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Charter Vessel Catalogue and Bidders' List
Check list for vessels
Community IUU vessel list
Fasten reinforcing strips to wooden vessel components
Fasten wood reinforcing strips to vessel components
Fulfilling small vessel administrative duties
List of Wrecked Vessels
List of vessels
OSV
Off-shore supply vessel
Off-shore support vessel
Offshore supply vessel
Offshore support vessel
Peform small vessel administrative duties
Perform administrative duties on a small vessel
Performing administrative duties on a small vessel
Provide assistance in vessel machinery
Provide support in vessel machinery systems
Provide vessel machinery systems assistance
Provide vessel machinery systems support
Reinforce vessel components through using wood strips
Supply boat
Supply ship
Supply vessel

Vertaling van "list vessels " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
list (static inclination of vessel) 2. heel (dynamic inclination of vessel)

bande | gite


Community IUU vessel list

liste communautaire des navires INN


check list for vessels

fiche de contrôle pour les navires






Charter Vessel Catalogue and Bidders' List

Catalogue des bateaux affrétés et liste des enchérisseurs


perform administrative duties on a small vessel | performing administrative duties on a small vessel | fulfilling small vessel administrative duties | peform small vessel administrative duties

exécuter des tâches administratives à bord de petits navires


provide vessel machinery systems assistance | provide vessel machinery systems support | provide assistance in vessel machinery | provide support in vessel machinery systems

fournir une assistance dans les systèmes de machines des navires


attach firmly wood reinforcing strips to vessel components | fasten reinforcing strips to wooden vessel components | fasten wood reinforcing strips to vessel components | reinforce vessel components through using wood strips

fixer des bandes de renfort en bois aux éléments d’un navire


off-shore supply vessel | offshore supply vessel | OSV | off-shore support vessel | offshore support vessel | OSV | supply boat | supply ship | supply vessel

navire avitailleur | avitailleur
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Arrangements have already been undertaken among several regional fisheries management organizations to share their lists so that members can take the necessary action to deny port entry or services to listed vessels.

Plusieurs organisations régionales de gestion des pêches ont déjà convenu de nous communiquer leurs listes de sorte que les membres puissent prendre les mesures nécessaires pour refuser aux navires y figurant l'entrée ou l'accès aux services portuaires, ce qui complique et rend plus coûteuse la pêche illicite, non déclarée ou non réglementée.


In its Port State Performance report published in 2010, the Pew Environment Group, one of the few public voices on the issue, consolidated six years of movement data on IUU-listed vessels and concluded at that time that, “the system of port State measures lacks transparency, accountability and global reach, and is thus failing to close loopholes exploited by IUU operators and to keep IUU fish out of ports”.

Dans son rapport sur le rendement de l’État du port publié en 2010, l’organisme Pew Environment Group, l’un des rares groupes publics à s’exprimer sur la question, a rassemblé six ans de données sur les déplacements de bateaux pratiquant la pêche illicite, non déclarée et non réglementée. À l’époque, il a conclu que « le régime des mesures d’État du port manque de transparence, de responsabilisation et de portée mondiale, et pour cette raison ne réussit pas à combler le vide législatif dont profitent les exploitants de pêche illicite, non déclarée et non réglementée, ni à prévenir l’entrée dans les ports du fruit de cette pêche 20 ».


In its Port State Performance report published in 2010, the Pew Environment Group, one of the few public voices on the issue, consolidated six years of movement data on IUU-listed vessels and concluded at that time that, “the system of port State measures lacks transparency, accountability and global reach, and is thus failing to close loopholes exploited by IUU operators and to keep IUU fish out of ports”.

Dans son rapport sur le rendement de l’État du port publié en 2010, l’organisme Pew Environment Group, l’un des rares groupes publics à s’exprimer sur la question, a rassemblé six ans de données sur les déplacements de bateaux pratiquant la pêche illicite, non déclarée et non réglementée. À l’époque, il a conclu que « le régime des mesures d’État du port manque de transparence, de responsabilisation et de portée mondiale, et pour cette raison ne réussit pas à combler le vide législatif dont profitent les exploitants de pêche illicite, non déclarée et non réglementée, ni à prévenir l’entrée dans les ports du fruit de cette pêche 20 ».


