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2050 low carbon economy roadmap
Action programme for Community customs
Action programme for customs in the Community
CRM
Clientele
Clients
Community customs action programme
Community customs code
Council tenancy
Customer management
Customer relations
Customer relationship management
Customer satisfaction
Customer service
Customers
Customs 2000
Customs 2000 programme
Customs approved treatment
Customs destination
Customs legislation
Customs policy
Customs regulations
Customs treatment
Customs-approved treatment for use
Customs-approved use
EU roadmap for a low-carbon economy by 2050
Low carbon economy roadmap
Low cut shoe
Low pressure atomizing gun burner
Low pressure control
Low pressure controller
Low pressure cut-out switch
Low pressure gun burner
Low side pressure control
Low top
Low-cost housing
Low-cut
Low-cut boot
Low-income housing
Low-pressure atomizing burner
Low-pressure burner
Low-pressure control
Low-pressure fuel oil burner
Low-pressure gun type burner
Low-pressure gun-type atomizing burner
Low-pressure gun-type burner
Low-pressure oil burner
Low-rent dwelling
Low-rent housing
Low-rent public housing
Low-rental housing
Low-side pressure control
Low-top
Low-top boot
Low-topped shoe
Moderate rental housing
Relationship marketing
Suction pressure switch
Tariff policy

Vertaling van "low and customers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
customs regulations [ community customs code | customs legislation | customs treatment ]

réglementation douanière [ code des douanes communautaires | législation douanière ]


customers [ clientele | clients | CRM | customer management | customer relations | customer relationship management | customer satisfaction | Customer service(ECLAS) | Customer satisfaction(STW) | Relationship marketing(STW) ]

clientèle [ gestion de la clientèle | gestion de la relation client | GRC | relation avec la clientèle | satisfaction de la clientèle ]


tariff policy [ customs policy ]

politique tarifaire [ politique douanière ]


low pressure atomizing gun burner [ low pressure gun burner | low-pressure gun type burner | low-pressure gun-type burner | low-pressure gun-type atomizing burner | low-pressure atomizing burner | low-pressure fuel oil burner | low-pressure oil burner | low-pressure burner ]

brûleur à pulvérisation sous basse pression d'huile [ brûleur à basse pression | brûleur à injecteur à basse pression ]


action programme for Community customs | action programme for customs in the Community | Community customs action programme | Customs 2000 | Customs 2000 programme

Douane 2000 | programme Douane 2000 | programme d'action de la douane communautaire


2050 low carbon economy roadmap | EU roadmap for a low-carbon economy by 2050 | Low carbon economy roadmap | Roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050

feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l’horizon 2050


low-topped shoe | low cut shoe | low top | low-top | low-top boot | low-cut boot | low-cut

chausson tige basse | tige base


customs approved treatment | customs destination | customs-approved treatment for use | customs-approved use

destination douanière


low-pressure control [ low pressure control | low pressure controller | low-side pressure control | low side pressure control | suction pressure switch | low pressure cut-out switch ]

pressostat basse pression [ pressostat BP | pressostat d'aspiration ]


low-cost housing [ low-rent housing | low-rental housing | low-rent dwelling | moderate rental housing | council tenancy | low-income housing | low-rent public housing ]

habitation à loyer modéré [ HLM,H.L.M.,Hlm | logement HLM | logéco | logement pour les personnes à faible revenu ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It improves the integration of highly efficient electricity cogeneration into the market whilst keeping electricity prices low for customers.

Il améliore l'intégration de l'électricité issue de la cogénération à haut rendement au sein du marché de l'énergie tout en garantissant aux consommateurs des prix bas.


Countries generally regarded as low risk by Customs, such as Japan and USA, are becoming higher risk due to transit and transhipment traffic in fakes.

Des pays tels que le Japon et les Etats-Unis, généralement considérés comme à faible risque par les douanes, commencent à présenter un risque croissant du fait des opérations de transit et de transbordement de contrefaçons.


The emphasis of the research and innovation activities shall be on sustainable and safe manufacturing and processing, introducing the necessary technical innovation and customer-orientation to produce high knowledge content products and services with low material and energy consumption.

Les activités de recherche et d'innovation se concentrent sur la fabrication et la transformation durables et sûres, en introduisant les innovations techniques nécessaires et en portant l'attention requise aux besoins des clients, de façon à développer des produits et des services à forte intensité de connaissance et à faible consommation de matériaux et d'énergie.


