Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accompany pedestrians across streets
Assist pedestrians in crossing the streets
Autonomous learner
Drill across
Drill-across query
Drilling across
Escort pedestrians across street
Escort pedestrians across streets
Independent learner
Independent learning
Independent study
Learner licence
Learner license
Learner permit
Learner rate
Learner wage
Learner's driving licence
Learner's licence
Learner's license
Learner's permit
Learner-based
Learner-based teaching
Learner-centered
Learner-centered instruction
Learner-centred
Learner-centred approach
Learner-centred instruction
Learner-controlled approach
Learner-controlled education
Learner-controlled instruction
Learner-controlled teaching
Learner-oriented
Phase decorrelation across the aerial aperture
Phase decorrelation across the antenna aperture
Pupil-centred approach
Pupil-centred teaching
Self directed learner
Self-directed learner
Self-learner

Vertaling van "learners across " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
learner's permit | learner permit | learner's licence | learner's license | learner licence | learner license | learner's driving licence

permis d'apprenti conducteur


independent learner | self directed learner | self-learner

autodidacte


learner-oriented [ learner-centred | learner-centered | learner-based ]

orienté apprenant [ axé sur l'étudiant ]


learner-centred instruction [ learner-centered instruction | learner-based teaching | pupil-centred teaching | pupil-centred approach | learner-centred approach ]

enseignement orienté apprenant [ enseignement axé sur l'élève | enseignement personnalisé ]


autonomous learner [ self-directed learner | independent learner | self-learner ]

autodidacte


independent learning | independent study | learner-controlled education | learner-controlled approach | learner-controlled teaching | learner-controlled instruction

enseignement individualisé


accompany pedestrians across streets | escort pedestrians across street | assist pedestrians in crossing the streets | escort pedestrians across streets

aider des piétons à traverser la rue


learner rate | learner wage

salaire d'apprenti | salaire de débutant


drill across | drilling across | drill-across query

forage latéral


phase decorrelation across the aerial aperture | phase decorrelation across the antenna aperture

distorsion de phase dans l'ouverture de l'antenne
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Since it was established in 2005, more than 60 million Europass CVs have been created and hundreds of thousands of learners across the EU receive Diploma and Certificate Supplements every year which help to make their qualifications more readable and easily comparable abroad; backed-up with advice and support services on the ground in Member States.

Depuis la mise en place de ce cadre en 2005, plus de 60 millions d’Europass-CV ont été créés et des centaines de milliers d’apprenants de toute l’Union ont reçu le «supplément au diplôme» ou le «supplément au certificat» chaque année (ces documents contribuent à rendre leurs certifications plus lisibles et facilement comparables à l’étranger); l’Europass s’appuie sur des services de terrain prodiguant des conseils et une aide dans les États membres.


With new types of learners, greater programme diversity and more mobility across Europe, improved guidance and counselling (before and during higher education), flexible admission policies and customised learning paths are of growing importance.

Vu l'émergence de nouvelles catégories d'étudiants, la diversification des programmes et l’accroissement de la mobilité en Europe, l'amélioration de l'accompagnement et de l'orientation (avant et pendant les études supérieures), les politiques d'admission souples et les parcours d'apprentissage personnalisés gagnent encore en importance.


Established in 2005[3], Europass supports these goals by helping learners and workers make their competencies and knowledge better understood across Europe through tools to register and make their skills and qualifications transparent (see section 2 for a comprehensive description).

Créé en 2005[3], Europass vient en appui de ces objectifs en faisant en sorte que les apprenants et les travailleurs puissent mieux faire comprendre leurs compétences et connaissances à travers l'Europe au moyen d'outils leur permettant d'enregistrer leurs compétences et qualifications et d'en assurer la transparence (voir la section 2 pour une description détaillée).


At individual level, a positive impact was observed on both staff and learners who broadened their skills (including language proficiency), deepened their knowledge, developed a strong sense of networking across national boundaries and gained a stronger feeling of being European citizens.

Au niveau des personnes, l’impact positif a concerné le personnel et les apprenants qui ont étendu leurs compétences (notamment linguistiques), approfondi leurs connaissances, développé un sens aigu de l’établissement de contacts par delà les frontières et acquis un sentiment plus prononcé de citoyenneté européenne.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2.5 Curricular reform to improve competences needs a holistic approach, organising learning within and across subjects, teaching competences explicitly, new teacher training and didactic approaches, and, vitally, involving teachers, learners and other actors fully.

