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CDO System Management
CDO for System Management
Completion of management objective
Development database
EMO
Engineering database
Exchange Management Objects
Execution of management
MBO
Manage medium term objectives
Manage objectives of medium term
Managed medium term objectives
Management by objectives
ODBMS
OMS
OODBMS
ORDBMS
Object Management System
Object database management system
Object management system
Object relational database management system
Object-oriented DBMS
Object-oriented database management system
Object-relational DBMS
Oversee medium term objectives
Results-oriented management

Vertaling van "management among objectives " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
managed medium term objectives | oversee medium term objectives | manage medium term objectives | manage objectives of medium term

gérer les buts à moyen terme | gérer les buts fixés à moyen terme | gérer les objectifs à moyen terme | gérer les objectifs fixés à moyen terme


coordinate cooperation among production, costume department and make-up department | ensure cooperation between production, costume department and make-up department | ensure cooperation among production, costume department and make-up department | manage cooperation among production, costume department and make-up department

assurer la coopération entre la production, le département costumes et le département maquillage


object-oriented database management system | OODBMS | object-oriented DBMS | object database management system | ODBMS

système de gestion de base de données orienté objet | SGBDOO | système de gestion de base de données objet | SGBDO | système de gestion de base de données à objets | SGBDO | SGBD à objets


development database | object Management System | object management system | engineering database [ OMS ]

base de données de développement (1) | object management system (2) [ OMS ]


Interregional Programme for Co-operation among Management Development Institutions

Programme interrégional pour la coopération entre instituts de perfectionnement des cadres


Interregional Project: Co-operation Among Management Development Institutions

Projet interrégional: coopération entre institutions de perfectionnement des cadres


object relational database management system | ORDBMS | object-relational DBMS

système de gestion de base de données relationnelle-objet | SGBDRO | système de gestion de base de données relationnel-objet


CDO System Management (1) | CDO for System Management (2) | Exchange Management Objects (3) [ EMO (3) ]

service de gestion du système (1) | CDO System Management (2) | Exchange Management Objects (3) [ EMO (3) ]


execution of management | completion of management objective

exécution de gestion


management by objectives | MBO | results-oriented management

gestion par objectifs | GPO
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The President said that the PECH Committee recommendation to raise no objections to the Commission delegated regulation of 12 June 2017 amending Regulation (EU) No 508/2014 of the European Parliament and the Council as regards the distribution of funds under direct management among objectives of the Integrated Maritime Policy and the Common Fisheries Policy (C(2017)03881 — 2017/2743(DEA)) (B8-0496/2017) had been announced in plenary on 11 September 2017(minutes of 11.9.2017, item 13)

M. le Président rappelle que la recommandation de la commission PECH de ne pas faire objection au règlement délégué de la Commission du 12 juin 2017 modifiant le règlement (UE) no 508/2014 du Parlement européen et du Conseil en ce qui concerne la répartition des fonds relevant de la gestion directe entre les objectifs de la politique maritime intégrée et ceux de la politique commune de la pêche (C(2017)03881 — 2017/2743(DEA)) (B8-0496/2017) a été annoncée le 11 septembre 2017(point 13 du PV du 11.9.2017)


The recommendation of the PECH Committee to raise no objections to the Commission delegated regulation of 12 June 2017 amending Regulation (EU) No 508/2014 of the European Parliament and of the Council as regards the distribution of funds under direct management among objectives of the Integrated Maritime Policy and the Common Fisheries Policy (C(2017)03881; 2017/2743(DEA)) (B8-0496/2017)

la recommandation de la commission PECH de ne pas faire objection au règlement délégué de la Commission du 12 juin 2017 modifiant le règlement (UE) no 508/2014 du Parlement européen et du Conseil en ce qui concerne la répartition des fonds relevant de la gestion directe entre les objectifs de la politique maritime intégrée et ceux de la politique commune de la pêche (C(2017)03881 — 2017/2743(DEA)) (B8-0496/2017)


Commission delegated regulation amending Regulation (EU) No 508/2014 of the European Parliament and of the Council as regards the distribution of funds under direct management among objectives of the Integrated Maritime Policy and the Common Fisheries Policy (C(2017)03881 — 2017/2743(DEA))

Règlement délégué de la Commission modifiant le règlement (UE) no 508/2014 du Parlement européen et du Conseil en ce qui concerne la répartition des fonds relevant de la gestion directe entre les objectifs de la politique maritime intégrée et ceux de la politique commune de la pêche (C(2017)03881 — 2017/2743(DEA))


Management Performance Indicators (MPIs): These concentrate on the efforts of management to provide the infrastructure for environmental management to succeed and can, among others, cover environmental programmes, objectives and targets, training, incentive schemes, audit frequency, site inspections, administration and community relations.

