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Age of mandatory separation
Automatic retirement age
CRA
Compulsory age of retirement
Compulsory retirement age
Compulsory school age
DRA
Default retirement age
Feeble-mindedness mild mental subnormality
Mandatory age of retirement
Mandatory age of separation
Mandatory retirement age
Mandatory school age
Mandatory school-based segment
Pre-school aged child
Preschool age child
Preschool child
Preschooler
School age children
School entry age
School-aged children

Traduction de «mandatory school age » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
compulsory school age | mandatory school age

âge de scolarisation obligatoire | âge de scolarité obligatoire | âge scolaire


mandatory school-based segment

formation scolaire obligatoire


age of mandatory separation | compulsory age of retirement | compulsory retirement age | default retirement age | mandatory age of retirement | mandatory age of separation | mandatory retirement age | CRA [Abbr.] | DRA [Abbr.]

âge de départ obligatoire à la retraite | âge limite de la retraite


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


school-aged children [ school age children ]

enfants d'âge scolaire


compulsory retirement age [ CRA | mandatory retirement age | automatic retirement age ]

âge de retraite obligatoire [ ARO | âge obligatoire de la retraite | âge de la retraite obligatoire ]


preschool child [ preschooler | preschool age child | pre-school aged child ]

enfant d'âge préscolaire [ enfant d'âge pré-scolaire | tout-petit ]


Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Définition: Q.I. de 50 à 69 (chez les adultes, âge mental de 9 à moins de 12 ans). Aboutira vraisemblablement à des difficultés scolaires. Beaucoup d'adultes seront capables de travailler et de maintenir de bonnes relations sociales, et de s'intégrer à la société. | arriération mentale légère


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Since 2007, the proportion of children cared for under formal childcare arrangements has slightly increased (from 26% to 28% for children up to three years of age, and from 81% to 83% for children from three years of age to mandatory school age).

Depuis 2007, le pourcentage d'enfants gardés dans des structures d'accueil formelles a légèrement progressé (de 26 % à 28 % pour les enfants de moins de trois ans, et de 81 % à 83 % pour les enfants ayant entre trois ans et l'âge de la scolarité obligatoire).


In 2002, at the Barcelona Summit, the European Council set targets for providing childcare to: at least 90% of children between 3 years old and the mandatory school age and at least 33% of children under 3 years of age.

Lors du sommet de Barcelone de 2002, le Conseil européen a fixé pour objectifs de rendre les structures d'accueil disponibles pour au moins 90 % des enfants ayant entre trois ans et l'âge de la scolarité obligatoire et pour au moins 33 % des enfants de moins de trois ans.


Since 2006, the proportion of children cared for under formal childcare arrangements has slightly increased (from 26% to 29% for children up to three years of age, and from 84% to 86% for children from three years of age to mandatory school age).

Depuis 2006, le pourcentage d'enfants gardés dans des structures d'accueil formelles a légèrement progressé (de 26 % à 29 % pour les enfants de moins de trois ans, et de 84 % à 86 % pour les enfants ayant entre trois ans et l'âge de la scolarité obligatoire).


Figures for 2010 show that most EU countries have missed their own targets for childcare provision: only eight were able to meet the targets for both age categories (0-3 years; 3 years to mandatory school age): Belgium, Denmark, Spain, France, the Netherlands, Sweden, Slovenia and the United Kingdom.

Les chiffres concernant 2010 montrent que la plupart des pays de l’UE n’ont pas respecté leurs propres objectifs en termes de services de garde d’enfants: seulement huit d'entre eux ont atteint les objectifs pour chacune des deux tranches d’âge (de 0 à 3 ans, de 3 ans à l’âge de la scolarité obligatoire), à savoir: la Belgique, le Danemark, l’Espagne, la France, les Pays-Bas, la Slovénie, la Suède et le Royaume-Uni.


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Since 2006, the proportion of children cared for under formal childcare arrangements has slightly increased (from 26% to 29% for children up to three years of age, and from 84% to 85% for children from three years of age to mandatory school age).

Depuis 2006, le pourcentage d'enfants gardés dans des structures d'accueil formelles a légèrement progressé (de 26 % à 29 % pour les enfants de moins de trois ans, et de 84 % à 85 % pour les enfants ayant entre trois ans et l'âge de la scolarité obligatoire).


Believes it is necessary to ensure that affordable quality care services are available for at least 50 % of children under three years of age, and to make education available to all children between the age of three and the mandatory school age;

estime qu'il est nécessaire de garantir des services abordables et de qualité pour la prise en charge d'au moins 50 % des enfants de moins de trois ans et d'universaliser la scolarisation des enfants entre l'âge de trois ans et l'âge de la scolarité obligatoire;


29. Calls on the Member States, in accordance with the objectives set by the 2002 Barcelona European Council, in which it was stated that, by 2010, Member States should provide childcare for at least 90 % of children between the age of 3 and mandatory school age, and at least 33 % of children under 3 years of age; to put forward similar targets for facilities for the care of the elderly and people with disabilities;

29. demande aux États membres, conformément aux objectifs fixés par le Conseil européen de Barcelone, en 2002, qui invitaient, d'ici 2010, les États membres à mettre en place des structures d'accueil pour 90 % au moins des enfants ayant entre 3 ans et l'âge de la scolarité obligatoire et pour au moins 33 % des enfants âgés de moins de 3 ans, de fixer des objectifs similaires pour les structures d'accueil des personnes âgées et des personnes handicapées;


the provision of childcare by 2010 to at least 90 % of children between 3 years old and the mandatory school age and at least 33 % of children under 3 years of age,

offrir des services de garde d’enfants permettant d’accueillir au moins 90 % des enfants ayant entre trois ans et l’âge de la scolarité obligatoire et au moins 33 % des enfants de moins de trois ans, d’ici à 2010,


A benchmark on child-care provision was introduced by the Barcelona Spring European Council of March 2002: by 2010 at least 33% of children under 3 years of age and at least 90% of children between 3 years old and the mandatory school age should have access to childcare.

En ce qui concerne l'offre de garde d'enfants, un seuil a été fixé lors du Conseil européen de printemps à Barcelone, en mars 2002: d'ici 2010, au moins 33% des enfants âgés de moins de 3 ans et au moins 90% des enfants d'un âge compris entre 3 ans et l'âge d'entrée dans l'enseignement obligatoire devraient bénéficier de structures de garde d'enfants.


[15] The conclusions of the Barcelona European Council set the aim "to provide childcare by 2010 to at least 90% of children between 3 years old and the mandatory school age and at least 33% of children under 3 years of age"

[15] Les conclusions du Conseil européen de Barcelone ont fixé l'objectif de "fournir des services de garde d'enfants d'ici 2010 pour au moins 90% des enfants entre 3 ans et l'âge scolaire obligatoire et pour au moins 33% des enfants sous 3 ans"


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