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Budget airline
Budget carrier
Council housing
Council tenancy
Discount airline
Discount carrier
LCC
Low cost airline
Low cost carbon fiber
Low cost carbon fibre
Low cost carrier
Low cost company
Low cost housing
Low dividend housing
Low fare airline
Low fare carrier
Low rent accommodation
Low rental housing
Low-cost airline
Low-cost carrier
Low-cost house
Low-cost housing
Low-cost mitigation
Low-cost strategy
Low-income housing
Low-rent dwelling
Low-rent housing
Low-rent public housing
Low-rental housing
Moderate rental housing
No frills airline
No frills carrier
Public housing
REAL
Rebate
Reduced charge
Reduced price
Special offer price
Special offer rate
Special price
Special rate
Subsidised housing
Subsidized housing

Vertaling van "low-cost passengers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
low cost airline [ budget airline | budget carrier | discount airline | discount carrier | low cost carrier | low fare airline | low fare carrier | no frills airline | no frills carrier ]

compagnie aérienne à bas prix [ compagnie aérienne à bas coûts | compagnie aérienne low-cost | transporteur aérien à bas coûts | transporteur aérien à bas prix | transporteur aérien à bas tarifs ]


low-cost housing [ low-cost house | low rental housing | low dividend housing ]

logement à prix modique [ maison à prix modique ]


budget airline | budget carrier | low-cost airline | low-cost carrier | LCC [Abbr.]

compagnie à bas prix | compagnie aérienne à bas coûts | transporteur à bas prix | transporteur aérien à bas coûts


low cost airline | low cost company | low fare airline

compagnie à bas prix


low-cost housing [ low-rent housing | low-rental housing | low-rent dwelling | moderate rental housing | council tenancy | low-income housing | low-rent public housing ]

habitation à loyer modéré [ HLM,H.L.M.,Hlm | logement HLM | logéco | logement pour les personnes à faible revenu ]


low cost carbon fibre [ low cost carbon fiber ]

fibre carbone économique


subsidised housing [ council housing | low rent accommodation | subsidized housing | low cost housing(UNBIS) | public housing(UNBIS) ]

logement social [ habitation à loyer modéré | HLM | ILM | immeuble à loyer modéré ]


reconfigurable,embedded architecture,low-cost/low-power | REAL [Abbr.]

architecture intégrée, reconfigurable, faible coût, faible puissance


reduced price [ rebate | reduced charge | special offer price | special offer rate | special price | special rate | Low-cost strategy(STW) | Rebate(STW) ]

prix réduit [ prix promotionnel | prix spécial | rabais | réduction de prix | remise sur les prix | ristourne | tarif promotionnel | tarif réduit | tarif spécial ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Waterborne transport- direct employment: around 200,000, roughly 80% of which in maritime transport and 20% in inland waterway transport- share in total freight transport: 42% (intra-EU maritime 39%, inland waterways 3%; both more or less stable)-share in total passenger transport: below 1% in intra-EU passenger transport, slightly decreasing- growth between 1995 and 2004: + 29% in freight transport (+ 31% in intra-EU maritime transport, + 9% on inland waterways)- average yearly growth of worldwide con-tainer traffic between 2001 and 2004: 13.5%- share (of inland navigation) in total energy consumption: 0.5%- vehicle efficiency (of inla ...[+++]

Transport par voie navigable - emploi direct: environ 200 000, dont ± 80% dans le transport maritime et 20% dans le transport fluvial - part du transport de marchandises total: 42% (trafic maritime intra-UE: 39%, voies navigables intérieures: 3%) ; relative stabilité dans les deux cas) - part du transport de passagers total: moins de 1% pour le transport de passagers intra-UE, en légère baisse - croissance entre 1995 et 2004: + 29% pour le fret (+ 31% pour le transport maritime intra-UE, + 9% sur les voies navigables intérieures) - croissance annuelle moyenne du trafic mondial de conteneurs entre 2001 et 2004: 13.5% - part de la consomm ...[+++]


Air transport dominates the long-distance passenger transport market; low-cost operators now account for 25% of all scheduled intra-EU air traffic and have stimulated the growth of regional airports.

Le transport aérien domine le marché du transport de passagers sur longue distance; les transporteurs à faibles coûts absorbent désormais 25 % de l’ensemble du trafic aérien régulier à l’intérieur de l’UE et ont stimulé la croissance d’aéroports régionaux.


The projections showed 620 000 low-cost passengers in 2008.

Les projections annonçaient 620 000 passagers à bas coûts en 2008.


