Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Autonomous learner
Independent learner
Independent learning
Independent study
Latent
Learner driver
Learner licence
Learner license
Learner permit
Learner rate
Learner wage
Learner's driving licence
Learner's licence
Learner's license
Learner's permit
Learner-based
Learner-based teaching
Learner-centered
Learner-centered instruction
Learner-centred
Learner-centred approach
Learner-centred instruction
Learner-controlled approach
Learner-controlled education
Learner-controlled instruction
Learner-controlled teaching
Learner-oriented
Prepsychotic
Prodromal
Pseudoneurotic
Pseudopsychopathic
Pupil-centred approach
Pupil-centred teaching
Schizotypal personality disorder
Self directed learner
Self-directed learner
Self-learner
Those charged with governance
Those charged with governance of the entity

Vertaling van "learners and those " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
learner's permit | learner permit | learner's licence | learner's license | learner licence | learner license | learner's driving licence

permis d'apprenti conducteur


independent learner | self directed learner | self-learner

autodidacte


learner-oriented [ learner-centred | learner-centered | learner-based ]

orienté apprenant [ axé sur l'étudiant ]


learner-centred instruction [ learner-centered instruction | learner-based teaching | pupil-centred teaching | pupil-centred approach | learner-centred approach ]

enseignement orienté apprenant [ enseignement axé sur l'élève | enseignement personnalisé ]


autonomous learner [ self-directed learner | independent learner | self-learner ]

autodidacte


independent learning | independent study | learner-controlled education | learner-controlled approach | learner-controlled teaching | learner-controlled instruction

enseignement individualisé


Definition: A disorder characterized by eccentric behaviour and anomalies of thinking and affect which resemble those seen in schizophrenia, though no definite and characteristic schizophrenic anomalies occur at any stage. The symptoms may include a cold or inappropriate affect; anhedonia; odd or eccentric behaviour; a tendency to social withdrawal; paranoid or bizarre ideas not amounting to true delusions; obsessive ruminations; thought disorder and perceptual disturbances; occasional transient quasi-psychotic episodes with intense illusions, auditory or other hallucinations, and delusion-like ideas, usually occurring without ext ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par un comportement excentrique et des anomalies de la pensée et des affects, ressemblant à celles de la schizophrénie, mais ne comportant aucune anomalie schizophrénique manifeste ou caractéristique à un moment quelconque de l'évolution. La symptomatologie peut comporter une froideur affective inappropriée, une anhédonie, un comportement étrange ou excentrique, une tendance au retrait social, des idées de persécution ou des idées bizarres, ne présentant pas les caractéristiques d'idées délirantes authentiques, des ruminations obsessionnelles, des troubles du cours de la pensée et des perturbations des perceptions, parfois des épisodes transitoires quasi-psychotiques comportant des illusions intenses, des hal ...[+++]


learner rate | learner wage

salaire d'apprenti | salaire de débutant


those charged with governance | those charged with governance of the entity

responsables de la gouvernance | responsables de la gouvernance de l'entité | personnes constituant le gouvernement d'entreprise


learner driver

candidat | candidat conducteur | élève conducteur | titulaire d'une licence d'apprentissage
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It opens doors on languages for a broader range of learners, nurturing self-confidence in young learners and those who have not responded well to formal language instruction in general education.

Elle ouvre les portes de l'apprentissage des langues à un plus large éventail d'apprenants, en conférant plus d'assurance aux jeunes apprenants et à ceux pour qui l'apprentissage linguistique formel organisé dans le cadre de l'enseignement général n'a pas donné de bons résultats.


enhancing data on learners, especially those at risk.

renforçant les données existantes sur les apprenants, en particulier les plus vulnérables.


Alongside the EU early school leaving indicator, explore opportunities for developing or enhancing national data collection systems which regularly gather a wide range of information on learners, especially those at risk and early school leavers.

Parallèlement à l'indicateur de l'Union européenne sur le décrochage scolaire, étudier la possibilité de développer ou d'améliorer les systèmes nationaux de collecte de données qui recueillent régulièrement toute une série d'informations sur les apprenants, en particulier ceux qui sont exposés et les jeunes en décrochage scolaire.


