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ACPM
Advisory Committee on Programme Management
Advisory services
CAMC
CCPM
Canadian Association of Management Consultants
Consultative Committee on Programme Management
Consulting services
Course management adviser
Course management consultant
Decision making regarding forestry management
European Federation of Management Consulting Firms
Forestry management decision making
Institute of Management Consultants of Canada
Livestock management decision making
Livestock management judgement making
MAS
MCS
Make decisions regarding forestry management
Make decisions regarding livestock management
Make-up artist
Make-up consultant
Make-up specialist
Making livestock management judgements
Management adviser
Management advisor
Management advisory services
Management consultant
Management consultant firm
Management consultants
Management consulting
Management consulting services
Managerial consultant
Prosthetics make-up artist
Training management adviser
Training management consultant

Vertaling van "management consultants making " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
make-up consultant | make-up specialist | make-up artist | prosthetics make-up artist

maquilleuse | maquilleur | maquilleur/maquilleuse


livestock management decision making | making livestock management judgements | livestock management judgement making | make decisions regarding livestock management

prendre des décisions concernant la gestion d’animaux d’élevage


forestry management decision making | make decisions regarding forestry management | decision making regarding forestry management | make decisions regarding forestry management

prendre des décisions concernant la gestion de forêts


management consultant firm | management consultants

bureau de conseils en organisation


European Federation of Management Consultants' Associations | European Federation of Management Consulting Firms

Fédération européenne des associations de conseils en organisation | FEACO [Abbr.]


Canadian Association of Management Consultants [ CAMC | Institute of Certified Management Consultants of Canada | Institute of Management Consultants of Canada ]

Association canadienne des conseillers en management [ ACCM | Institut des conseillers en management du Canada ]


management consulting services | advisory services | consulting services | management advisory services | management consulting | MAS | MCS

services de conseil en gestion | services-conseils | conseils en gestion | activités de conseil


training management consultant [ course management consultant | training management adviser | course management adviser ]

conseiller en gestion des stages [ conseillère en gestion des stages ]


management consultant [ management adviser | management advisor | managerial consultant ]

conseiller en gestion [ conseillère en gestion | conseiller en administration | conseillère en administration | conseil en administration | consultant en gestion | consultante en gestion | conseiller en organisation | conseillère en organisation | expert-conseil en gestion | experte-conseil en ge ]


Advisory Committee on Programme Management | Consultative Committee on Programme Management | ACPM [Abbr.] | CCPM [Abbr.]

Comité Consultatif en Matière de Gestion de Programme | CCMGP [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
They have to publish and make available for comments a timetable and work programme for the production of management plans and the consultation measures to be taken, an overview of the significant water management issues identified, draft copies of the management plan, and, on request, access to background documents.

Ils sont tenus de publier et de soumettre, pour observations, un calendrier et un programme de travail pour l'élaboration des plans de gestion et les mesures qui seront prises en matière de consultation, une synthèse des questions importantes qui se posent en matière de gestion de l'eau et un projet de plan de gestion; ils sont également tenus, sur demande, de mettre les documents de référence à disposition.


The responsible management of Canada's immense petroleum and mineral resources in the region supports our northern strategy goals: more predictable, timely environmental reviews; reduced regulatory burden and duplication; improved environmental protection, which is always important; and meaningful aboriginal consultation making provision for that.

La gestion responsable des immenses réserves de pétrole et de ressources minérales de la région contribue à l'atteinte des objectifs de la Stratégie pour le Nord: examens environnementaux plus prévisibles et plus rapides; réduction du fardeau réglementaire et des doubles emplois; protection accrue de l'environnement, un élément toujours aussi important; et consultation sérieuse des Autochtones.


whereas the primary mechanism for European cooperation with the AU is the African Peace Facility, originally established in 2004 and providing some EUR 1,9 billion through the Member State-funded EDF; whereas when the APF was established in 2003 its financing via EDF funds was meant to be provisional, but 12 years later the EDF remains the main source of funding for the APF; whereas in 2007 the scope of the Facility was broadened to encompass a wider range of conflict-prevention and post-conflict stabilisation activities; whereas the 2014-2016 action programme takes account of external evaluation and ...[+++]

considérant que le principal mécanisme de coopération de l'Union européenne avec l'Union africaine est la facilité de soutien à la paix pour l'Afrique, qui a vu le jour en 2004 et mobilise environ 1,9 milliard d'euros à travers le Fonds européen de développement alimenté par les États membres; qu'au moment de la création de la facilité, en 2003, son financement via le FED devait être temporaire, mais que, douze ans plus tard, le FED demeure la principale source de financement de la facilité; qu'en 2007, le champ d'application de la facilité a été élargi pour englober plus largement ...[+++]


Clause 5 provides mechanisms and guidelines to increase or reduce the area of the marine park; gives the minister appropriate authority in order to manage the park and to enter into agreements with other ministers; provides for the drawing up of a management plan and provides for public consultation opportunities; gives the authority to issue permits for the control of activities; gives the required authority to park wardens, peace officers and enforcement officers; stipulates the implementation of a harmonization committee to provide federal and provincial government managers with a forum to enable them to harmonize their administrative and operational activities; calls for the implementation of a coordinating committee to provide co ...[+++]

