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AHTEG on socio-economic considerations
Economic development coordinator
Economist
Planning officer
Social class
Social milieu
Social stratification
Social structure
Social system
Social systems
Socio economic development coordinator
Socio economic trends in your sector
Socio-economic aspect
Socio-economic conditions
Socio-economic cost
Socio-economic fabric
Socio-economic group
Socio-economic situation
Socio-economic structure
Socio-economic trends in your sector
Socio-economic trends in your sectors
Socio-economical cost
Socioeconomic conditions
TSER
Targeted socio-economic research

Vertaling van "maintaining socio-economic " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
socio-economic trends in your sectors | socio economic trends in your sector | socio-economic trends in your sector

tendances socio-économiques de son secteur


socioeconomic conditions [ socio-economic aspect | socio-economic conditions | socio-economic situation ]

condition socio-économique [ aspect socio-économique | situation socio-économique | structure socio-économique ]


Specific programme for research and technological development, including demonstration, in the field of targeted socio-economic research | targeted socio-economic research | TSER [Abbr.]

Programme spécifique de recherche, de développement technologique et de démonstration dans le domaine de la recherche socioéconomique finalisée


ad hoc technical expert group on socio-economic considerations | AHTEG on socio-economic considerations

groupe spécial d'experts techniques sur les considérations socioéconomiques


socio-economic cost [ socio-economical cost ]

coût socio-économique


The role of telecommunications in socio-economic development: a review of the literature with guidelines for further investigations [ The role of telecommunications in socio-economic development ]

The role of telecommunications in socio-economic development: a review of the literature with guidelines for further investigations [ The role of telecommunications in socio-economic development ]


economist | planning officer | economic development coordinator | socio economic development coordinator

coordonnatrice du développement économique | coordonnateur du développement économique | coordonnateur du développement économique/coordonnatrice du développement économique




social class [ social milieu | socio-economic group ]

classe sociale [ groupe social | milieu social ]


social structure [ social stratification | social system | socio-economic structure | social systems(UNBIS) ]

structure sociale [ stratification sociale | système social ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the economic field: The aim is to strengthen the economic partnership, giving priority to dialogue at different levels: between companies, between the public and private sectors, between Finance and Economic Ministers, as well as maintaining a dialogue on more general socio-economic issues.

Dans le domaine économique: renforcement du partenariat économique. Donner la priorité au dialogue à différents niveaux: entre les entreprises, entre les secteurs public et privé, entre les ministres des finances et de l'économie, et aussi un dialogue sur les questions socio-économiques plus générales.


Commission Actions supporting eCall Action Plan Organising two High-Level meetings with Member States promoting 112 and eCall in October 2005, plus several expert meetings and bilateral meetings Expert Group on Emergency Access[11] established in February 2006; launch of a survey on the organisation of emergency services in the Member States (including 112, E112) Infringement procedures opened against Member States on the concerns of the non-availability of caller location information (12 cases against Belgium, Greece, Ireland, Italy, Cyprus, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Hungary, the Netherlands, Portugal and Slovakia) Informal PSAP Expert Group[12] established in July 2006, addressing issues specific to emergency rescue services (112, E ...[+++]

Mesures prises par la Commission pour soutenir le plan d'action eCall Organisation de deux réunions de haut niveau avec les États membres pour promouvoir le 112 et eCall en octobre 2005, plus différentes réunions d'experts et réunions bilatérales Un groupe d'experts sur l'accès d'urgence[11] a été créé en février 2006; lancement d'une étude sur l'organisation des services d'urgence dans les États membres (112, E112) Procédures d'infraction entamées contre des États membres en raison du défaut de mise à disposition d'informations relatives à la localisation de l'appelant (12 procédures à l'encontre de la Belgique, de la Grèce, de l'Irlande, de l'Italie, de Chypre, de la Lettonie, de la Lituanie, du Luxembourg, de la Hongrie, des Pays-Bas, d ...[+++]


Active policy tools can therefore be relevant and they should be used in order to strengthen European socio-economic structures in a way to reinforce Europe's added value on the world market and maintain employment in the car industry.

Il pourrait être indiqué de recourir à des mesures politiques énergiques pour renforcer les structures socio-économiques européennes, de façon à accroître la valeur ajoutée de l'Europe sur le marché mondial et à maintenir l'emploi dans l'industrie automobile.


In the economic field: The aim is to strengthen the economic partnership, giving priority to dialogue at different levels: between companies, between the public and private sectors, between Finance and Economic Ministers, as well as maintaining a dialogue on more general socio-economic issues.

Dans le domaine économique: renforcement du partenariat économique. Donner la priorité au dialogue à différents niveaux: entre les entreprises, entre les secteurs public et privé, entre les ministres des finances et de l'économie, et aussi un dialogue sur les questions socio-économiques plus générales.