13. Expresses concern that certain practices of low-cost airlines, which often operate from regional airports, lead to poorer quality of service for passengers and a deterioration in working conditions; given the current aggressive business practice of some low-cost airlines operating from regional airports to take advantage of their dominant position, and given that commercial activities are a major source of income for regional airports, is concerned by ‘one-bag’ and other restrictions to the cabin baggage allowance imposed by cert ...[+++]

13. redoute que certaines pratiques des compagnies aériennes à bas coûts, qui opèrent souvent au départ des aéroports régionaux, entraînent une détérioration de la qualité du service pour les passagers et des conditions de travail; vu les pratiques commerciales agressives actuellement adoptées par certaines compagnies à bas coûts opérant au départ des aéroports régionaux en vue de tirer parti de leur position dominante, et étant donné que les activités commerciales sont une source de revenus majeure pour les aéroports régionaux, s'inquiète de la règle du «bagage unique» et d'autres restrictions relatives à la franchise du bagage de cabi ...[+++]


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13. Expresses concern that certain practices of low-cost airlines, which often operate from regional airports, lead to poorer quality of service for passengers and a deterioration in working conditions; given the current aggressive business practice of some low-cost airlines operating from regional airports to take advantage of their dominant position, and given that commercial activities are a major source of income for regional airports, is concerned by ‘one-bag’ and other restrictions to the cabin baggage allowance imposed by cert ...[+++]

13. redoute que certaines pratiques des compagnies aériennes à bas coûts, qui opèrent souvent au départ des aéroports régionaux, entraînent une détérioration de la qualité du service pour les passagers et des conditions de travail; vu les pratiques commerciales agressives actuellement adoptées par certaines compagnies à bas coûts opérant au départ des aéroports régionaux en vue de tirer parti de leur position dominante, et étant donné que les activités commerciales sont une source de revenus majeure pour les aéroports régionaux, s'inquiète de la règle du "bagage unique" et d’autres restrictions relatives à la franchise du bagage de cabi ...[+++]


In the short term, several measures have been taken, as I said, but, of course, as far as passengers’ rights are concerned, as Mr El Khadraoui has already mentioned, several low-cost airlines in fact ignored passengers’ rights (and these are not third-country airlines, these are airlines from EU Member States) and, in principle, abandoned their passengers for five days and nights; in reality, they will be the winners – they will save money – and this remains an unresolved issue directly in the sphere of implementation in relation to ...[+++]

Plusieurs mesures ont été prises en un court laps de temps, ainsi que je l’ai dit. Il convient toutefois de noter que, ainsi que M. El Khadraoui l’a déjà signalé, plusieurs compagnies aériennes à bas prix ont ignoré les droits des passagers (et il ne s’agit pas de compagnies de pays tiers, mais d’États membres de l’UE) et ont abandonné leurs passagers pendant cinq jours et cinq nuits. En réalité, ces compagnies seront gagnantes – elles économiseront de l’argent –, ce qui constitue un problème non résolu directement lié à l’application de la législation relative aux droits des passagers telle qu’ils existent actuellement dans l’Union euro ...[+++]


(201) The business plan includes the marketing contribution of EUR 4 per departing passenger only for the 700000 first low-cost passengers allocated to Ryanair. Nevertheless, between 2004 and 2010 the number of low-cost passengers expected rises to 1150000 Ryanair passengers.

(201) Le plan d'affaires n'intègre la contribution marketing de 4 euros par passager partant que pour les 700000 premiers passagers low-cost, attribués à Ryanair; pourtant, de 2004 à 2010, le nombre des passagers low-cost prévus s'accroît pour atteindre 1150000 passagers.


According to the business plan, the 1150000 low-cost passengers would in 2010 generate a total revenue for such services of EUR 1,5 million and the 300000 regular passengers alone EUR 4,5 million.

Ainsi, en 2010, selon le plan d'affaires, les 1150000 passagers low-cost généreraient un total de 1,5 million d'euros de revenus d'assistance et les seuls 300000 passagers réguliers 4,5 millions d'euros de revenu.


A sector such as this one becomes particularly vulnerable if it is in the hands of the free market, where constantly new low-cost airlines try to attract the maximum number of passengers in cut-throat competition by keeping the operational costs and fares down.

Un secteur comme celui-là peut devenir particulièrement vulnérable, dans un marché libéralisé, où les compagnies à bas prix essaient en permanence d’attirer des passagers toujours plus nombreux dans un contexte de concurrence effrénée en rognant sur les frais d’exploitation et le prix des billets.


That is why I believe that the low-cost carriers, which actually do not have any problems with overbooking because they do not accept more passengers than have booked, should also compensate passengers for any injury caused if they cancel a flight for economic reasons, and they obviously do this from time to time.

C’est pourquoi je crois que les compagnies à prix réduits - qui n’ont pas de problèmes de surréservation puisqu’ils ne prennent pas plus de passagers qu’ils n’ont de places - doivent aussi indemniser le passager pour le dommage subi lorsqu’ils suppriment un vol pour des raisons économiques, chose qu’ils font apparemment fréquemment.




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Date index: 2024-06-18
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