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Traduction de «legal service senator » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
get together with clients for legal services, interview with clients regarding legal services | meet with client for legal services | meet with clients for legal services | meeting with clients for legal services

rencontrer des clients ayant besoin de services juridiques


head of the legal services office | legal office head | legal firm manager | legal service manager

directeur juridique | directrice juridique | responsable de service juridique


contribution of the Legal Service | Legal Service contribution

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Standing Senate Committee on Legal and Constitutional Affairs [ Standing Committee on Legal and Constitutional Affairs ]

Comité sénatorial permanent des Affaires juridiques et constitutionnelles [ Comité permanent des affaires juridiques et constitutionnelles ]


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Direction de la sécurité institutionnelle [ DSI | Service de sécurité du Sénat | Direction du service de sécurité ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Mr. Michel Patrice, Parliamentary Counsel, Legal Services, Senate of Canada: Honourable senators, after this presentation, a written report will be provided to the committee.

M. Michel Patrice, conseiller parlementaire, Services juridiques, Sénat du Canada : Honorables sénateurs, lorsque j'aurai fini mon rapport, je vous en ferai distribuer une version écrite.


Senator Fraser: Would I be right in assuming that the policy reason for doing this through civil legal services rather than through legal aid would be that it is seen as inappropriate to apply a means test for complainants in need of this service?

Le sénateur Fraser : Si je ne m'abuse, la raison pour laquelle votre politique utilise la Direction du contentieux civil plutôt que le programme d'aide juridique est qu'il n'est pas considéré approprié de faire subir un examen des ressources aux plaignants qui ont besoin de ce service.


Born in 1957; law degree (Trinity College, Dublin, 1975-79); Research assistant to Senator Mary Robinson (1978-79 and 1980); Pádraig Pearse Scholarship to study at the College of Europe (Dublin, 1979); postgraduate studies in European law at the College of Europe, Bruges (1979-80); Master’s degree in law at the University of Cambridge (1980-81); Trainee at the European Parliament (Luxembourg, 1981); Administrator in the Secretariat of the Committee on Legal Affairs of the European Parliament (Luxembourg, 1981-88); Member of ...[+++]

né en 1957; licencié en droit (Trinity College, Dublin, 1975-1979); assistant de recherches de Mary Robinson, sénatrice (1978-79 et 1980); bourse d'études "Pádraig Pearse" au Collège d'Europe (Bruges, 1979); études postuniversitaires de droit européen au Collège d'Europe (1979-1980); maîtrise en droit à l'université de Cambridge (1980-1981); stagiaire au Parlement européen (Luxembourg, 1981); administrateur au secrétariat de la commission juridique du Parlement européen (Luxembourg, 1981-1988); membre du service juridique du Parlement européen (Bruxelles, 1988-1995); référendaire à la Cour de justice (1995-2000); maître de conf ...[+++]


Quite apart from disputing the claims of the Council Legal Service, Senatorrk, echoing various criticisms also raised in the National Assembly, underlined that it was impossible for the Europol Administrative Council to exercise effective control of the Europol Director, owing to both the excessive size of the Council (involving circa 60 individuals, who will number circa 100 after enlargement!) and to the rotating presidency.

Outre qu'il conteste la thèse défendue par le Service juridique du Conseil, le rapporteur ‑ reprenant certains arguments avancés par l'Assemblée nationale ‑ souligne l'impossibilité pour le conseil d'administration d'Europol de contrôler efficacement le directeur de cet organe, tant en raison du trop nombreux effectif du Conseil (60 personnes en pratique, une centaine après l'élargissement!), qu'à cause du système de la présidence tournante.


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At the same time the Attorney-General, a former deputy minister in President Uribe's government, is launching legal proceedings against various representatives and senators and recognised opponents of the Colombian government who are alleged to have links with Farc, based on information found on a laptop belonging to the guerrilla leader Raúl Reyes. According to an Interpol report, the laptop had been manipulated by the Colombian intelligence services between 1 ...[+++]

Au même moment le procureur général, ex-vice-ministre du gouvernement du président Uribe, intente une action contre divers députés, sénateurs et opposants reconnus du gouvernement de Colombie qui seraient en relation avec les FARC d'après des informations trouvées sur l'ordinateur du chef guérillero Raúl Reyes, ordinateur qui, selon le rapport d'Interpol, a été manipulé par les services secrets de Colombie du 1er au 3 mars 2008.


At the same time the Attorney-General, a former deputy minister in President Uribe's government, is launching legal proceedings against various representatives and senators and recognised opponents of the Colombian government who are alleged to have links with Farc, based on information found on a laptop belonging to the guerrilla leader Raúl Reyes. According to an Interpol report, the laptop had been manipulated by the Colombian intelligence services between 1 ...[+++]

Au même moment le procureur général, ex-vice-ministre du gouvernement du président Uribe, intente une action contre divers députés, sénateurs et opposants reconnus du gouvernement de Colombie qui seraient en relation avec les FARC d'après des informations trouvées sur l'ordinateur du chef guérillero Raúl Reyes, ordinateur qui, selon le rapport d'Interpol, a été manipulé par les services secrets de Colombie du 1 au 3 mars 2008.


Honourable senators, the issues before the court are very different now than they were 30 years ago when legal aid services became available in Newfoundland and Labrador, and legal aid policies and programs have to be adjusted to meet today's legal needs.

Honorables sénateurs, les affaires dont sont saisis les tribunaux aujourd'hui sont très différentes de ce qu'elles étaient il y a 30 ans lorsque les services d'aide juridique ont été mis en place à Terre- Neuve et au Labrador; il faut donc rajuster les politiques et les programmes en matière d'aide juridique afin de répondre aux besoins actuels.


Jonathan Rudin, Program Director, Aboriginal Legal Services of Toronto: Aboriginal Legal Services of Toronto, ALST, would like to thank the Standing Senate Committee on Legal and Constitutional Affairs for this opportunity to present our perspective on Bill C-2.

Jonathan Rudin, directeur de programme, Services juridiques autochtones de Toronto : Les Services juridiques autochtones de Toronto (ALST) tiennent à remercier le Comité sénatorial permanent des affaires juridiques et constitutionnelles de lui donner l'occasion de présenter notre point de vue sur le projet de loi C-2.


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