Examples of such communications can be found in CCAMLR circulars transmitted to its members (98): Document COMM CIRC 10/11 Sightings of IUU-listed vessels Typhoon-1 and Draco I, Document 10/23 Sightings of IUU-listed vessels Typhoon-1 and Draco I, Document 10/37 Sighting if the IUU-listed vessel Bigaro, Document 10/38 Update to the NCP IUU Vessel List — Triton I (changed name — Zeus and flag — Togo), Document 10/72 Sighting of IUU-listed vessel Bigaro, Document 10/133 Sighting of IUU-listed vessel Kuko (ex-Typhoon 1), Document 11/03 Sighting of IUU listed ...[+++]

Des exemples de ces communications sont disponibles dans les circulaires transmises par la CCAMLR à ses membres (98): document COMM CIRC 10/11 — Observations des navires figurant sur les listes INN Typhoon-1 et Draco I; document 10/23 — Observations des navires figurant sur les listes INN Typhoon-1 et Draco I; document 10/37 — Observation du navire figurant sur les listes INN Bigaro; document 10/38 — Mise à jour de la liste des navires NCP INN Triton I (nom modifié: Zeus, et pavillon: Togo); document 10/72 — Observation du navire ...[+++]


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This was the whole issue, namely to try to prevent vessels that are on a black list from transshipping their product to another vessel that may not be much larger than theirs but is not a fishing vessel and is not on a black list and then allow that ship to come into port and offload the product on the basis that, ``We are not illegal and we are not on any black list, so we should be allowed to offload this product'. '

C'était là toute la question : il fallait trouver le moyen d'empêcher les bateaux qui figurent sur la liste noire de transborder leurs produits à un autre navire qui n'est peut-être pas beaucoup plus gros que le leur, mais qui n'est pas un bateau de pêche et qui n'est pas sur la liste des contrevenants, navire qui est ensuite autorisé à entrer au port et à débarquer ses produits parce que, sur le papier, il n'a rien fait d'illégal.


Such communications can be found in CCAMLR circulars transmitted to its members (34), namely COMM CIRC 10/11 Sightings of IUU-listed vessels Typhoon-1 and Draco I, 10/45 Sightings of IUU-listed vessels Draco I and Trosky.

Ces communications peuvent être consultées dans les circulaires de la CCAMLR transmises à ses membres (34), à savoir, les COMM CIRC 10/11 Observations des navires Typhoon-1 et Draco I recensés comme INN, et 10/45 Observations des navires Draco I et Trosky recensés comme INN.


Among other measures, Canada does not allow entry to vessels on the illegal, unreported and unregulated fishing vessel lists of the Northwest Atlantic Fisheries Organization or the International Commission for the Conservation of Atlantic Tunas.

Notre système est déjà rigoureux. Par exemple, le Canada refuse l'entrée à tout bateau qui figure sur la liste de bateaux de pêche illicites, non déclarés et non réglementés de l'Organisation des pêches de l'Atlantique Nord-Ouest, ou de la Commission internationale pour la conservation des thonidés de l'Atlantique.


In particular, according to the available information, Sri Lanka did not submit to IOTC in 2010 information on: the report of implementation and the National Report to the Scientific Committee; the fleet development plan, the list of active vessels targeting tropical tunas during 2006, the list of active vessels targeting swordfish and albacore during 2007 (provided for in Resolution 09/02); a list of active vessels (provided for in Resolution 10/08); the draft IUU vessel list despite having had 13 of its own vessels on this list (foreseen by resolutio ...[+++]

En particulier, selon les informations disponibles, en 2010, Sri Lanka n’a pas fourni à la CTOI d’informations concernant: le rapport sur la mise en œuvre et le rapport national au comité scientifique, le plan de développement de la flotte, la liste des navires en activité ciblant les thons tropicaux au cours de l’année 2006, la liste des navires en activité ciblant l’espadon et le germon au cours de l’année 2007 (prévue dans la résolution 09/02), une liste des navires en activité (prévue dans la résolution 10/08), le projet de liste des navires INN, bien qu’il ait inscrit 13 de ses propres navires sur cette liste (prévu dans la résoluti ...[+++]


The compliance report (58) issued by IOTC for Guinea in 2012 highlighted many points of non-compliance in terms of annual reports, marking of vessels, marking of gears and logbook on board as no information had been provided on those points (Resolution 01/02), communication of legal and administrative measures to implement the area closure (Resolution 10/01), reporting of list of active vessels (Resolution 10/08), reporting of the list of active vessels targeting tunas and swordfish (Resolution 09/02), monitoring of domestic vessels a ...[+++]

Le rapport de conformité (58) délivré par la CTOI pour la Guinée en 2012 a mis en lumière plusieurs points de non-conformité concernant les rapports annuels, le marquage des navires, le marquage des engins et les journaux de pêche à bord, car aucune information n’a été fournie sur ces points (résolution 01/02), la communication des mesures juridiques et administratives pour mettre en œuvre la fermeture de zone (résolution 10/01), la communication de la liste des navires en activité (résolution 10/08), la communication de la liste de navires en activité ciblant le thon et l’espadon (résolution 09/02), le suivi des navires guinéens et la c ...[+++]


Member States shall submit to the Commission any additional comments or information regarding the listed vessels, at least two months in advance of the following CCAMLR Annual Meeting.

Les États membres transmettent à la Commission toute observation ou information complémentaire relative aux navires mentionnés sur la liste, dans un délai d'au moins deux mois avant la réunion annuelle de la CCAMLR.


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