37. Stresses the importance of access to education and training and IT equipment for all learners in all age groups, as well as for those with disabilities, those coming from disadvantaged backgrounds, young people currently not in education, employment or training (NEET) and those coming from geographically remote regions, as well as anyone wishing to improve their qualifications;

37. insiste sur l'importance de l'accès à l'enseignement, à la formation et aux équipements informatiques pour tous les apprenants quel que soit leur âge, ainsi que pour les apprenants handicapés ou issus de milieux défavorisés, les jeunes qui, actuellement, ne travaillent pas et ne suivent ni études ni formation (NEET) et les apprenants issus de régions éloignées, et enfin pour quiconque souhaite améliorer ses qualifications;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
74. Underlines the possibilities offered by massive open online courses (MOOCs) in terms of accessibility to high-quality education for everyone, allowing more flexible and creative ways of learning, promoting equality for all learners, and also in terms of cutting education costs incurred by learners as well as those incurred by universities;

74. met en avant les possibilités offertes par les cours de masse en ligne accessibles à tous (MOOCS - Massive Open Online Courses ) en termes d'accès à un enseignement de meilleure qualité pour tous; estime que ces formations permettent des modes d'apprentissage plus souples et créatifs, favorisent l'égalité de tous les apprenants et permettent de réduire les coûts de l'éducation pour les apprenants comme pour les universités;


60. Stresses the need for innovative teaching methods and content which instruct learners about approaches to education (‘learning how to learn’), also taking into consideration learners from vulnerable social groups or those with special educational needs; notes, in particular, the rapid changes in ICT, digital media and entrepreneurship education; highlights the important role of other educators (for example, youth workers, adult educators, career advisors and parents) and their valuable cooperation in response to the changing nat ...[+++]

60. souligne la nécessité de méthodes et de contenus pédagogiques innovants qui mettent l'accent sur l'enseignement de la didactique («apprendre à apprendre»), tout en tenant compte des apprenants issus de groupes sociaux vulnérables ou présentant des besoins éducatifs spécifiques; observe en particulier l'évolution rapide des TIC, des médias numériques et de l'éducation à la création d'entreprise; insiste sur l'importance des autres éducateurs (par exemple les animateurs de jeunesse, les éducateurs d'adultes et les parents) et de leur coopération fructueuse face à l'évolution de la nature de l'éducation;


60. Stresses the need for innovative teaching methods and content which instruct learners about approaches to education (‘learning how to learn’), also taking into consideration learners from vulnerable social groups or those with special educational needs; notes, in particular, the rapid changes in ICT, digital media and entrepreneurship education; highlights the important role of other educators (for example, youth workers, adult educators, career advisors and parents) and their valuable cooperation in response to the changing nat ...[+++]

60. souligne la nécessité de méthodes et de contenus pédagogiques innovants qui mettent l'accent sur l'enseignement de la didactique ("apprendre à apprendre"), tout en tenant compte des apprenants issus de groupes sociaux vulnérables ou présentant des besoins éducatifs spécifiques; observe en particulier l'évolution rapide des TIC, des médias numériques et de l'éducation à la création d'entreprise; insiste sur l'importance des autres éducateurs (par exemple les animateurs de jeunesse, les éducateurs d'adultes et les parents) et de leur coopération fructueuse face à l'évolution de la nature de l'éducation;


74. Underlines the possibilities offered by massive open online courses (MOOCs) in terms of accessibility to high-quality education for everyone, allowing more flexible and creative ways of learning, promoting equality for all learners, and also in terms of cutting education costs incurred by learners as well as those incurred by universities;

74. met en avant les possibilités offertes par les cours de masse en ligne accessibles à tous (MOOCS - Massive Open Online Courses) en termes d'accès à un enseignement de meilleure qualité pour tous; estime que ces formations permettent des modes d'apprentissage plus souples et créatifs, favorisent l'égalité de tous les apprenants et permettent de réduire les coûts de l'éducation pour les apprenants comme pour les universités;


Education and training systems should aim to ensure that all learners — including those from disadvantaged backgrounds, those with special needs and migrants — complete their education, including, where appropriate, through second-chance education and the provision of more personalised learning.

Les systèmes d'éducation et de formation devraient viser à ce que tous les apprenants, y compris ceux qui proviennent de milieux défavorisés, ceux qui ont des besoins particuliers et ceux qui sont issus de l'immigration, achèvent leur formation, notamment, le cas échéant, dans des écoles de la seconde chance et grâce à un enseignement plus personnalisé.


In this regard, more personalised, learner-centred approaches to education tailored to the needs and abilities of different learners — including those with special talents — seem particularly conducive to creativity and, notwithstanding their implications in terms of resources and internal organisation, to increasing the motivation and confidence of more practically or artistically oriented learners.

À cet égard, des approches de l'éducation plus personnalisées, axées sur les apprenants et adaptées à leurs besoins et à leurs capacités — y compris à ceux des apprenants dotés de talents spécifiques — semblent particulièrement propices à la créativité et, en dépit de leurs implications en termes de ressources et d'organisation interne, sont de nature à augmenter la motivation et la confiance des apprenants orientés vers des matières plus pratiques ou artistiques.


w