The Juncker Plan (the Investment Plan for Europe) and the Capital Markets Union help to mobilise resources to boost economic recovery; EU support for innovation helps industry and in particular SMEs play to their strengths; Europe is at the forefront of the global push for a low-carbon and circular economy through its circular economy, clean energy and low carbon economy initiatives; key enabling technologies help industry compete globally; the Digital Single Market Strategy, the accompanying Digitisation of Industry Strategy and the Action Plan on 5G for Europe help businesses take advantage of new developments and create a properly functioning data economy; the Single Market Strategy makes it possible for industry to access a market ...[+++]

Le plan Juncker (plan d'investissement pour l'Europe) et l'union des marchés des capitaux contribuent à mobiliser des ressources afin de favoriser la reprise économique; le soutien de l'UE en faveur de l'innovation aide l'industrie et notamment les PME à exploiter leurs atouts; l'Europe est aux avant-postes de l'action globale en faveur d'une économie circulaire et à faible intensité de carbone grâce à ses initiatives relatives à l'économie circulaire, l'énergie propre et l'économie à faible intensité de carbone; les technologies clés génériques aident l'industrie à être compétitive au niveau mondial; la stratégie pour un marché uniq ...[+++]


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73. Emphasises that state influence and other factors, including fossil fuel prices, have had the effect of increasing the retail price of electricity for consumers and industry in certain Member States; points out that, in 2010, 22 % of households in the EU were worried about being able to meet their electricity bills and assumes that the situation in this regard has since worsened; stresses that energy should be affordable for all and that industry’s ability to compete must not be affected; asks the Member States to take the necessary measures to ensure that low income customers are effectively protected, while raising public awaren ...[+++]

73. souligne que, dans certains États membres, l'influence de l'État et d'autres facteurs, notamment les prix des combustibles fossiles, a eu pour effet de majorer le prix de détail de l'électricité pour les consommateurs et pour l'industrie; rappelle qu'en 2010, 22 % des ménages de l'Union européenne craignaient de ne pas pouvoir payer leur facture d'électricité, et suppose que cette situation a encore empiré depuis; souligne que l'énergie doit rester un bien abordable pour tous sans que la compétitivité de l'industrie n'en pâtisse pour autant; demande aux États membres de prendre les mesures nécessaires pour protéger efficacement le ...[+++]


74. Emphasises that state influence and other factors, including fossil fuel prices, have had the effect of increasing the retail price of electricity for consumers and industry in certain Member States; points out that, in 2010, 22 % of households in the EU were worried about being able to meet their electricity bills and assumes that the situation in this regard has since worsened; stresses that energy should be affordable for all and that industry’s ability to compete must not be affected; asks the Member States to take the necessary measures to ensure that low income customers are effectively protected, while raising public awaren ...[+++]

74. souligne que, dans certains États membres, l'influence de l'État et d'autres facteurs, notamment les prix des combustibles fossiles, a eu pour effet de majorer le prix de détail de l'électricité pour les consommateurs et pour l'industrie; rappelle qu'en 2010, 22 % des ménages de l'Union européenne craignaient de ne pas pouvoir payer leur facture d'électricité, et suppose que cette situation a encore empiré depuis; souligne que l'énergie doit rester un bien abordable pour tous sans que la compétitivité de l'industrie n'en pâtisse pour autant; demande aux États membres de prendre les mesures nécessaires pour protéger efficacement le ...[+++]


While there are substantial variations between countries, operators and tariff packages, and between mobile and fixed services, this continues to affect more vulnerable customer groups and to pose barriers to seamless communication within the Union. This occurs in spite of a very significant reduction, and convergence in absolute terms, of termination rates in the different Member States, and low prices on transit markets.

Il existe des variations considérables selon les pays, les opérateurs et les services tarifaires, et entre les services fixes et mobiles, mais cette situation a toujours une incidence sur les catégories de consommateurs plus vulnérables et elle entrave la communication sans rupture dans l'Union, et ce malgré la très nette diminution des tarifs de terminaison d'appel dans les différents États membres et leur convergence en valeur absolue, et la baisse des tarifs sur les marchés de transit.


14. Considers that customs controls should primarily target high-risk consignments, whereas low-risk consignments should be speedily released for free circulation; emphasises in that regard the crucial role of risk management techniques and strongly supports the introduction and further modernisation of electronic customs clearance systems;

14. estime que les contrôles douaniers devraient cibler en priorité les envois à haut risque, tandis que les envois qui présentent un risque faible devraient être mis en libre pratique rapidement; souligne, à cet égard, le rôle central des techniques de gestion du risque et soutient fermement l'introduction de nouveaux systèmes électroniques de dédouanement et la modernisation de ceux qui existent déjà;


Default Times: After shipping, the Program Participant, designated service representative, or customer may change the default times for either the low-power mode and/or off mode, but only up to a Program Participant set maximum of 240 minutes (i.e., the combined total for off mode and low-power mode default times shall not exceed 240 minutes).

Délais par défaut: Après commercialisation, le participant au programme, son représentant désigné ou le client peuvent modifier les délais par défaut pour le mode «consommation réduite» et/ou le mode «arrêt», sans pouvoir dépasser un maximum de 240 minutes, réglé par le participant au programme (c'est-à-dire que le total des délais par défaut pour les modes «consommation réduite» et «arrêt» ne peut dépasser 240 minutes).


It is not our intention to further reduce our already quite low customs duties without getting wider access to external markets in return.

Nous n’avons pas l’intention de réduire davantage nos droits de douane, déjà assez bas, sans obtenir en retour un plus large accès aux marchés extérieurs.




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