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Agrarian reform
Agricultural reform
Build-up of leverage
Buildup of leverage
Capital leverage
Financial leverage
Gearing
Gearing effect
LBO
Leverage
Leverage build-up
Leverage buildup
Leverage buy-out
Leverage buyout
Leverage effect
Leveraged buy out
Leveraged buy-out
Leveraged buyout
Leveraging effect
Operating gearing
Operating leverage
Reform of agricultural structures

Vertaling van "leverage for reforming " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
leverage build-up [ build-up of leverage | leverage buildup | buildup of leverage ]

accumulation de dettes [ accroissement de l'endettement ]


leveraged buyout [ LBO | leveraged buy-out | leveraged buy out | leverage buyout ]

acquisition par emprunt [ achat à effet de levier | prise de contrôle par emprunt | achat adossé | prise de contrôle adossée | achat par endettement ]


leveraged buyout | LBO | leveraged buy out | leverage buy-out

acquisition par emprunt | prise de contrôle par emprunt | reprise d'entreprise par des investisseurs financiers | rachat d'entreprise par effet de levier | financement sur pouvoir d'emprunt


leverage | capital leverage | financial leverage | gearing

effet de levier financier | effet de levier | levier financier


financial leverage [ capital leverage | leverage | gearing ]

levier financier [ effet de levier financier ]


financial leverage | gearing | leverage

levier financier


gearing effect | leverage effect | leveraging effect

effet de levier


agrarian reform [ agricultural reform | reform of agricultural structures ]

réforme agraire [ réforme de l'agriculture | réforme des structures agricoles | révolution verte ]


operating leverage | operating gearing | leverage | gearing

levier d'exploitation | effet de levier d'exploitation | levier opérationnel | effet de levier opérationnel


Political Reformed Party - Reformed Political Association - Reformational Political Federation | SGP/GPV/RPF [Abbr.]

Parti de la politique réformée - Ligue de la politique réformée - Fédération de la politique réformée | SGP/GPV/RPF [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Furthermore, a Commission staff working paper "Women and Science: the gender dimension as a leverage for reforming science" reports on progress in integrating gender dimension in research since 1999.

De plus, un document de travail des services de la Commission "Femmes et Science: la dimension du genre comme moyen de réformer la science" rend compte des avancées de l'intégration de la dimension hommes/femmes dans le secteur de la recherche depuis 1999.


[11] COM(1999)76 final of 17.02.1999; see also the "Women and Science initiative": ETAN working group report "Science policies in the European Union: promoting excellence through mainstreaming gender equality", 1999; Resolution of the European Parliament on Women and Science of 03.02.2000 (EP 284.656); Commission working document "Women and science: the gender dimension as a leverage for reforming science" SEC(2001)771 of 15.05.2001; Council Resolution on science and society and on women in science of 26.06.2001; OJ C 199, p.1 of 14.07.2001; Report by the Helsinki Group on Women and Science "National policies on women and science i ...[+++]

[11] COM(1999) 76 final du 17.02.1999; voir également l'initiative « Femmes et science »: rapport du groupe de travail ETAN « Politiques scientifiques dans l'Union européenne: intégrer la dimension du genre, un facteur d'excellence », 1999; résolution du Parlement européen « Femmes et science » du 03.02.2000 (PE 284.656); document de travail de la Commission « Femmes et science: la dimension du genre, un levier pour réformer la science », SEC(2001)771 du 15.05.2001; résolution du Conseil sur la science et la société et sur les fem ...[+++]


[28] ETAN working party report "Science policies in the European Union: promoting excellence through mainstreaming gender equality", 1999; Resolution of the European Parliament on Women and Science of 3 February 2000 (EP 284.656); Commission working document "Women and science: the gender dimension as a leverage for reforming science" SEC (2001) 771 of 15 May 2001; Council Resolution on science and society and on women in science of 26 June 2001; OJ C 199, p.1 of 14.7.2001; Report by the Helsinki Group on Women and Science "National policies on women and science in Europe" - March 2002.

[28] Rapport du groupe de travail ETAN « Politiques scientifiques dans l'Union européenne: intégrer la dimension du genre, un facteur d'excellence », 1999; Résolution du Parlement européen sur femmes et sciences du 3 février 2000 (PE 284.656); Document de travail des services de la Commission « Femmes et sciences: la dimension du genre, un levier pour réformer la science » SEC (2001) 771 du 15 mai 2001; Résolution du Conseil sur science et société et sur femmes et sciences du 26 juin 2001; JO C 119, p.1 du 14.7.2001; Rapport du Groupe d'Helsinki « femmes et sciences » « National policies on women and science in ...[+++]


[6] Commission Communication: "Women and science: mobilising women to enrich European research", COM(99)76, final, Council Resolution of 20 May 1999, OJ C 201, 16.07.1999, European Parliament Resolution of 3 February 2000 (PE 284.656), Commission staff working paper: "Women and science, the gender dimension as a leverage for reforming science", 15 May 2001, SEC(2001)771.

