Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AI approach to ML
Alcoholic hallucinosis
Apply a holistic approach in care
Apply a holistic understanding in care
Apply a multi-dimensional approach in care
Automated knowledge acquisition
Automatic symbolic learning
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Deductive approach to learning
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Have a holistic understanding of care
Inductive approach to learning
Jealousy
Learning from scratch
Non-incremental learning
Non-incremental method
One-trial approach
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Single-step learning
Tabula rasa approach to learning

Traduction de «learned approaches have » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


apply a multi-dimensional approach in care | have a holistic understanding of care | apply a holistic approach in care | apply a holistic understanding in care

adopter une approche holistique des soins


A rare genetic hematologic disorder characterized by progressive trilineage bone marrow failure (with hypocellularity), developmental delay with learning disabilities and microcephaly. Mild facial dysmorphism and hypotonia have also been reported. Th

syndrome de pancytopénie-retard de développement


A rare chromosomal anomaly with characteristics of a predominantly neuropsychiatric phenotype with a few dysmorphic features. Speech delay, learning difficulties, attention deficit hyperactivity disorder, bipolar disorder and aggressiveness have been

syndrome de microduplication 7q11.23 distale


non-incremental learning [ non-incremental method | one-trial approach | single-step learning ]

approche non incrémentale [ apprentissage non incrémental | apprentissage non cumulatif | apprentissage monobloc ]


learning from scratch [ tabula rasa approach to learning ]

apprentissage par table rase


The adult's learning projects : a fresh approach to theory and practice in adult learning

The adult's learning projects : a fresh approach to theory and practice in adult learning


inductive approach to learning

approche inductive de l'apprentissage


deductive approach to learning

approche déductive de l'apprentissage


automatic symbolic learning | AI approach to ML | automated knowledge acquisition

apprentissage symbolique automatique | ASA | acquisition automatique de connaissances | acquisition automatique de connaissance
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Building upon lessons learned approaches have been developed to better face food crises.

Grâce à l'expérience acquise, des approches ont été élaborées afin de mieux faire face aux crises alimentaires.


* Access to education has to be guaranteed for all young people; a personalised learning approach geared to young people needs flexible guidance and counselling as well as appropriate information systems; education systems have to take into consideration the patchwork of lifestyles and to make it possible to combine different activities and roles.

* L'accès à l'éducation doit être garanti pour tous les jeunes; une approche personnalisée de l'apprentissage axée sur les jeunes doit inclure un service flexible d'orientation et de conseil ainsi que des systèmes d'information adéquats; respectueux de la diversité des styles de vie; les systèmes d'éducation doivent permettre de combiner diverses activités et différents rôles.


Draws attention to the fact that standardised tests and quantitative approaches to educational accountability measure at best a narrow range of traditional competences, and may result in schools having to adapt teaching syllabi to test material, thus neglecting the intrinsic values of education; points out that education and training have an important role in developing ethical and civil virtues and humanness, whereas teachers’ work and students’ achievements in this area are overlooked by test scores; highlights in this regard the ...[+++]

attire l'attention sur le fait que les tests standardisés et les approches quantitatives du rendement du système éducatif ne mesurent au mieux qu'une gamme réduite de compétences traditionnelles, et pourraient avoir comme conséquence que les écoles doivent adapter les programmes pédagogiques en un matériel d'essai, négligeant ainsi les valeurs intrinsèques de l'enseignement; souligne que l'éducation et la formation jouent un rôle important dans le développement de vertus éthiques et civiques et de l'humanité, alors que le travail des enseignants et les réalisations des élèves dans ce domaine sont négligés dans les résultats des évaluati ...[+++]


having regard to its resolution of 12 April 2016 entitled ‘Erasmus+ and other tools to foster mobility in VET — a lifelong learning approach

vu sa résolution du 12 avril 2016 sur le programme Erasmus+ et d'autres outils pour favoriser la mobilité dans le cadre de l'enseignement et de la formation professionnels: une approche d'apprentissage tout au long de la vie


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Building upon lessons learned approaches have been developed to better face food crises.

Grâce à l'expérience acquise, des approches ont été élaborées afin de mieux faire face aux crises alimentaires.


Particular attention will be paid to improving access to learning resources for those who have no easy access to ICT, to addressing different cognitive and didactic approaches, and different learning styles, to addressing special needs, for example, those of immigrants, hospitalised children or disabled users; and to exploring the use of engaging and motivating approaches.

Une attention particulière sera accordée à l'amélioration de l'accès aux ressources éducatives pour les personnes qui n'ont pas facilement accès aux TIC, à la prise en compte des différentes approches cognitives et didactiques, des différents styles d'apprentissage, des besoins spéciaux, tels que ceux des immigrés, des enfants hospitalisés ou des utilisateurs handicapés, ainsi qu'à l'examen de démarches favorisant l'engagement et la motivation.


* Access to education has to be guaranteed for all young people; a personalised learning approach geared to young people needs flexible guidance and counselling as well as appropriate information systems; education systems have to take into consideration the patchwork of lifestyles and to make it possible to combine different activities and roles.

* L'accès à l'éducation doit être garanti pour tous les jeunes; une approche personnalisée de l'apprentissage axée sur les jeunes doit inclure un service flexible d'orientation et de conseil ainsi que des systèmes d'information adéquats; respectueux de la diversité des styles de vie; les systèmes d'éducation doivent permettre de combiner diverses activités et différents rôles.


Particular attention will be paid to improving access to learning resources for those who have no easy access to ICT, to addressing different cognitive and didactic approaches, and different learning styles, to addressing special needs, for example, those of immigrants, hospitalised children or disabled users; and to exploring the use of engaging and motivating approaches.

Une attention particulière sera accordée à l'amélioration de l'accès aux ressources éducatives pour les personnes qui n'ont pas facilement accès aux TIC, à la prise en compte des différentes approches cognitives et didactiques, des différents styles d'apprentissage, des besoins spéciaux, tels que ceux des immigrés, des enfants hospitalisés ou des utilisateurs handicapés, ainsi qu'à l'examen de démarches favorisant l'engagement et la motivation.


To illustrate these approaches and to provide policy guidance in different areas and situations on the basis of lessons learned, case studies have been selected.

Des études de cas ont été sélectionnées afin d'illustrer ces approches et de donner une orientation dans différents domaines et situations en tirant les enseignements du passé.


These programmes have a range of goals, including: (i) supporting the development and improvement of vocational training systems (ii) creating jobs and helping reintegrate the unemployed into the labour market by prioritising a pro-active approach in the form of jobfinder schemes, and (iii) local initiatives promoting a series of goals such as employment, participation by women in the labour market (combined with measures to combat gender discrimination), employment opportunities for the socially excluded, entrepreneurship, and ...[+++]

Ces programmes visent à soutenir le développement et l'amélioration des systèmes de formation professionnelle, l'insertion et la réinsertion des chômeurs sur le marché du travail en donnant la priorité à une approche préventive mise en oeuvre à travers des parcours d'insertion, et les initiatives locales pour l'emploi, la promotion de la participation des femmes sur le marché du travail, la lutte contre la discrimination liée au genre, la promotion de l'insertion sur le marché des personnes défavorisées, ainsi que la promotion de l'esprit d'entreprise et de la formation tout au long de la vie pour les salariés.


w