Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accompany pedestrians across streets
Across the board increase
Across-task learning
Across-the-board increase
Across-the-board salary increase
Assist pedestrians in crossing the streets
Drill across
Drill-across query
Drilling across
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Escort pedestrians across street
Escort pedestrians across streets
General wage increase
Implicit learning
Learning by discovery
Learning from observation and discovery
Learning without a teacher
Manage different activities across the rooms division
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Nondeclarative learning
Organise rooms division duties
Reflexive learning
Unconscious learning
Unsupervised learning

Vertaling van "learning across " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Using Horizontal Tools to Work Across Boundaries: Lessons Learned and Signposts for Success

Utiliser des outils horizontaux pour transcender les frontières : Leçons apprises et indicateurs de réussite


across-task learning

apprentissage sur plusieurs tâches


coordinate activities across rooms' division in hospitality | organise rooms division duties | coordinate activities across hospitality rooms division | manage different activities across the rooms division

coordonner les activités du personnel hôtelier | gérer les activités entre les différents secteurs | coordonner les activités des membres du personnel hôtelier | coordonner les activités entre les différents secteurs


accompany pedestrians across streets | escort pedestrians across street | assist pedestrians in crossing the streets | escort pedestrians across streets

aider des piétons à traverser la rue


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


across-the-board increase [ across the board increase | across-the-board salary increase | general wage increase ]

augmentation générale des salaires [ hausse générale du traitement | augmentation générale de salaire ]


drill across | drilling across | drill-across query

forage latéral


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To promote a culture of learning across Europe, there is a need to develop learning communities, cities and regions and to establish local multifunctional learning centres.

Pour favoriser l'apparition d'une culture de l'apprentissage à travers l'Europe, il convient de développer des communautés d'apprentissage ainsi que des villes et des régions apprenantes et établir des centres locaux d'apprentissage multi-fonctionnels.


· Encouraging learning and exchange of experience to improve governance - promotion and support for lessons learnt and peer reviews (such as the 2012 United Kingdom and 2013 Finland peer reviews[14]) to encourage learning across Member States and steer progress in further developing and implementing risk management policies and practices.

· Il convient d'encourager l’apprentissage et l’échange d’expériences pour améliorer la gouvernance; il serait bon de tirer des enseignements des expériences et des évaluations par les pairs (comme les évaluations réalisées au Royaume-Uni en 2012 et en Finlande en 2013), afin de stimuler l’échange de connaissances entre États membres et d’indiquer la voie à suivre dans la conception et la mise en œuvre futures de politiques et de pratiques en matière de gestion des risques.[14]


There is, therefore, a substantial role to be played by the European Union and by cooperation between the Member States in supporting and stimulating the implementation of lifelong learning across the Community.

En conséquence, l'Union européenne, au travers de collaboration avec les Etats membres, a un rôle important à jouer dans le cadre du soutien et de l'encouragement de la mise en oeuvre de l'éducation et de la formation tout au long de la vie dans la Communauté.


This will be further supported by the promotion of a European Area of Lifelong Learning with its specific action proposals to encourage mobility for citizens to pursue and make use of learning across Europe.

Un soutien supplémentaire sera apporté par la promotion d'un espace européen de l'apprentissage tout au long de la vie, avec ses propositions d'actions spécifiques en vue d'encourager la mobilité pour que les citoyens puissent poursuivre des études et les utiliser dans toute l'Europe.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
12. Stresses the need for the harmonisation of existing limitations and exceptions in copyright for the purpose of illustration in non-commercial teaching, in order to facilitate OERs and distance learning across borders, and to allow European platforms to compete globally by creating economies of scale;

12. souligne la nécessité d'harmoniser les limitations et les exceptions existantes en matière de droit d'auteur à des fins d'illustration de l'enseignement non commercial, afin de faciliter les REL et l'apprentissage à distance au-delà des frontières, ainsi que de permettre aux plates-formes européennes de participer à la concurrence mondiale en instaurant des économies d'échelle;


12. Stresses the need for the harmonisation of existing limitations and exceptions in copyright for the purpose of illustration in non-commercial teaching, in order to facilitate OERs and distance learning across borders, and to allow European platforms to compete globally by creating economies of scale;

12. souligne la nécessité d'harmoniser les limitations et les exceptions existantes en matière de droit d'auteur à des fins d'illustration de l'enseignement non commercial, afin de faciliter les REL et l'apprentissage à distance au-delà des frontières, ainsi que de permettre aux plates-formes européennes de participer à la concurrence mondiale en instaurant des économies d'échelle;


27. Calls for the EU and its Member States to promote the issue of education for children in emergencies and protracted crises at the World Humanitarian Summit, ensuring that this theme has an adequate place in the outcome document; calls for them also to promote common standards for a learning framework and the dissemination of best practices on alternative learning modalities, such as self- and long-distance learning materials; stresses that mechanisms, tools and capacities should be developed in order to align education plans and budgets across humanitar ...[+++]

27. invite l'Union et ses États membres à promouvoir l'éducation des enfants dans les situations d'urgence et de crise de longue durée lors du sommet mondial humanitaire et à veiller à ce que cette question figure en bonne place dans le document final; les invite également à favoriser des normes communes pour la mise en place d'un cadre en matière d'éducation ainsi que la diffusion des pratiques exemplaires relatives aux méthodes d'apprentissage non traditionnelles, comme l'auto-apprentissage et l'apprentissage à distance; souligne que des mécanismes, des outils et des capacités devraient être élaborés afin d'assurer la cohérence des p ...[+++]


27. Calls for the EU and its Member States to promote the issue of education for children in emergencies and protracted crises at the World Humanitarian Summit, ensuring that this theme has an adequate place in the outcome document; calls for them also to promote common standards for a learning framework and the dissemination of best practices on alternative learning modalities, such as self- and long-distance learning materials; stresses that mechanisms, tools and capacities should be developed in order to align education plans and budgets across humanitar ...[+++]

27. invite l'Union et ses États membres à promouvoir l'éducation des enfants dans les situations d'urgence et de crise de longue durée lors du sommet mondial humanitaire et à veiller à ce que cette question figure en bonne place dans le document final; les invite également à favoriser des normes communes pour la mise en place d'un cadre en matière d'éducation ainsi que la diffusion des pratiques exemplaires relatives aux méthodes d'apprentissage non traditionnelles, comme l'auto-apprentissage et l'apprentissage à distance; souligne que des mécanismes, des outils et des capacités devraient être élaborés afin d'assurer la cohérence des p ...[+++]


- the effective validation and recognition of formal qualifications as well as non-formal and informal learning, across countries and educational sectors through increased transparency and better quality assurance,

- veiller à une validation et à une reconnaissance réelles des qualifications formelles ainsi que de l'éducation et de la formation non formelles et informelles entre les pays et les secteurs d'éducation et de formation grâce à une plus grande transparence et à une meilleure assurance de qualité,


9. Stresses that there are potentially a host of opportunities through the targeted use of multi-media services for distance learning across regions, countries and even continents and that the capabilities of telemedicine and other socially oriented services can offset gaps in coverage and be an important complement to mobile services;

9. souligne que l'utilisation ciblée des services multimédias pour le télé-enseignement dans les régions, les pays, voire les continents - offre de nombreuses possibilités de même que les possibilités offertes par la télé-médecine et d'autres services à caractère social peuvent pallier les carences logistiques et constituer un complément essentiel des services mobiles;


w