Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Autonomous learner
Beginners' pool
Carbon dioxide evolved
Develop physiotherapy assistance
Develop physiotherapy services
Establish physiotherapy service
Ethics of sharing work through social media
Evolve physiotherapy service
Evolved carbon dioxide
Independent learner
Independent learning
Independent study
Learner licence
Learner license
Learner permit
Learner pool
Learner rate
Learner wage
Learner's driving licence
Learner's licence
Learner's license
Learner's permit
Learner-controlled approach
Learner-controlled education
Learner-controlled instruction
Learner-controlled teaching
Learners' pool
Make adaptations as the work evolves
Make adjustments as the work evolves
Morals of sharing work through social media
Perform adjustments as the work evolves
Perform adjustments as work evolves
Performing adjustments as the work evolves
Pool for teaching
Principles of sharing work through social media
Self directed learner
Self-directed learner
Self-learner
Teaching pool
Training pool

Traduction de «learners and evolving » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
make adaptations as the work evolves | performing adjustments as the work evolves | make adjustments as the work evolves | perform adjustments as the work evolves

réaliser des ajustements au fur et à mesure de l'avancement des travaux


learner's permit | learner permit | learner's licence | learner's license | learner licence | learner license | learner's driving licence

permis d'apprenti conducteur


independent learner | self directed learner | self-learner

autodidacte


independent learning | independent study | learner-controlled education | learner-controlled approach | learner-controlled teaching | learner-controlled instruction

enseignement individualisé


autonomous learner [ self-directed learner | independent learner | self-learner ]

autodidacte


carbon dioxide evolved | evolved carbon dioxide

dioxyde de carbone libéré


learner rate | learner wage

salaire d'apprenti | salaire de débutant


training pool | learner pool | teaching pool | pool for teaching | beginners' pool | learners' pool

bassin d'apprentissage | piscine d'enseignement | bassin d'enseignement


develop physiotherapy assistance | evolve physiotherapy service | develop physiotherapy services | establish physiotherapy service

développer des services de physiothérapie


morals of sharing work through social media | perform adjustments as work evolves | ethics of sharing work through social media | principles of sharing work through social media

éthique du partage du travail par le biais des médias sociaux
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
While its founding goal is ever more relevant, some of its present tools need adapting to address the challenges posed by the expectations and needs of today’s learners and evolving labour markets.

Alors que son objectif premier ne cesse de gagner en pertinence, certains de ses outils actuels nécessitent des adaptations pour pouvoir relever les défis posés par les attentes et les besoins des apprenants d'aujourd'hui et par les marchés du travail en pleine évolution.


Initial vocational education and training (IVET) must equip young learners with skills directly relevant to evolving labour markets, such as e-skills[4], and highly developed key competences[5]; such as digital and media literacy to achieve digital competence[6]; it has a particular role to play in addressing Europe's high youth unemployment.

L’enseignement et la formation professionnels initiaux (EFPI) doivent doter les jeunes apprenants de compétences en phase directe avec l’évolution des marchés du travail, telles que des compétences numériques[4], et de compétences clés bien maîtrisées[5], notamment en matière d’outils et de médias numériques aux fins de la compétence numérique[6]. L’EFPI revêt une importance particulière dans la lutte contre le chômage élevé chez les jeunes d’Europe.


In the ‘digital age of education’, the use of technology in education has to be beneficial for the learning process: for instance, while learning to code is not an end in itself, learners have to understand the logic of coding and acquire a skillset needed to use evolving technological means in the learning and life environments.

À «l’ère numérique de l’éducation», le recours à la technologie dans l’enseignement doit servir le processus d’apprentissage: par exemple, même si apprendre à encoder n’est pas une fin en soi, les apprenants doivent comprendre la logique de l’encodage et acquérir le bagage nécessaire pour pouvoir utiliser les moyens technologiques en constante évolution dans leur environnement d’apprentissage et dans leur vie.


While its founding goal is ever more relevant, some of its present tools need adapting to address the challenges posed by the expectations and needs of today’s learners and evolving labour markets.

