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Bottom break facet
Bottom half
Bottom half facet
Bottom-break facet
Bottom-half facet
Cost or market whichever is lower
IMP lower lanyard fitting
LEL
LFL
LJFL
LOCAM
LOCOM
Lower Old Stone Age
Lower Palaeolithic
Lower Paleolithic
Lower Paleolithic Age
Lower brace
Lower break facet
Lower explosion level
Lower explosion limit
Lower explosive level
Lower explosive limit
Lower flammability level
Lower flammability limit
Lower flammable level
Lower flammable limit
Lower frame
Lower girdle facet
Lower half facet
Lower jaw - fork length
Lower jaw fork length
Lower jaw to fork length
Lower level frame
Lower of cost and market
Lower of cost and market method
Lower of cost or market
Lower of cost or market method
Lower shrouds
Lower-break facet
Lower-girdle facet
Lower-secondary education
Lower-secondary level
Lowers
Multi- purpose initiator lanyard lower end fitting
Pavilion half
Peformance-based grouping
Static lanyard lower end fitting

Traduction de «lower accounting » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
lower explosive limit | LEL | lower explosion limit | lower flammable limit | lower flammability limit | LFL | lower explosive level | lower explosion level | lower flammable level | lower flammability level

limite inférieure d'explosivité | LIE | limite inférieure d'explosion | LIE | limite inférieure d'explosibilité | LIE | limite d'explosivité inférieure | LEI | limite d'explosion inférieure | LEI | limite inférieure d'inflammabilité | LII | limite d'inflammabilité inférieure | LII


lower of cost or market [ LOCOM,LCM | lower of cost and market | lower of cost or market method | lower of cost and market method | cost or market, whichever is lower | cost or market whichever is lower | cost or market, whichever is the lower ]

méthode de la moindre valeur [ évaluation à la moindre valeur | méthode de la valeur minimale | méthode d'évaluation à la valeur minimale | méthode d'évaluation au coût ou à la valeur du marché, selon le moins élevé des deux | évaluation au coût ou à la valeur du marché, selon le moins élevé d ]


pavilion half [ bottom half | bottom half facet | bottom-half facet | lower-girdle facet | lower girdle facet | lower break facet | lower-break facet | bottom break facet | bottom-break facet | lower half facet ]

haléfi de culasse [ haléfis de culasse | halefis de culasse | halefi de culasse ]


static lanyard lower end fitting | IMP lower lanyard fitting | multi- purpose initiator lanyard lower end fitting | multi-purpose initiator static lanyard lower end fitting

raccord inférieur du cordon statique


Lower Paleolithic [ Lower Palaeolithic | Lower Old Stone Age | Lower Paleolithic Age ]

Paléolithique inférieur [ Paléolithique ancien ]


lower of cost or market | LOCAM | lower of cost and market | cost or market whichever is lower | LOCOM | lower of cost or market method

méthode de la moindre valeur | évaluation à la moindre valeur


lower jaw - fork length | lower jaw fork length | lower jaw to fork length | LJFL [Abbr.]

longueur de la mandibule à la fourche


lower level frame | lower frame | lower brace

traverse de fond | traverse inférieure | traverse


lower-secondary level | lower-secondary education | peformance-based grouping

degré secondaire I | cycle d'orientation


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
From current Member States only 30 regions will have income below the 75% threshold when compared to the average income for the EU25 (which is 13% lower), accounting for 12% of the current EU15 population (47 million).

Parmi les Etats membres actuels seules 30 régions, réunissant 12% de la population EU15 actuelle (47 millions), auront un revenu inférieur au seuil de 75% du revenu moyen EU25 (qui est de 13% inférieur).


The weighting factors should be calculated taking into account in particular the probability of selection and the available external data relating to the distribution of the population being surveyed, according to sex, age groups (25-34; 35-54; 55-64), education (at most lower secondary education (ISCED level 1 or lower, ISCED 2 and ISCED 3 programmes of less than 2 years); upper secondary (ISCED levels 3 and 4); tertiary education (levels 5 to 8)); employment (employed or unemployed); region (NUTS II level), where such external ...[+++]

Les facteurs de pondération sont calculés en tenant compte notamment des probabilités de sélection et des données exogènes disponibles sur la distribution par sexe, par classe d'âge [25-34; 35-54; 55-64], par niveau d'éducation [au plus le premier cycle de l'enseignement secondaire (CITE 1 ou inférieur, CITE 2 et programmes CITE 3 d'une durée inférieure à deux ans); deuxième cycle de l'enseignement secondaire (CITE 3 et 4); enseignement postsecondaire (niveaux 5 à 8)], par situation au regard de l'emploi [personne occupée ou au chômage] et par région [niveau NUTS II] de la population faisant l'objet de l'enquête, dans la mesure où ce ...[+++]


The Turkish lira has weakened and the current account deficit narrowed from almost 8% of GDP in 2014 to less than 6% in 2015, reflecting lower domestic demand growth and lower energy prices.