À l'article 5, on prévoit fournir des mécanismes et des lignes directrices permettant d'accroître ou de réduire la superficie du parc marin; donner au ministre les pouvoirs appropriés pour la gestion du parc et pour la conclusion d'ententes avec d'autres ministres; assurer l'élaboration d'un plan directeur et prévoir des possibilités de consultation auprès du public; accorder le pouvoir d'émettre des permis pour le contrôle d'activités; conférer les pouvoirs nécessaires aux gardes de parcs, aux agents de la paix et aux agents de l'autorité; assurer la mise sur pied d'un comité d'harmonisation pour fournir aux gestionnaires du gouvernement fédéral et provincial un forum leur permettant d'harmoniser leurs activités administratives et opé ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 611 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the government’s plans for resource development, as described in the section entitled “Responsible Resource Development” in Chapter 3.2 of Budget 2012: (a) what are all examples of federal environmental laws that are stronger than provincial laws and how will the proposed legislative changes to the Canadian Environmental Assessment Act (CEAA) affect the assessment of environmental impacts of industrial projects that cross provincial borders; (b) what research, action, or investment has the government undertaken to study impacts of the proposed legislative changes to the CEAA on (i) regulatory decision-making, (ii) risk of project-specific and cumulative environmental impac ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 611 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les plans du gouvernement pour l’exploitation des ressources, tels qu’énoncés à la section « Assurer un développement responsable des ressources naturelles », au chapitre 3.2 du Budget de 2012: a) quels sont les exemples de lois fédérales de protection de l’environnement qui sont plus sévères que les lois provinciales, et quelles répercussions les changements proposés à la Loi canadienne sur l’évaluation environnementale (LCEE) ont-ils sur l’évaluation de l’impact sur l’environnement des projets industriels qui excèdent les limites provinciales; b) quels ont été les recherches, les mesures ou les investissements du gouvernement pour l’étude des effets des changem ...[+++]


The challenge is how you actually help people transition over a lifetime from entry-level job to building the skills so that one day they can dream to be management consultants making $300 an hour. Thank you, Mr. Hodgson.

Le défi est de voir comment on peut aider les gens à passer, au cours de leur vie, d'un emploi de débutant sur le marché du travail, à l'acquisition des compétences qui leur permettront peut-être un jour d'être des experts-conseils de la gestion à 300 $ l'heure.


Strengthening and improving the European science system, and addressing the following issues: improving the use and monitoring the impact of scientific advice and expertise for policy-making (including risk management); the future of scientific publications; measures to make scientific publications more accessible to members of the public wishing to consult them; safeguards for scientific domains open to misuse; and issues of fraud, trust and ‘self regulation’.

le renforcement et le perfectionnement du système scientifique européen, et traitera les questions suivantes: une meilleure utilisation des avis scientifiques et de l'expertise pour l'élaboration des politiques (y compris la gestion des risques) et un meilleur suivi de leur effet à cet égard; l'avenir des publications scientifiques; les mesures visant rendre les publications scientifiques plus accessibles pour les personnes du grand public qui souhaitent les consulter; les mesures de sauvegarde dans les domaines scientifiques exposés aux abus, ainsi que les questions de fraude, de confiance et d'autorégulation.


Member States should be required to ensure that, in accordance with the UNECE Convention on Access to Information, Public Participation in Decision-making and Access to Justice in Environmental Matters of 25 June 1998 (Aarhus Convention), the public are informed of the application for a waste management permit and the public concerned are consulted prior to the granting of a waste management permit.

Les États membres devraient veiller à ce que le public soit informé des demandes d'autorisation relatives aux installations de gestion de déchets et à ce que le public concerné soit consulté avant la délivrance d'une autorisation, conformément à la convention de l'UNECE sur l'accès à l'information, la participation du public au processus décisionnel et l'accès à la justice en matière d'environnement du 25 juin 1998 (convention d'Aarhus).


In conjunction with work on resettlement (see point 2.2) and more adequate external assistance to countries that first receive refugees, in consultation with the HCR among others, European developments in regulated management of access to international protection in the territory of the Member States should make it possible to make better use of public finances of which a sizeable proportion is currently devoted to meeting needs which go beyond those involved in receiving persons in need of international protection.

Couplées aux travaux sur la réinstallation (voir point 2.2) et à une aide extérieure plus adéquate aux pays de premier accueil des réfugiés, en concertation notamment avec le HCR, des avancées européennes en matière de gestion régulée de l'accès à la protection internationale sur le territoire des États membres devraient permettre de mieux utiliser les finances publiques, dont une partie non négligeable est pour le moment consacrée à répondre à des besoins qui dépassent ceux de l'accueil des personnes en demande de protection internationale.


ADM essentially bases its management on a communications plan, and a very successful one at that; falsifies documents (for example, the Sypher:Mueller study); adjourns annual general meetings because it is too embarrassed by the public's legitimate questions; does not consult SOPRAM members, even though SOPRAM is the true regional authority responsible for the guiding principles of the airport system; presents a project which was supposed to involve $200 million in expenditures, but which will end up costing $1.3 billion; displays dubious and unsound management (calls for tender of $2.5 million without public bids and $2 million without the Board of Directors' consent); is not at all transparent; is not accountable to anyone; create ...[+++]

ADM base essentiellement sa gestion sur un plan de communication, très bien réussi d'ailleurs; falsifie les documents de la firme Sypher:Mueller; lève les assemblées générales annuelles parce qu'elle est trop embêtée par les questions légitimes du public; ne consulte pas les membres de la SOPRAM, alors que celle-ci est la véritable autorité régionale responsable de l'orientation du système aéroportuaire; présente un projet où l'on devait engager des dépenses de 200 millions de dollars, mais où l'on dépensera 1,3 milliard de dollars; a une gestion douteuse et boiteuse—appels d'offres d'une valeur de 2,5 millions de dollars sans soumission publique, et de 2 millions de dollars sans l'accord du conseil d'administration—; n'est pas du tou ...[+++]


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