Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
Build a picture frame
Build picture frames
Building picture frames
CFR
Common Frame of Reference
Construct picture frames
Cover up window frames
FAS
Fly frame
Flyer condenser machine
Flyer frame
Frame adjustment signal
Frame alignment signal
Frame synchronisation signal
Frame synchronization signal
Frame-type support
Frame-type support assembly
Framing signal
Keep window frames safe
Operate rail lever frames
Operate railway lever frames
Protect window frame
Protect window frames
Roving frame
Speeder frame
Three-frame advancing unit
Two-or three-frame supports
Use railway lever frames
Utilise railway lever frames

Traduction de «majeure are framed » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
frame adjustment signal | frame alignment signal | frame synchronisation signal | frame synchronization signal | framing signal | FAS [Abbr.]

signal d'alignement de trame | signal de synchronisation de trame | signal de verrouillage de trame


build a picture frame | building picture frames | build picture frames | construct picture frames

assembler des cadres


frame-type support | frame-type support assembly | three-frame advancing unit | two-or three-frame supports

cadres jumelés


fly frame | flyer condenser machine | flyer frame | roving frame | speeder frame

banc à broches | banc-à-broches | banc-broche


cover up window frames | keep window frames safe | protect window frame | protect window frames

protéger des encadrements de fenêtres


use railway lever frames | utilise railway lever frames | operate rail lever frames | operate railway lever frames

actionner le poste mécanique à leviers de voies ferrées


Common Frame of Reference [ CFR [acronym] ]

cadre commun de référence [ CCR [acronym] ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
If capacity is allocated explicitly to market participants, the TSO invoking force majeure or an emergency situation shall send notice directly to contractual parties holding cross-zonal capacity for the relevant market time-frame.

Si la capacité est allouée par le mécanisme d'allocation explicite à des acteurs du marché, le GRT qui invoque un cas de force majeure ou une situation d'urgence adresse un avis directement aux parties contractuelles qui détiennent de la capacité d'échange entre zones pour l'échéance du marché correspondante.


For a start, we made no provision for financial compensation for delays, and, secondly, we are faced with the problem that the rules relating to force majeure are framed in such a way that the airlines all too often fob off passengers by saying that they cannot do anything about it, that it was a case of force majeure, whereas the simple fact of the matter is that something went wrong with the booking system. Can we make any changes here?

En premier lieu, nous n’avons prévu aucune indemnisation en cas de retards, et en second lieu, les prescriptions en matière de force majeure sont formulées de telle manière que les compagnies aériennes se contentent trop souvent d’opposer une fin de non-recevoir aux réclamations des passagers, déclinant toute responsabilité, invoquant la force majeure, alors que la réalité est simplement une mauvaise gestion du système de réservation. Pouvons-nous changer quelque chose à cela?


For a start, we made no provision for financial compensation for delays, and, secondly, we are faced with the problem that the rules relating to force majeure are framed in such a way that the airlines all too often fob off passengers by saying that they cannot do anything about it, that it was a case of force majeure , whereas the simple fact of the matter is that something went wrong with the booking system. Can we make any changes here?

En premier lieu, nous n’avons prévu aucune indemnisation en cas de retards, et en second lieu, les prescriptions en matière de force majeure sont formulées de telle manière que les compagnies aériennes se contentent trop souvent d’opposer une fin de non-recevoir aux réclamations des passagers, déclinant toute responsabilité, invoquant la force majeure, alors que la réalité est simplement une mauvaise gestion du système de réservation. Pouvons-nous changer quelque chose à cela?


w