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Account should be taken of the socio-economic importance of the banana sector for the outermost regions and the contribution which it makes to achieving social and economic cohesion on account of the income and employment which it generates, the economic activities to which it gives rise (both upstream and downstream), and the effect which it has of maintaining a landscape balance which encourages the development of tourism.

Il y a lieu de tenir compte de l’importance socioéconomique que revêt le secteur de la banane dans les régions ultrapériphériques, ainsi que de la contribution de ce dernier à l’objectif de la cohésion économique et sociale, grâce aux revenus et à l’emploi qu’il génère, aux activités économiques qu’il engendre en amont et en aval et au maintien de l’équilibre des paysages, ce qui favorise le développement du tourisme.


maintain and develop jobs in fisheries areas through support for diversification or the economic and social restructuring of areas facing socio-economic difficulties as a result of changes in the fisheries sector.

au maintien et au développement de l'emploi dans les zones de pêche par le soutien à la diversification ou à la reconversion économique et sociale des zones confrontées à des difficultés socio-économiques à la suite de l'évolution du secteur de la pêche.


Axis 4: Sustainable development of coastal fishing areas through: maintaining the economic and social prosperity of these areas and adding value to fisheries and aquaculture products; maintaining employment in coastal fishing areas through support for diversification or the economic and social restructuring of areas faced with socio-economic difficulties as a result of changes in the fisheries sector; promoting the quality of the coastal environment; and supporting and developing cooperation between national and transnational coast ...[+++]

Axe 4: Développement durable des zones côtières de pêche par le: maintien de la prospérité économique et sociale des zones, la valorisation des produits de la pêche et de l'aquaculture, l'emploi dans les zones côtières de pêche, à travers le soutien à la diversification ou à la reconversion économique et sociale des zones confrontées à des difficultés socio-économiques suite à l'évolution du secteur de la pêche, la promotion de la qualité de l'environnement côtier et le soutien et au développement de coopérations entre zones côtières ...[+++]


5. Considers that reform of the common fisheries policy should take into account three aspects: first, deep sea fishing, which, in addition to the contribution it can make to the development of coastal areas, should be seen as a commercial activity designed to provide the Community market with the raw materials it requires, second, small-scale, artisanal coastal fishing, where the main focus should be on maintaining socio-economic activity in regions highly dependent on fisheries, and third, aquaculture, an important pillar of the CFP which is increasingly helping to meet the growing demand for fishery products on the Community market;

5. considère que la réforme de la PCP doit tenir compte de trois aspects: la pêche hauturière et la grande pêche, qui, sans préjudice de leur contribution au développement des zones littorales, doivent être envisagées comme des activités visant à approvisionner le marché communautaire dans les matières premières qu'il plébiscite, la petite pêche ou pêche côtière artisanale, dont la visée prioritaire est le maintien de l'activité socio-économique dans les régions fortement dépendantes de la pêche, et l'aquaculture, pilier majeur de la PCP, qui contribue progressivement à satisfaire la demande croissante en produits de la pêche sur le marc ...[+++]


5. Considers that reform of the common fisheries policy should take into account three aspects: first, deep sea fishing, which, in addition to the contribution it can make to the development of coastal areas, should be seen as a commercial activity designed to provide the Community market with the raw materials it requires, second, small-scale, artisanal coastal fishing, where the main focus should be on maintaining socio-economic activity in regions highly dependent on fisheries, and third, aquaculture, an important pillar of the CFP which is increasingly helping to meet the growing demand for fishery products on the Community market; ...[+++]

5. considère que la réforme de la PCP doit tenir compte de trois aspects: la pêche hauturière et la grande pêche, qui, sans préjudice de leur contribution au développement des zones littorales, doivent être envisagées comme une activité visant à approvisionner le marché communautaire dans les matières premières qu'il plébiscite, la petite pêche ou pêche côtière artisanale, dont la visée prioritaire est le maintien de l'activité socio-économique dans les régions fortement dépendantes de la pêche, et l'aquaculture, pilier majeur de la PCP, qui contribue progressivement à satisfaire la demande croissante en produits de la pêche sur le march ...[+++]


2. The 6/12-mile access derogation to be maintained as a way of fostering economic and social cohesion, protecting small-scale coastal and artisanal fishing, preserving jobs upstream and downstream and guaranteeing the continued socio-economic development of regions highly dependent on fisheries;

2. demande le maintien de la dérogation concernant l’accès à la zone comprise entre 6 et 12 milles de manière à promouvoir la cohésion économique et sociale, en protégeant la petite pêche côtière et artisanale, en maintenant des postes de travail en aval et en amont et en garantissant la poursuite du développement socioéconomique des régions fortement dépendantes de la pêche;


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