Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Autonomous learner
Balance participants' personal needs with group needs
Beginners' pool
Declaration of BOP-related need
Declaration of need
Independent learner
Independent learning
Independent study
Learner licence
Learner license
Learner permit
Learner pool
Learner rate
Learner wage
Learner's driving licence
Learner's licence
Learner's license
Learner's permit
Learner-based
Learner-based teaching
Learner-centered
Learner-centered instruction
Learner-centred
Learner-centred approach
Learner-centred instruction
Learner-controlled approach
Learner-controlled education
Learner-controlled instruction
Learner-controlled teaching
Learner-oriented
Learners' pool
Pool for teaching
Pupil-centred approach
Pupil-centred teaching
Representation of balance of payments financing need
Representation of need
Self directed learner
Self-directed learner
Self-learner
Teaching pool
Training pool

Traduction de «learners need » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
learner's permit | learner permit | learner's licence | learner's license | learner licence | learner license | learner's driving licence

permis d'apprenti conducteur


independent learner | self directed learner | self-learner

autodidacte


learner-oriented [ learner-centred | learner-centered | learner-based ]

orienté apprenant [ axé sur l'étudiant ]


learner-centred instruction [ learner-centered instruction | learner-based teaching | pupil-centred teaching | pupil-centred approach | learner-centred approach ]

enseignement orienté apprenant [ enseignement axé sur l'élève | enseignement personnalisé ]


autonomous learner [ self-directed learner | independent learner | self-learner ]

autodidacte


independent learning | independent study | learner-controlled education | learner-controlled approach | learner-controlled teaching | learner-controlled instruction

enseignement individualisé


balance participants' personal needs with those of the group | engage and manage groups through your dance leadership in a creative context | balance needs between those of participants' personal needs and the group | balance participants' personal needs with group needs

trouver un juste équilibre entre les besoins personnels des participants et les besoins du groupe


learner rate | learner wage

salaire d'apprenti | salaire de débutant


declaration of BOP-related need | declaration of need | representation of balance of payments financing need | representation of need

déclaration de besoin | déclaration de besoin de financement de la balance des paiements


training pool | learner pool | teaching pool | pool for teaching | beginners' pool | learners' pool

bassin d'apprentissage | piscine d'enseignement | bassin d'enseignement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Thus there is a need to ensure that adult education systems provide a broad range of education and training which should meet the individual learners' needs which are often related to life skills.

Ainsi, il faut veiller à ce que les systèmes éducatifs pour adultes offrent une éducation et une formation variées qui répondent aux besoins individuels de l'apprenant et qui sont souvent liés aux compétences dans la vie.


Overall, investing more pays off only when it is linked to higher quality, more relevance to the learners needs, increased social, economic and democratic efficiency and/or improved access.

Dans l'ensemble, accroître les investissements n'est rentable que s'il en résulte une meilleure qualité, une plus grande pertinence par rapport aux besoins des apprenants, une plus grande efficacité sociale, économique et démocratique et/ou des possibilités d'accès plus ouvertes.


The EESC stresses the importance for the Commission to ensure that Member States adopt a holistic definition of learnersneeds, i.e. including hard and soft skills as well as competences and interdisciplinary knowledge.

Le CESE souligne qu’il importe que la Commission veille à ce que les États membres adoptent une définition globale des besoins des apprenants, à savoir une définition qui comprenne les compétences techniques et non techniques, ainsi que les compétences et les connaissances interdisciplinaires.


For the purpose of these conclusions, the term formative assessment refers to measures used to accurately identify learners' needs and to provide timely and continuous feedback as part of the learning process.

Aux fins des présentes conclusions, les termes «évaluation formative» renvoient aux mesures utilisées pour identifier avec précision les besoins des apprenants et donner un feedback au moment opportun et de manière continue dans le cadre du processus d'apprentissage.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Institutions and systems failing to recognise that learners need and demand qualifications that can be used throughout Europe would handicap their own citizens and reduce the efficiency of their own investments.

