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Angel
Angel investor
Angel investors
Business angel
Business angel investor
End investor
Ethical investor
Individual investor
Informal investor
Investor
Investor in real estate
Investor relations director
Investor relations manager
Investor relations supervisor
Investors relation manager
Invisible venture capitalist
Non-professional investor
OFI
Office for Foreign Investors
Office for foreign Investors in Wallonia
Personal investor
Private capital investor
Property entrepreneur
Real estate entrepreneurs
Real estate investor
Refocusing the Immigrant Investor Program
Retail investor
Seed capital investor
Small investor
Social investor
Socially responsible investor
Venture capitalist

Vertaling van "location for investors " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
end investor | individual investor | non-professional investor | retail investor | small investor

investisseur de détail | investisseur final


investor relations supervisor | investors relation manager | investor relations director | investor relations manager

chargé de relations investisseurs | chargé de relations investisseurs/chargée de relations investisseurs | chargée de relations investisseurs | responsable de la communication financière


investor | seed capital investor | angel investors | venture capitalist

investisseur en capital risque | investisseur en capital risque/investisseuse en capital risque | investisseuse en capital risque


individual investor [ retail investor | personal investor ]

épargnant [ particulier | investisseur particulier | investisseur individuel | investisseur de détail ]


ethical investor [ social investor | socially responsible investor ]

investisseur éthique [ investisseur responsable sur le plan social ]


Refocusing the Immigrant Investor Program [ Refocusing the Immigrant Investor Program: Report of the Immigrant Investor Program Advisory Panel ]

Nouvelle orientation du Programme d'immigration des investisseurs [ Nouvelle orientation du Programme d'immigration des investisseurs : rapport du Comité consultatif sur le Programme d'immigration des investisseurs ]


angel investor | private capital investor | business angel investor | business angel | angel | invisible venture capitalist

investisseur providentiel | investisseuse providentielle | apporteur de capitaux providentiels | apporteuse de capitaux providentiels | investisseur tuteur | investisseuse tutrice | bonne fée des affaires | tuteur d'entreprise | tutrice d'entreprise | ange | ange des affaires | ange financier | ange gardien | ange investisseur | business angel | BA


property entrepreneur | real estate entrepreneurs | investor in real estate | real estate investor

conductrice d'opérations immobilières | directeur de la promotion immobilière | monteur d'opérations immobilières/monteuse d'opérations immobilières | promoteur-constructeur


angel | angel investor | business angel | informal investor

investisseur individuel | investisseur privé | investisseur providentiel


Office for Foreign Investors | Office for foreign Investors in Wallonia | OFI [Abbr.]

Agence pour les investisseurs étrangers en Wallonie | OFI [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It must maximise its potential as a springboard for businesses entering global markets, an attractive location for investors and a global leader in setting benchmarks for rules and standards.

Il convient d’exploiter au maximum les possibilités qu’il offre en tant que tremplin pour les entreprises souhaitant pénétrer les marchés mondiaux, que pôle d’attraction pour les investisseurs et que référence mondiale pour la fixation des règles et des normes.


The coverage applies to the investor’s aggregate claim, irrespective of the number of accounts, the currency and the location in the EU.

La couverture s’applique au montant total de la créance de l’investisseur, quels que soient le nombre de comptes, la devise et la localisation dans l’UE.


This directive aims to improve information supplied to investors about issuers of securities admitted to trading on a regulated market, located or operating in an EU country.

La présente directive vise à améliorer les informations fournies aux investisseurs sur les émetteurs de valeurs mobilières admises à la négociation sur un marché réglementé, établis ou opérant dans un pays de l’UE.


3. Stresses that, with 500 million consumers, the European single market offers decisive advantages as a location for investors, which must be further developed; calls, in this connection, for the deepening of the single market, for harmonisation where appropriate, for the coordination of regulations on products and services and for the further dismantling of unnecessary bureaucracy for internationally active businesses; invites the Commission to use the consistent enforcement of competition rules and of the basic freedoms set out in the Treaty on European Union to guarantee free and fair competition in the single market; supports the ...[+++]

3. souligne que le marché unique européen, avec 500 millions de consommateurs, offre des avantages déterminants aux investisseurs, en termes de localisation, qu'il convient de renforcer encore; demande, dans ce contexte, un approfondissement du marché unique, une harmonisation, lorsqu'elle est possible, de la réglementation relative aux produits et aux prestations de services et la poursuite des efforts de suppression de la bureaucratie inutile exigée des entreprises actives au niveau international; invite la Commission à garantir une concurrence libre et équitable au sein du marché unique en faisant fermement appliquer les règles de l ...[+++]