2.5 Pour réformer les programmes afin d'améliorer les compétences, il faut suivre une approche globale, organiser l'apprentissage dans chaque matière et entre les matières, enseigner les compétences de manière explicite, appliquer de nouvelles méthodes de formation des enseignants et de nouvelles méthodes didactiques et, élément essentiel, associer pleinement les enseignants, les apprenants et les autres acteurs.


41. Acknowledges that new technologies and OERs, in particular MOOCs, have made it possible for education and training institutions to reach thousands of learners in the Union, including in its outermost regions, and around the world; recognises that education and knowledge now travel easily across borders, which increases the potential for international cooperation and helps to promote European educational institutions as centres for innovation and the development of new technologies;

41. reconnaît que les nouvelles technologies et les REL (en particulier les MOOC) ont permis aux établissements d'enseignement et de formation d'atteindre des milliers d'apprenants dans l'Union, y compris dans les régions ultrapériphériques, et dans le monde; reconnaît que l'éducation et les connaissances franchissent à présent facilement les frontières, ce qui multiplie les possibilités de coopération internationale et contribue à la promotion des établissements européens d'enseignement en tant que centres d'innovation et de développement des technologies modernes;


41. Acknowledges that new technologies and OERs, in particular MOOCs, have made it possible for education and training institutions to reach thousands of learners in the Union, including in its outermost regions, and around the world; recognises that education and knowledge now travel easily across borders, which increases the potential for international cooperation and helps to promote European educational institutions as centres for innovation and the development of new technologies;

41. reconnaît que les nouvelles technologies et les REL (en particulier les MOOC) ont permis aux établissements d'enseignement et de formation d'atteindre des milliers d'apprenants dans l'Union, y compris dans les régions ultrapériphériques, et dans le monde; reconnaît que l'éducation et les connaissances franchissent à présent facilement les frontières, ce qui multiplie les possibilités de coopération internationale et contribue à la promotion des établissements européens d'enseignement en tant que centres d'innovation et de développement des technologies modernes;


19. Considers that Vocational Education and Training (VET) can provide the skills, knowledge and competences needed in the labour market, especially for the unemployed, as well as individualised job-search advice; calls on the Commission and the Member States to strengthen the provision of VET across Europe in order to enhance the transparency, recognition and quality of competences and qualifications, thus making the mobility of learners and workers easier;

19. estime que l'enseignement et la formation professionnels (EFP) peuvent transmettre les qualifications, connaissances et compétences requises sur le marché du travail, notamment aux chômeurs, et des conseils individualisés pour la recherche d'un emploi; invite la Commission et les États membres à renforcer les mesures en faveur de l'EFP dans toute l'Europe afin d'améliorer la transparence, la reconnaissance et la qualité des compétences et des qualifications, rendant ainsi plus facile la mobilité des apprenants et des salariés;


19. Considers that Vocational Education and Training (VET) can provide the skills, knowledge and competences needed in the labour market, especially for the unemployed, as well as individualised job-search advice; calls on the Commission and the Member States to strengthen the provision of VET across Europe in order to enhance the transparency, recognition and quality of competences and qualifications, thus making the mobility of learners and workers easier;

19. estime que l'enseignement et la formation professionnels (EFP) peuvent transmettre les qualifications, connaissances et compétences requises sur le marché du travail, notamment aux chômeurs, et des conseils individualisés pour la recherche d'un emploi; invite la Commission et les États membres à renforcer les mesures en faveur de l'EFP dans toute l'Europe afin d'améliorer la transparence, la reconnaissance et la qualité des compétences et des qualifications, rendant ainsi plus facile la mobilité des apprenants et des salariés;


10. Notes that the Comenius, Leonardo da Vinci and Grundtvig sub-programmes promote partnerships and exchanges of best practices across Europe, helping both educators and learners to acquire new skills; acknowledges that they therefore bring to school, adult and vocational education a better understanding of cultural and linguistic diversity, and improve the skills base of Europeans, thereby directly contributing to an increase in Europe’s competitiveness; takes note of the success of the Erasmus Mundus programme (2009-2013) in esta ...[+++]

10. fait observer que les sous-programmes Comenius, Leonardo da Vinci et Grundtvig favorisent les partenariats et les échanges de bonnes pratiques à travers l'Europe et aident ainsi les enseignants et les apprenants à acquérir de nouvelles compétences; reconnaît que ces programmes confèrent ainsi à l'enseignement scolaire, l'éducation des adultes et la formation professionnelle une meilleure compréhension de la diversité culturelle et linguistique, et qu'ils élargissent le socle des compétences des Européens, ce qui contribue directement au renforcement de la compétitivité en Europe; prend note du succès du programme Erasmus Mundus (20 ...[+++]


w