Les établissements et les organismes nationaux d'accréditation qui ne prennent pas en compte le fait que les apprenants ont besoin et sont demandeurs de qualifications pouvant être utilisées dans toute l'Europe créent un handicap pour leurs propres citoyens et diminuent l'efficacité de leurs propres investissements.


65. Considers the need to widen access to learning as a key priority for the Union, with a clear focus on those who do not have a sufficient level of basic skills; encourages the Member States to introduce specific measures in the form of financial support to people from lower socio-economic backgrounds, in order to ensure for everybody the opportunity of reaching the highest possible level of education and also to ensure that learners’ needs and welfare are met;

65. considère la nécessité d'élargir l'accès à l'apprentissage comme une priorité essentielle de l'Union, en mettant nettement l'accent sur les personnes ne possédant pas un niveau suffisant de compétences de base; invite les États membres à introduire des mesures spécifiques, sous la forme d'un soutien financier aux personnes issues de milieux socio-économiques défavorisés, afin d'offrir à chacun la possibilité d'atteindre le niveau d'éducation le plus élevé et de garantir la satisfaction des besoins des apprenants et leur bien-être;


65. Considers the need to widen access to learning as a key priority for the Union, with a clear focus on those who do not have a sufficient level of basic skills; encourages the Member States to introduce specific measures in the form of financial support to people from lower socio-economic backgrounds, in order to ensure for everybody the opportunity of reaching the highest possible level of education and also to ensure that learners’ needs and welfare are met;

65. considère la nécessité d'élargir l'accès à l'apprentissage comme une priorité essentielle de l'Union, en mettant nettement l'accent sur les personnes ne possédant pas un niveau suffisant de compétences de base; invite les États membres à introduire des mesures spécifiques, sous la forme d'un soutien financier aux personnes issues de milieux socio-économiques défavorisés, afin d'offrir à chacun la possibilité d'atteindre le niveau d'éducation le plus élevé et de garantir la satisfaction des besoins des apprenants et leur bien-être;


13. Invites the Member States to ensure equality of access to education and to bring forward measures which are in tune with learnersneeds, in particular those of members of vulnerable groups, such as people who are not in education, employment or training;

13. invite les États membres à assurer l'égalité d'accès à l'éducation et à proposer des mesures répondant aux besoins des apprenants en portant une attention particulière aux membres des groupes vulnérables, notamment ceux qui ont quitté l'école, sont sans emploi ou ne suivent pas de formation;


13. Invites the Member States to ensure equality of access to education and to bring forward measures which are in tune with learnersneeds, in particular those of members of vulnerable groups, such as people who are not in education, employment or training;

13. invite les États membres à assurer l'égalité d'accès à l'éducation et à proposer des mesures répondant aux besoins des apprenants en portant une attention particulière aux membres des groupes vulnérables, notamment ceux qui ont quitté l'école, sont sans emploi ou ne suivent pas de formation;


29. Stresses that, although a European area of education and training is emerging, the objective of removing obstacles to mobility has not been achieved yet, and the mobility of learners in VET remains low; underlines that increasing the transnational mobility of VET learners and teachers substantially, and recognising the knowledge, skills and competences they have acquired abroad, will be important challenges for the future, and that better and targeted provision of information and guidance is also needed to attract more foreign le ...[+++]

29. souligne que, même si un espace européen de l'éducation et de la formation émerge actuellement, l'objectif consistant à lever les obstacles à la mobilité n'a pas encore été atteint et que la mobilité des apprenants dans le cadre de l'enseignement et de la formation professionnels reste faible; souligne que le renforcement substantiel de la mobilité transnationale de ces apprenants et des enseignants et la reconnaissance des connaissances, des qualifications et des compétences qu'ils ont acquises à l'étranger constitueront des défis importants à l'avenir et que de meilleures informations et conseils ciblés sont également nécessaires ...[+++]


w