Alors que son objectif premier ne cesse de gagner en pertinence, certains de ses outils actuels nécessitent des adaptations pour pouvoir relever les défis posés par les attentes et les besoins des apprenants d'aujourd'hui et par les marchés du travail en pleine évolution.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
13. Urges the Commission to initiate as soon as possible the procedure for EU accession to the Istanbul Convention; calls on the Member States to ratify the Convention, and also calls for the EU and the Member States to work together for gender equality in the Union’s external relations; underlines the close links between gender stereotypes and bullying, cyberbullying and violence against women, and the need to fight these from an early age; stresses that the Istanbul Convention calls for signatories to include teaching materials on issues such as non-stereotyped gender roles, mutual respect, non-violent conflict resolution in interpersonal relationships, gender-based violence and the right to personal integrity, adapted to the evolving ca ...[+++]

13. prie la Commission de lancer le plus rapidement possible la procédure en vue de l'adhésion de l'Union à la convention d'Istanbul; invite les États membres à ratifier ladite convention et demande aussi à l'Union européenne et aux États membres d'œuvrer de concert en faveur de l'égalité entre les femmes et les hommes dans les relations extérieures de l'Union; souligne les liens étroits entre les stéréotypes liés au genre et le harcèlement, le harcèlement sur l'Internet et les violences à l'encontre des femmes, ainsi que la nécessi ...[+++]


13. Urges the Commission to initiate as soon as possible the procedure for EU accession to the Istanbul Convention; calls on the Member States to ratify the Convention, and also calls for the EU and the Member States to work together for gender equality in the Union’s external relations; underlines the close links between gender stereotypes and bullying, cyberbullying and violence against women, and the need to fight these from an early age; stresses that the Istanbul Convention calls for signatories to include teaching materials on issues such as non-stereotyped gender roles, mutual respect, non-violent conflict resolution in interpersonal relationships, gender-based violence and the right to personal integrity, adapted to the evolving ca ...[+++]

13. prie la Commission de lancer le plus rapidement possible la procédure en vue de l'adhésion de l'Union à la convention d'Istanbul; invite les États membres à ratifier ladite convention et demande aussi à l'Union européenne et aux États membres d'œuvrer de concert en faveur de l'égalité entre les femmes et les hommes dans les relations extérieures de l'Union; souligne les liens étroits entre les stéréotypes liés au genre et le harcèlement, le harcèlement sur l'Internet et les violences à l'encontre des femmes, ainsi que la nécessi ...[+++]


13. Urges the Commission to initiate as soon as possible the procedure for EU accession to the Istanbul Convention; calls on the Member States to ratify the Convention, and also calls for the EU and the Member States to work together for gender equality in the Union’s external relations; underlines the close links between gender stereotypes and bullying, cyberbullying and violence against women, and the need to fight these from an early age; stresses that the Istanbul Convention calls for signatories to include teaching materials on issues such as non-stereotyped gender roles, mutual respect, non-violent conflict resolution in interpersonal relationships, gender-based violence and the right to personal integrity, adapted to the evolving ca ...[+++]

13. prie la Commission de lancer le plus rapidement possible la procédure en vue de l'adhésion de l'Union à la convention d'Istanbul; invite les États membres à ratifier ladite convention et demande aussi à l'Union européenne et aux États membres d'œuvrer de concert en faveur de l'égalité entre les femmes et les hommes dans les relations extérieures de l'Union; souligne les liens étroits entre les stéréotypes liés au genre et le harcèlement, le harcèlement sur l'Internet et les violences à l'encontre des femmes, ainsi que la nécessi ...[+++]


Initial vocational education and training (IVET) must equip young learners with skills directly relevant to evolving labour markets, such as e-skills[4], and highly developed key competences[5]; such as digital and media literacy to achieve digital competence[6]; it has a particular role to play in addressing Europe's high youth unemployment.

L’enseignement et la formation professionnels initiaux (EFPI) doivent doter les jeunes apprenants de compétences en phase directe avec l’évolution des marchés du travail, telles que des compétences numériques[4], et de compétences clés bien maîtrisées[5], notamment en matière d’outils et de médias numériques aux fins de la compétence numérique[6].


These skills evolve throughout the process of acquisition of key competences, as learners work with more and more complex information with accuracy and understanding, and so underpin qualities such as problem solving, critical thinking and initiative and creativity.

Ces compétences de base évoluent au fil du processus d'acquisition des compétences clés, les apprenants traitant des informations de plus en plus complexes avec exactitude et discernement, et sont par conséquent à la base d'aptitudes telles que la résolution de problèmes, la réflexion critique, l'initiative et la créativité.


In order to enable teachers to adapt their teaching methods to the evolving needs of learners, there is a need for them regularly to update existing skills and/or develop new ones.

Pour que les enseignants soient mieux à même d'adapter leurs méthodes d'enseignement aux besoins en évolution des apprenants, il est nécessaire qu'ils actualisent régulièrement leurs compétences et/ou qu'ils en acquièrent de nouvelles.


w