande à l'Union de recenser les principaux facteurs conduisant à l'abandon scolaire et étudier les caractéristiques de ce phénomène aux niveaux national, régional et local, processus qui présidera à l'élaboration de politiques ciblées et efficaces s'appuyant sur des éléments concrets; estime que les politiques visant à réduire l'abandon scolaire doivent couvrir un large éventail de facteurs, parmi lesquels les facteurs éducatifs et sociaux susceptibles de contribuer à ce phénomène;


45. Welcomes the important steps taken to implement inclusive education, leading to a marked increase in the proportion of Roma children enrolled in primary school, with two out of three Roma children now completing primary school compared to just over one in four some years ago; remains concerned at the continuing low proportion of Roma children attending secondary school and the fact that 70 % of Roma children are not attending school at all; calls on the Serbian Government to ensure that all Roma children and young people are giv ...[+++]

45. se félicite des avancées importantes accomplies en vue de mettre en œuvre une éducation inclusive, avec pour résultat une augmentation marquée de la proportion d'enfants roms dans l'enseignement primaire, à savoir que deux enfants roms sur trois terminent actuellement l'école primaire contre à peine un sur quatre il y a quelques années; reste inquiet quant à la faible proportion d'enfants roms inscrits dans l'enseignement secondaire et quant au fait que 70 % des enfants roms ne sont pas du tout scolarisés; invite le gouvernement serbe à garantir que l'ensemble des enfants et des jeunes roms se voient offrir une chance égale, voire ...[+++]


The Council agreed in May 2010 in its conclusions on the social dimension of education and training that the successful prevention of early school leaving requires the development of knowledge about groups at risk of dropping out at local, regional and national level, and systems for identifying early individuals who are at such risk, and concluded that comprehensive and cross-sectoral strategies should be implemented, which provide a range of school-wide and systemic policies targeting the different factors leading to early school lea ...[+++]

Dans ses conclusions de mai 2010 sur la dimension sociale de l'éducation et de la formation, le Conseil a estimé que, pour réussir, la prévention de l'abandon scolaire précoce devait s'appuyer sur une meilleure connaissance des groupes présentant un risque de décrochage au niveau local, régional et national, ainsi que sur des systèmes permettant d'identifier rapidement les jeunes qui courent ce risque.


25. Calls for a more effective prevention and combating of early school leaving under the motto that 'school pays off'; calls for effectively organised education systems and school curricula adapted to tomorrow's job market which take account of society's needs and technological developments; calls for the further promotion of and assistance to the concept of Second Chance Schools and informal and non-formal learning that have proved to lead to higher participation of young people and adults than traditional school environments contributing to lower the drop-out rate in the EU; for that purpos ...[+++]

25. demande une prévention plus efficace et une lutte plus intensive contre le décrochage scolaire, avec pour slogan "la scolarité, un bon investissement"; réclame une organisation efficace des systèmes éducatifs et l'élaboration de programmes scolaires adaptés au marché du travail de demain, tenant compte des besoins de la société et de l'évolution technologique; appelle à la promotion du concept d'écoles de la seconde chance et des formes d'apprentissage informelles et non formelles, qui ont montré qu'elles permettaient une plus forte participation des jeunes et des adultes que les milieux scolaires traditionnels, contribuant ainsi à ...[+++]


67. Calls on the Member States to attach greater importance to the fact that cuts in grants for specific services such as dinner money, free teaching materials and school buses, and for essential leisure and out-of-school educational opportunities, might lead to direct social exclusion, in particular for children from socially vulnerable families; highlights the need for Member States to provide equal opportunities for the integration of all children through an active sports policy in schools and access to information technologies; ...[+++]

67. demande aux États membres de tenir davantage compte du fait que la réduction des subventions pour les prestations telles que les repas gratuits, la gratuité des manuels scolaires et du transport scolaire, les activités de loisirs obligatoires ou les activités de formation extrascolaires pourrait conduire à une exclusion sociale immédiate, principalement chez les enfants des familles socialement vulnérables; souligne la nécessité pour les États membres de garantir l'égalité des chances en vue de l'intégration de tous les enfants en menant une politique active dans le domaine du sport dans les écoles et en favorisant l'accès aux techn ...[+++]


67. Calls on the Member States to attach greater importance to the fact that cuts in grants for specific services such as dinner money, free teaching materials and school buses, and for essential leisure and out-of-school educational opportunities, might lead to direct social exclusion, in particular for children from socially vulnerable families; highlights the need for Member States to provide equal opportunities for the integration of all children through an active sports policy in schools and access to information technologies; ...[+++]

67. demande aux États membres de tenir davantage compte du fait que la réduction des subventions pour les prestations telles que les repas gratuits, la gratuité des manuels scolaires, le transport scolaire, les activités de loisirs obligatoires ou les activités de formation extrascolaires pourrait conduire à une exclusion sociale immédiate, principalement chez les enfants des familles socialement vulnérables; souligne la nécessité pour les États membres de garantir l'égalité des chances en vue de l'intégration de tous les enfants en menant une politique active dans le domaine du sport dans les écoles et en favorisant l'accès aux technol ...[+++]


w