[6] Communication de la Commission: «Femmes et Sciences: mobiliser les femmes pour enrichir la recherche européenne», COM(99)76, final, Résolution du Conseil du 20 mai 1999, JO C 201, p.1 du 16/07/99, Résolution du Parlement européen du 3 février 2000 (PE 284.656), Document de travail des services de la Commission: «Femmes et Sciences: la dimension du genre, un levier pour réformer la science», 15 mai 2001, SEC(2001)771.


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Commission staff working paper “Women and Science: the gender dimension as a leverage for reforming science

Document de travail des services de la Commission "Femmes et sciences: la dimension du genre, un levier pour réformer la science".


Z. whereas the Union has a genuine policy of incentives in this area with a view to providing leverage for reform, but whereas the full potential of these incentives has not been exploited, for political reasons and in particular because of a lack of consensus throughout the EU on the importance of promoting democracy and respect for human rights as opposed to other priorities; whereas in theory there is no structural or legal impediment to the coordinated use of the external financing instruments to support democratisation,

Z. considérant que l'Union a une réelle politique d'incitations dans ce domaine pour servir de levier aux réformes, mais que leur plein potentiel n'a pas été exploité pour des raisons politiques, et notamment parce que l'Union n'est pas suffisamment sensibilisée et unanime en ce qui concerne l'importance de la promotion de la démocratie et du respect des droits de l'homme par rapport à d'autres priorités; considérant qu'il n'existe a priori aucune entrave structurelle ou juridique à l'utilisation coordonnée des instruments financiers externes pour soutenir la démocratisation;


Z. whereas the Union has a genuine policy of incentives in this area with a view to providing leverage for reform, but whereas the full potential of these incentives has not been exploited, for political reasons and in particular because of a lack of consensus throughout the EU on the importance of promoting democracy and respect for human rights as opposed to other priorities; whereas in theory there is no structural or legal impediment to the coordinated use of the external financing instruments to support democratisation,

Z. considérant que l'Union a une réelle politique d'incitations dans ce domaine pour servir de levier aux réformes, mais que leur plein potentiel n'a pas été exploité pour des raisons politiques, et notamment parce que l'Union n'est pas suffisamment sensibilisée et unanime en ce qui concerne l'importance de la promotion de la démocratie et du respect des droits de l'homme par rapport à d'autres priorités; considérant qu'il n'existe a priori aucune entrave structurelle ou juridique à l'utilisation coordonnée des instruments financiers externes pour soutenir la démocratisation;


In order to enhance the impact of EU development policy, the Commission proposes three criteria for choosing interventions: (1) added value, (2) EU prior coordination, and (3) potential of leverage on reforms and/or other funding sources.

Afin de renforcer l'impact de la politique de développement de l'Union, la Commission propose trois critères pour choisir les interventions: (1) la valeur ajoutée, (2) la coordination précoce de l'Union et (3) l'effet de levier potentiel sur les réformes et/ou sur d'autres sources de financement.


· improved international regulations amongst other by revising capital requirements, redefining tier 1 and tier 2 capital, covering additional risks, introducing liquidity ratios, countercyclical buffers, leverage ratios, reforming accounting standards and rules on executive compensation, etc.;

· des réglementations internationales améliorées, notamment grâce à une révision des exigences en matière de capitaux propres, une redéfinition du capital, la couverture des risques supplémentaires, l’instauration de taux de liquidité, des amortisseurs contracycliques, des taux d’effet de levier, une réforme des normes comptables et une réglementation relative à la rémunération des cadres, etc.;


46. Fears that the reform of the CFP could, in the absence of suitable accompanying measures, lead to job losses in the short term, especially in the catching and onshore packing sectors, thus permanently affecting the fragile growth of coastal communities and islands, particularly in the outermost regions; stresses, in this connection, that there is a need for accompanying socio-economic measures, including professional cooperation and a plan for jobs, in order to offset the temporary effects of achieving the MSY targets and to make the sector more attractive to young people and provide incentives to enter it; cal ...[+++]

46. craint que la réforme de la politique commune de la pêche puisse à court terme, en l'absence de mesures d'accompagnement adéquates, entraîner des pertes d'emplois, en particulier dans les secteurs de la capture et du traitement à terre, mettant ainsi définitivement à mal la croissance fragile des communautés côtières et insulaires, plus particulièrement dans les régions ultrapériphériques; insiste, à cet égard, sur la nécessité de prévoir un volet socio-économique d'accompagnement de cette politique, comprenant notamment la coopération professionnelle et un plan pour l'emploi, en vue de pallier les effets temporaires de l'atteinte d ...[+++]




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'leverage for reforming' ->

Date index: 2021-05-13
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