Indicateurs de performance de management (IPM): ils concernent essentiellement les efforts de gestion visant à fournir des infrastructures favorisant une bonne gestion environnementale; ils peuvent notamment couvrir des programmes, objectifs et cibles environnementaux, la formation, les systèmes d'incitation, la fréquence des audits, les inspections de sites, l'administration et les relations avec la collectivité.


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(Return tabled) Question No. 454 Ms. Hélène Laverdière: With regard to the Extractives Cooperation for Enhanced Economic Development (EXCEED) Program under the Department of Foreign Affairs, Trade and Development (DFATD): (a) which officials from DFATD and other departments, including the Privy Council Office, will be responsible for administering this program; (b) what was the entire process, including consultation, leading to the establishment of the program and what were the related dates; (c) did an external audit and evaluation committee assess the creation of this program; (d) what are (i) the reasons for establishing this program, (ii) the objectives, (iii) th ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 454 Mme Hélène Laverdière: En ce qui concerne le Programme de coopération avec les industries extractives pour un développement économique amélioré (programme EXCEED) au sein du ministère des Affaires étrangères, du Commerce et du Développement (MAECD): a) quels responsables du MAECD et d’autres ministères, y compris le Bureau du Conseil privé, seront chargés de l’administration de ce programme; b) quel est le processus complet de la création de ce programme, y compris le processus de consultation, en précisant les dates pertinentes; c) un comité externe d'évaluation et de vérification a-t-il effectué des vérifications relativement à la création ce programme; d) quels sont (i) les motifs de la création de ce programme, ...[+++]


(34) Member States should require listed companies to provide information on the gender composition of their boards as well as information on how they managed to meet the objectives laid down in this Directive, on a yearly basis to the competent national authorities in order to enable them to assess the progress of each listed company towards gender balance among directors.

(34) Les États membres devraient exiger des sociétés cotées qu’elles communiquent annuellement aux autorités nationales compétentes des informations sur la composition ventilée par sexe de leurs conseils ainsi que des informations sur la mesure dans laquelle elles sont parvenues à atteindre les objectifs fixés dans la présente directive, afin de permettre auxdites autorités d’évaluer les progrès accomplis par chaque société cotée pour instaurer une représentation hommes-femmes équilibrée parmi ses administrateurs.


It is evidence-based, it is cost-effective, and there is almost unanimous agreement among those canvassed that AHF has been very successful at both achieving its objectives and in governance and fiscal management. The Native Women's Shelter of Montreal held a policy meeting with the leader of the official opposition to call on the federal government to reinstate its support for AHF.

Le Foyer pour femmes autochtones de Montréal a participé à une réunion politique avec le chef de l'opposition officielle afin de demander au gouvernement fédéral de rétablir le financement de la Fondation autochtone de guérison.


Among other objectives, the project aims to upgrade the qualifications and skills of Nepal's forestry professors, elementary and secondary school teachers and practising foresters and resource managers. Ultimately the goal is to improve current land use practices and management (1405 ) This project is an excellent example of how CIDA and Canada are helping the world to improve its environment and its quality of life.

Le but ultime est d'améliorer les pratiques et la gestion en matière d'utilisation du sol (1405) Ce projet illustre bien comment l'ACDI et le Canada aident le monde à améliorer son environnement et sa qualité de vie.


Among other things, the centre encourages the implementation of key employment equity objectives, including diversity management.

Entre autres choses, ce Centre appuie la mise en oeuvre d'objectifs clés d'équité en emploi, dont la gestion de la diversité des effectifs.


Contrary to various assertions and heated comments from Canada, "the objection proceedings against the recent NAFO decision which the Commission will propose to the Council next week do not call into question the conservation and management measures for the stocks concerned but only their allocation among the Contracting Parties.

Contrairement aux assertions et à certains débordements de la part du Canada, déclare Mme BONINO, "la procédure d'objection que la Commission proposera la semaine prochaine au Conseil, contre la décision OPANO/NAFO, ne remet pas en cause les mesures de conservation et gestion des ressources concernées mais uniquement leur répartition entre les Parties Contractantes.


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