Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Developmental impairment
Disorder NOS
Disorder of personality and behaviour
Feeble-mindedness
Intellectual disability
Intellectual impairment
Intellectually disabled
Jealousy
LD
LDAC
LDAQ
Learning Disabilities Association of Alberta
Learning Disabilities Association of Canada
Learning Disabilities Association of Quebec
Learning disability
Learning disabled
Mental deficiency
Mental retardation
Mental subnormality
Mentally defective
Mentally disabled
Mentally handicapped
Mentally retarded
Oligophrenia
PMLD
Paranoia
Polyhandicap
Profound and multiple impairment
Profound and multiple learning disabilities
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Severe and multiple impairment

Traduction de «learning disabilities association » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Learning Disabilities Association of Canada [ LDAC | Canadian Association for Children and Adults with Learning Disabilities | Canadian Association for Children with Learning Disabilities ]

Troubles d'Apprentissage - Association canadienne [ TAAC | Association canadienne pour les enfants et adultes ayant des troubles d'apprentissage | Association canadienne pour les enfants ayant des troubles d'apprentissage ]


Learning Disabilities Association of Quebec [ LDAQ | Quebec Association for Children and Adults with Learning Disabilities | Quebec Association for Children with Learning Disabilities ]

Association québécoise des troubles d'apprentissage [ AQETA | Association québécoise pour enfants et adultes ayant des troubles d'apprentissage | Association québécoise pour les enfants ayant des troubles d'apprentissage ]


Learning Disabilities Association of Alberta

Learning Disabilities Association of Alberta


intellectually disabled | learning disabled | mentally defective | mentally disabled | mentally handicapped | mentally retarded

débile mental | mentalement diminués | minus habens


Knowledge acquisition disability NOS Learning:disability NOS | disorder NOS

Incapacité (de):apprentissage SAI | concernant l'acquisition des connaissances SAI | Trouble de l'apprentissage SAI


developmental impairment | feeble-mindedness | intellectual disability | intellectual impairment | learning disability | mental deficiency | mental retardation | mental subnormality | oligophrenia | LD [Abbr.]

arriération mentale | débilité intellectuelle | débilité mentale | déficience intellectuelle | déficience mentale | faiblesse d'esprit | oligophrénie | pathologie mentale | retard mental


A rare genetic hematologic disorder characterized by progressive trilineage bone marrow failure (with hypocellularity), developmental delay with learning disabilities and microcephaly. Mild facial dysmorphism and hypotonia have also been reported. Th

syndrome de pancytopénie-retard de développement


polyhandicap | profound and multiple impairment | profound and multiple learning disabilities | severe and multiple impairment | PMLD [Abbr.]

polyhandicap


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and shou ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Learning Disabilities Association of Canada is a national voluntary association, driven by an army of volunteers, with affiliates in every province and territory of Canada, dedicated to improving outcomes for the 10 to 15 per cent of Canadians with neurologically based learning disabilities.

L'Association canadienne des troubles d'apprentissage est un organisme bénévole national qui compte des associations affiliées dans chaque province et territoire et qui est voué à l'amélioration de l'évolution des 10 à 15 p. 100 de Canadiens qui souffrent de troubles d'apprentissage d'origine neurologique.


The Learning Disabilities Association of Canada, LDAC, is the country's oldest not-for-profit organization that provides a national voice for persons with learning disabilities.

L'Association canadienne des troubles d'apprentissage, l'ACTA, est la plus vieille organisation canadienne à offrir une voix nationale aux personnes souffrant de troubles d'apprentissage.


At a conference on the subject of learning disabilities entitled " Putting a Canadian Face on Learning Disabilities," hosted by the Learning Disabilities Association of New Brunswick, on April 13, 2007, Dr. Lex Wilson, Director of the Learning Disabilities Institute at Mount Allison University, added to this picture by telling his audience that as many as 50 per cent of children and youth with learning disabilities also suffer from depression.

Lors d'une conférence sur les difficultés d'apprentissage intitulée « Putting a Canadian Face on Learning Disabilities », organisée par l'Association des troubles d'apprentissage du Nouveau-Brunswick, le 13 avril 2007, le Dr Lex Wilson, directeur de l'Institut des difficultés d'apprentissage de l'Université Mount Allison, a complété ce tableau en disant à l'auditoire que 50 p. 100 des enfants et des jeunes atteints de difficultés d'apprentissage souffrent également de dépression.


16. Draws attention to the difficulties women with disabilities face in gaining access to employment and adds that they should be encouraged to follow study courses, develop special skills through suitable vocational training, participate in life-long learning programmes and use new information and communication technologies, while enterprises should be urged to employ them using positive measures and with adequate funding, and that the Member States should be encouraged to adopt policies on access to information tailored to different ...[+++]

16. attire l'attention sur les difficultés d'accès à l'emploi pour les femmes handicapées et ajoute qu'il convient de les encourager à poursuivre des études, à acquérir des compétences particulières par une formation professionnelle adéquate, à participer à des programmes d'apprentissage tout au long de la vie et à employer les nouvelles technologies de l'information et de la communication, tout en incitant les entreprises à les engager, grâce à des mesures positives et à un financement approprié, et qu'il convient d'encourager particulièrement les États membres à adopter des politiques d'accès à l'information adaptées aux différents handicaps; demande également de mettre œuvre sans délai des dispositions ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Exposure to such substances has been associated with developmental disabilities in the form of physical, cognitive, sensory and speech impairments, including in particular learning disabilities and intellectual retardation.

Un lien causalité a été constaté entre l'exposition à ces substances et certaines altérations du développement: troubles physiques, cognitifs, sensoriels, troubles de la parole et, surtout, troubles de l'apprentissage et retard mental.


Mrs. Bonnie Hickey (St. John's East, Lib.): Mr. Speaker, on behalf of the Learning Disabilities Association for Newfoundland and Labrador, I would like to remind all Canadians that this is Learning Disabilities Month.

Mme Bonnie Hickey (St. John's-Est, Lib.): Monsieur le Président, au nom de la Learning Disabilities Association of Newfoundland and Labrador, je rappelle aux Canadiens que nous sommes en plein Mois des troubles d'apprentissage.


Mr. John Murphy (Annapolis Valley-Hants, Lib.): Mr. Speaker, I am wearing a pin on behalf of the Learning Disabilities Association of Nova Scotia to commemorate Learning Disabilities Month.

M. John Murphy (Annapolis Valley-Hants, Lib.): Monsieur le Président, je porte une épingle au nom de la Learning Disabilities Association of Nova Scotia pour marquer le Mois des troubles d'apprentissage.


w