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Driving speed
Flap limit speed
Maximum flap extended speed
Maximum operating Mach speed
Maximum operating limit mach number
Maximum operating limit speed
Maximum operating speed
Maximum operating temperature limit
Maximum permissible operating Mach number
Maximum permissible operating speed
Maximum speed
Maximum vehicle operating speed
Minimum speed
Normal operating limit speed
Speed control
Speed limit
Speed limitation
Tachograph
VFE
Vmo

Vertaling van "maximum operating limit speed " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
maximum operating limit speed [ Vmo | maximum operating speed | maximum permissible operating speed | maximum permissible operating Mach number ]

vitesse maximale admissible en exploitation [ Vmo | nombre de Mach maximal admissible en exploitation | vitesse maximale opérationnelle ]


normal operating limit speed

vitesse maximum d'utilisation normale


maximum operating limit mach number

mach maximum en utilisation normale




maximum operating speed | maximum vehicle operating speed

vitesse maximale du véhicule en service


maximum flap extended speed [ VFE | flap limit speed ]

vitesse maximale volets sortis [ VFE | vitesse maximale avec volets sortis ]


maximum operating speed

vitesse maximale du véhicule en service


maximum operating temperature limit

température maximale d'utilisation normale


speed control [ maximum speed | minimum speed | speed limit | tachograph | Driving speed(STW) | speed limitation(UNBIS) ]

réglementation de la vitesse [ limitation de vitesse | tachygraphe | vitesse maximale | vitesse minimale ]


maximum vehicle operating speed

vitesse maximale du véhicule en service
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
‘reference design conditions’ means the combination of the reference design temperature, the maximum bivalent temperature and the maximum operation limit temperature, as set out in Annex III, Table 4.

«conditions de conception de référence», la combinaison de la température de conception de référence, de la température bivalente maximale et de la température limite de fonctionnement admissible, telle que fixée à l’annexe III, tableau 4.


‘reference design conditions’ means the combination of the reference design temperature, the maximum bivalent temperature and the maximum operation limit temperature, as set out in Annex III, Table 4;

«conditions de conception de référence», la combinaison de la température de conception de référence, de la température bivalente maximale et de la température limite de fonctionnement admissible, telle que fixée à l’annexe III, tableau 4;


12.4. The stated purpose of governor(s): maximum design vehicle speed limitation/maximum power limitation/engine over-speed protection (4): .

12.4. Raison de la présence du ou des régulateurs: limitation de la vitesse maximale par construction/limitation de la puissance maximale/protection contre le surrégime (4): .


‘reference design conditions’ means the combination of requirements for the reference design temperature, the maximum bivalent temperature and the maximum operation limit temperature, as set out in Annex II, Table 3;

«conditions de conception de référence», la combinaison des exigences relatives à la température de conception de référence, à la température bivalente maximale et à la température limite de fonctionnement maximale, telle que fixée à l'annexe II, tableau 3;


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‘type of vehicle with regard to maximum speed limitation plate and its location on the vehicle’ means vehicles which do not differ in such essential respects as the maximum design vehicle speed and the material, orientation, and design characteristics of the maximum speed limitation plate;

119) «type de véhicule en ce qui concerne la plaque de vitesse maximale et l’emplacement de celle-ci sur le véhicule»: véhicules ne présentant pas entre eux de différences essentielles, notamment en ce qui concerne la vitesse maximale du véhicule par construction ainsi que le matériau, l’orientation et les caractéristiques de conception de la plaque de vitesse maximale;


‘Reference design conditions’ means the combination of requirements for the reference design temperature, the maximum bivalent temperature and the maximum operation limit temperature, as set out in Annex VII, Table 3.

«conditions de conception de référence», la combinaison des exigences relatives à la température de conception de référence, à la température bivalente maximale et à la température limite de fonctionnement maximale, telle que fixée à l'annexe VII, tableau 3.


3.5.2. The CVT mechanism intended to limit the drive ratio by limitation of the effective distance between two discs shall be fully integrated in one or both discs in such a way that it is impossible to modify the effective distance beyond a limit that would result in an increase of the maximum vehicle speed of more than 10 % of this maximum permissible vehicle speed without destroying the disc system.

3.5.2. Le mécanisme de la transmission à variation continue destinée à limiter le rapport de transmission en limitant la distance effective entre deux disques doit être totalement intégré dans un disque ou dans les deux, de manière à rendre impossible toute modification de la distance effective au-delà d’une limite qui entraînerait une augmentation de la vitesse maximale du véhicule de plus de 10 % de la vitesse maximale admissible du véhicule sans détruire le système de disques.


2. The TSI shall apply to freight wagons with a maximum operating speed lower than or equal to 160 km/h and a maximum axle load lower than or equal to 25 t.

2. La STI s’applique aux wagons pour le fret d’une vitesse d’exploitation maximale inférieure ou égale à 160 km/h et d’une charge maximale à l’essieu inférieure ou égale à 25 t.


In addition, two axle wagons for speeds ≥ 100 km/h shall be tested in loaded condition also in sections of test zone 2 with clearances given by a gauge of ≥ 1 450 mm in combination with wheelsets having distances between active faces at the minimum operation limit.

En outre, les wagons à deux essieux doivent être testés, pour les vitesses ≥ 100 km/h, en charge même dans les sections de la zone de test 2, avec les jeux dans la voie donnés par un écartement de voie ≥ 1 450 mm combinés à des essieux montés dont la distance entre faces actives se situe à la limite opérationnelle minimale.


Temporary reduction measures: Local speed limits (up to -14 % NOx; -1 % VOC) and local driving bans including non-low emission diesel cars (up to -25 % NOx; up to -28 % VOC) exert only minor effects on peak ozone concentrations, at maximum -4 % for speed limits and -7 % for traffic bans.

Mesures de réduction temporaires: les limitations de vitesse locales (jusqu'à - 14 % de NOx; - 1 % de COV) et les interdictions de circulation locales englobant les voitures diesel "normales" (jusqu'à - 25 % de NOx et - 28 % de COV) n'ont que peu d'effets sur les pics de concentration d'ozone (au maximum - 4 % pour les limitations de vitesse et - 7 % pour les interdictions de circuler).




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Date index: 2022-06-03
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