La livre turque s’est dépréciée et le déficit courant s’est réduit, passant de près de 8 % du PIB en 2014 à moins de 6 % en 2015, sous l’effet de la contraction de la demande intérieure et de la baisse des prix de l’énergie.


[26] If we look at the origin of infringement proceedings (see 19th report annex, Tables 3 and 4), except in 2001, the proportion of proceedings initiated on the basis of a complaint is lower than that of proceedings initiated on the basis of investigations by Commission departments (cases detected on the Commission's own initiative). If we add cases of non-notification, complaints account for a minority of proceedings initiated. At the reasoned opinion stage, the proportion of proceedings initiated on the basis of complaints is lower ...[+++]

[26] Si l'on examine l'origine des procédures d'infraction (cf. 19ème rapport annuel sur le contrôle de l'application du droit communautaire annexe 1), et à l'exception de l'année 2001, le taux de procédures ouvertes sur base d'une plainte est inférieur à celui des procédures ouvertes sur base de dossiers créés à l'initiative des services de la Commission (« cas décelés d'office ». Si l'on y ajoute les dossiers de non-communication, les plaintes constituent une minorité des procédures ouvertes. Au stade de l'avis motivé le taux de procédures ouvertes sur base de plaintes est inférieur, pour toutes les années, au taux de procédures sur ca ...[+++]


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Mr. Tom Richardson: When we look for patterns in NISA account balances, we have not seen a significant pattern of lower accounts with younger farmers.

M. Tom Richardson: Lorsqu'on examine les tendances en ce qui concerne les soldes des comptes CSRN, l'on ne distingue pas une tendance marquée de petits comptes dans le cas des jeunes agriculteurs.


Teleglobe has also been working actively in reducing its distribution costs, negotiating lower accounting rates, increasing its network efficiency and finding alternative methods of carrying its traffic, all to the benefit of the Canadian consumer.

Ayant pris acte de cette tendance lourde, Téléglobe a réduit ses coûts de distribution, négocié des taxes de répartition plus avantageuses, rehaussé l'efficience de son réseau et trouvé des nouveaux moyens d'acheminement, autant de mesures qui ont bénéficié aux consommateurs canadiens.


(ii) in respect of an account that is part of a clearly identifiable group of accounts, the procedures that would be applicable if the account were a preexisting individual account that was a lower value account, with such modifications as the circumstances require, including procedures to review any documentary evidence obtained by the institution in connection with the opening of the account for the U.S. indicia described in subparagraph B(1) of section II of Annex I to the agreement;

(ii) soit, dans le cas d’un compte qui fait partie d’un groupe de comptes clairement identifiable, les procédures qui seraient applicables s’il s’agissait d’un compte de particulier préexistant qui est un compte de faible valeur, avec les modifications nécessaires, y compris les procédures d’examen des preuves documentaires obtenues par l’institution dans le cadre de l’ouverture du compte quant à la présence des indices américains visés au paragraphe 1 de la sous-section B de la section II de cette annexe;


Mr. Speaker, I know the NDP does not like lower taxes, does not like the tax-free savings account, voted against the tax-free savings account and voted against lower taxes.

Monsieur le Président, je sais que les néo-démocrates n'aiment ni les réductions d'impôt ni les comptes d'épargne libres d'impôt et qu'ils ont voté contre les réductions d'impôt et contre les comptes d'épargne libres d'impôt.


First, we lowered taxes for hard-working Canadians, everything from lowering personal income taxes, increasing the amount Canadians earn tax-free, lowering the GST from 7% to 5%, creating the tax-free savings accounts and much more.

Premièrement, nous avons réduit le fardeau fiscal des travailleurs canadiens, en réduisant le taux d'imposition des particuliers, en accroissant la somme d'argent que les Canadiens peuvent gagner sans payer d'impôt, en faisant passer la TPS de 7 p. 100 à 5 p. 100, en créant les comptes d'épargne libre d'impôt, et j'en passe.


8. In the case of computerised transfer of accounting data, all the authorities and bodies concerned obtain sufficient information from the lower level to justify their accounting records and the sums reported upwards, so as to ensure a sufficient audit trail from the total summary amounts certified to the Commission down to the individual expenditure items and the supporting documents at the level of the final beneficiaries and the bodies and firms carrying out the operations.

8) en cas de transfert informatisé de données, toutes les autorités et tous les organismes concernés devront se faire remettre par les autorités subalternes des informations qui leur permettent de justifier leurs propres comptes ainsi que les montants qu'ils notifient au niveau supérieur, de façon à avoir une piste d'audit suffisante depuis les montants totaux notifiés à la Commission jusqu'aux différents postes de dépenses et aux documents d'accompagnement au niveau du bénéficiaire final et des organismes ou entreprises qui mettent en oeuvre les opérations.


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