It has itself directly informed the
development of this legislation. More recent, the call for first nations education legislation has been repeated in years of
studies, audits and reports, including: the 2011 June Status Report of the Auditor General of Canada; the Standing Committee Aboriginal Peoples in the Senate 2011 report, entitled “From Crisis to Hope”; and the 2012 report of the National Panel on First Nation Elementary and Secondary Education for Students on Reserve, “Nurturing the Learning Spirit of First Nation Students”
...[+++].
Plus récemment, la nécessité de créer une loi dans ce domaine a été réitérée au fil des années dans des études, des constats de vérification et des rapports, notamment ceux-ci: le Point de la vérificatrice générale du Canada de juin 2011; le rapport de 2011 du Comité sénatorial permanent des peuples autochtones intitulé La réforme de l’éducation chez les Premières Nations: de la crise à l’espoir; le Rapport du Panel national sur l’éducation primaire et secondaire des Premières Nations pour les élèves dans les réserves, publié en 2012, Cultiver l’esprit d’apprentissage chez les élèves des Premières Nations.