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4. If the third party that holds financial instruments belonging to an investor in relation to investment business or the depositary or third party to whom the assets of the UCITS have been entrusted are is located in a third country in which the judiciary system does not allow the investor-compensation scheme to subrogate to the rights of the investment firm or the UCITS , Member States shall ensure that the investment firm or the ...[+++]

4. Si le tiers qui détient les instruments financiers appartenant à un investisseur, dans le cadre d'opérations d'investissement, ou le dépositaire ou le tiers auquel ont été confiés des actifs de l'OPCVM est situé dans un pays tiers dont le système judiciaire ne permet pas de subrogation des droits de l'entreprise d'investissement ou de l'OPCVM au bénéfice du système d'indemnisation des investisseurs, les États membres veillent à ce que l'entreprise d'investissement ou l'OPCVM restituent restitue au système des montants égaux aux ver ...[+++]


23. Underlines in this context the need for a new, comprehensive external and trade policy approach that focuses on worldwide convergence of rules, standards and regulatory cooperation; emphasises that Europe must maximise its potential as a springboard for businesses entering global markets and as an attractive location for investors; requests, furthermore, that all EU bilateral or regional trade agreements under negotiation include enforceable provisions on the implementation of core labour standards and other aspects of decent work, as well as of multilateral environmental standards;

23. souligne dans ce contexte la nécessité d'une approche nouvelle, globale à l'égard de la politique extérieure et commerciale mettant l'accent sur la convergence, à l'échelle mondiale, des règles, des normes et de la coopération en matière réglementaire, l'objectif consistant à assurer la prééminence de l'Europe concernant la fixation de règles et de normes dans le monde entier, facilitant ainsi les exportations européennes et garantissant que les importations répondent aux normes nécessaires; souligne que l'Europe doit maximiser son potentiel en tant que tremplin pour l'entrée ...[+++]


23. Underlines in this context the need for a new, comprehensive external and trade policy approach that focuses on worldwide convergence of rules, standards and regulatory cooperation; emphasises that Europe must maximise its potential as a springboard for businesses entering global markets and as an attractive location for investors; requests, furthermore, that all EU bilateral or regional trade agreements under negotiation include enforceable provisions on the implementation of core labour standards and other aspects of decent work, as well as of multilateral environmental standards;

23. souligne dans ce contexte la nécessité d'une approche nouvelle, globale à l'égard de la politique extérieure et commerciale mettant l'accent sur la convergence, à l'échelle mondiale, des règles, des normes et de la coopération en matière réglementaire, l'objectif consistant à assurer la prééminence de l'Europe concernant la fixation de règles et de normes dans le monde entier, facilitant ainsi les exportations européennes et garantissant que les importations répondent aux normes nécessaires; souligne que l'Europe doit maximiser son potentiel en tant que tremplin pour l'entrée ...[+++]


24. Underlines in this context the need for a new, comprehensive external and trade policy approach that focuses on enabling Europe to take the lead in setting rules and standards worldwide, facilitating European exports and ensuring that imports meet necessary standards; emphasises that Europe must maximise its potential as a springboard for businesses entering global markets and as an attractive location for investors; requests, furthermore, that all EU bilateral or regional trade agreements under negotiation include enforceable provisions on the implementation of core labour standards and other aspects of decent work, as well as of ...[+++]

24. souligne dans ce contexte la nécessité d'une approche nouvelle, globale à l'égard de la politique extérieure et commerciale mettant l'accent sur l'objectif consistant à assurer la prééminence de l'Europe concernant la fixation de règles et de normes dans le monde entier, facilitant ainsi les exportations européennes et garantissant que les importations répondent aux normes nécessaires; souligne que l'Europe doit maximiser son potentiel en tant que tremplin pour l'entrée des entreprises sur les marchés nouveaux et en tant que site attractif ...[+++]


For the purposes of Articles 27, 28, 29, 30, 44 and 45 of Directive 2004/39/EC and of this Regulation, pre- and post-trade information shall be considered to be made public or available to the public if it is made available generally through one of the following to investors located in the Community:

Aux fins des articles 27, 28, 29, 30, 44 et 45 de la directive 2004/39/CE et du présent règlement, les informations pré- et post-négociation sont réputées rendues publiques ou mises à la disposition du public lorsqu'elles ont été mises à la disposition des investisseurs de la Communauté via l'un des canaux suivants, de façon générale:


In the absence of clear guidance as to determination of "where the service is provided", national competent authorities have tended to enforce local conduct of business rules on investment services provided to investors located in their territory.

Faute d'indication plus précise en ce qui concerne "l'État membre où le service est fourni", les autorités nationales compétentes ont eu tendance à appliquer les règles de conduite locales aux services d'investissement fournis à des investisseurs établis sur leur territoire.


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