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Booster lift-off weight
GLOW
Gross lift-off weight
Gross weight indicator
Lift-off weight
MTOM
MTOW
Maximum lift-off weight
Maximum take off weight indicator
Maximum take-off mass
Maximum take-off weight
Take-off gross weight

Vertaling van "maximum lift-off weight " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
maximum lift-off weight

masse maximale au décollage | masse maximale au lancement


maximum take-off weight | MTOW | maximum take-off mass | MTOM | take-off gross weight

masse maximale au décollage | poids maximal au décollage | MTOW


maximum take-off mass [ maximum take-off weight ]

masse maximale au décollage [ MTOW | poids maximal de décollage | poids maximum au décollage ]


gross weight indicator | maximum take off weight indicator

indicateur de masse de l'avion


gross lift-off weight | GLOW [Abbr.]

poids total au décollage


booster lift-off weight

masse au lancement de l'étage d'accélération




Maximum Take-Off Weight for Small Aeroplanes Engaged in a Special Purpose Agricultural Operation for the Aerial Dispersion of Jettisonable Cargo

Masse maximale au décollage pour les petits avions affectés aux opérations spéciales aux fins agricoles d'épandage aérien de produits largables


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(a) exceeds the maximum take-off weight specified in the aircraft flight manual for the pressure-altitude and the ambient temperature at the aerodrome where the take-off is to be made; or

a) la masse de l’aéronef est supérieure à la masse maximale au décollage précisée dans le manuel de vol de l’aéronef quant à l’altitude-pression et à la température ambiante à l’aérodrome prévu pour le décollage;


(3) Subject to subsection (5), in the determination of the maximum take-off weight referred to in subsection (1) for a large aeroplane,

(3) Sous réserve du paragraphe (5), dans la détermination de la masse maximale au décollage visée au paragraphe (1), dans le cas d’un gros avion :


(2) In the determination of the maximum take-off weight referred to in subsection (1) for an aeroplane,

(2) Dans la détermination de la masse maximale au décollage visée au paragraphe (1), dans le cas d’un avion :


(2) In the determination of the maximum take-off weight referred to in subsection (1) for a small aeroplane,

(2) Dans la détermination de la masse maximale au décollage visée au paragraphe (1), dans le cas d’un petit avion :


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Where an aircraft has multiple certificated maximum take-off weights, the maximum one shall be used.

Lorsqu’il existe plusieurs masses maximales au décollage certifiées pour un même aéronef, il est établi sur la base de la masse maximale au décollage la plus élevée.


Where an aircraft operator operates two or more aircraft which are different versions of the same type, the average of the maximum take-off weights of all his aircraft of that type shall be used for each aircraft of that type.

Lorsqu’un exploitant dispose de plusieurs aéronefs correspondant à des versions différentes d’un même type, le coefficient «poids» pour chaque aéronef de ce type utilisé par cet exploitant est déterminé sur la base de la moyenne des masses maximales au décollage de tous ses aéronefs de ce type.


Where an aircraft as multiple certificated maximum take-off weights, the maximum one shall be used.

Lorsqu'il existe plusieurs masses maximales au décollage certifiées pour un même aéronef, il est établi sur la base de la masse maximale au décollage la plus élevée.


flights performed by aircraft of which the maximum take-off weight authorised is less than two metric tons.

les vols effectués par des aéronefs dont la masse maximale au décollage autorisée est inférieure à deux tonnes métriques.


3. State aircraft, as defined in the Chicago Convention, and aircraft of a maximum take-off weight of less than 5700 kg not engaged in commercial air transport are excluded from the scope of this Directive.

3. Les aéronefs d'État, tels qu'ils sont définis dans la convention de Chicago, et les aéronefs d'une masse maximale au décollage inférieure à 5700 kg n'effectuant pas de transport aérien commercial sont exclus du champ d'application de la présente directive.


Maximum take-off weight for the Bell is 5,398 kilograms, compared to 9,752 for the Sea King and 14,600 kilograms for the EH-101.

La masse maximale au décollage est de 5 398 kilogrammes pour le Bell en comparaison de 9 752 pour le Sea King et de 14 600 pour le EH-101.




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Date index: 2022-05-15
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