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Certify products meet regulatory requirements
Ensure products meet regulatory requirement
Ensure products meet regulatory requirements
Exchequer
Fix meetings
Fixing meetings
General meeting
Guarantee products meet regulatory requirements
International meeting
Junior Lord Commissioner of the Treasury
Junior Lord of the Treasury
Lord Commissioner of the Treasury
Meeting of shareholders
Meeting of stockholders
Organise meetings
Public finance accountant
Public treasury
Schedule meetings
Shareholders' meeting
Stockholders' meeting
T-Bill
Treasury
Treasury accountant
Treasury bill
Treasury certificate
Treasury manager
Treasury officer
Treasury paper
Treasury stock

Traduction de «meeting with treasury » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Treasury certificate | Treasury paper | Treasury stock

obligation d'État | titre du Trésor


Treasury [ exchequer | public treasury ]

trésor [ trésorerie | trésor public ]


treasury manager | treasury officer | public finance accountant | treasury accountant

agent comptable | comptable public | agent comptable/agente comptable | agent de gestion comptable


Junior Lord Commissioner of the Treasury | Junior Lord of the Treasury | Lord Commissioner of the Treasury

lord commissaire du ministère des Finances


general meeting | meeting of shareholders | meeting of stockholders | shareholders' meeting | stockholders' meeting

assemblée d'actionnaires | assemblée générale | assemblée ordinaire | réunion ordinaire


fixing meetings | organise meetings | fix meetings | schedule meetings

fixer des rendez-vous


certify products meet regulatory requirements | ensure products meet regulatory requirement | ensure products meet regulatory requirements | guarantee products meet regulatory requirements

assurer la conformité des produits à la réglementation






Definition: Disorder characterized by the combination of persistent dissocial or aggressive behaviour (meeting the overall criteria for F91.- and not merely comprising oppositional, defiant, disruptive behaviour) with significant pervasive abnormalities in the individual's relationships with other children. | Conduct disorder, solitary aggressive type Unsocialized aggressive disorder

Définition: Trouble caractérisé par la présence d'un comportement dyssocial ou agressif persistant (répondant aux critères généraux cités en F91.- et non limité à un comportement oppositionnel, provocateur ou perturbateur), associé à une altération significative et globale des relations avec les autres enfants. | Trouble (des):agressif, type mal socialisé | conduites, type solitaire-agressif
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. Meeting with the David Gauke MP, Financial Secretary to the Treasury, assisted by Mike Williams, Director of the Business and International Tax Group at HM Treasury.

1. Réunion avec David Gauke, député, secrétaire d'État au trésor chargé des finances, accompagné de Mike Williams, directeur du groupe sur la fiscalité des entreprises et la fiscalité internationale au HMT.


09.00 - 10.00 Meeting with Financial Secretary to the Treasury, David Gauke MP

9 heures - 10 heures Réunion avec le secrétaire d'État au trésor chargé des finances, David Gauke, député


10.00 - 11.00 Meeting with experts from HM Treasury (HMT) and HM Revenue Customs (HMRC)

10 heures - 11 heures Réunion avec des experts du Trésor de Sa Majesté (HMT) et de l'administration fiscale et douanière de Sa Majesté (HMRC)


295. Considers that the Commission should improve its oversight of the different treasury management activities performed and, as recommended by the Court of Auditors, meetings should take place more regularly between the two DGs concerned (DG Budget (DG BUDG) and the DG for Economic and Financial Affairs (DG ECFIN)) with a view to sharing information on risks and exchanging experiences and best practices regarding treasury and ass ...[+++]

295. est d'avis que la Commission devrait améliorer la supervision des différentes activités de gestion de la trésorerie effectuées et que, comme le recommande la Cour des comptes, les deux DG concernées (DG BUDG et DG ECFIN) devraient se rencontrer plus fréquemment pour partager l'information sur les risques et échanger leurs expériences et bonnes pratiques en matière d'activités de gestion de la trésorerie et d'actifs à l'échelle de la Commission;


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297. Considers that the Commission should improve its oversight of the different treasury management activities performed and, as recommended by the Court of Auditors, meetings should take place more regularly between the two DGs concerned (DG Budget (DG BUDG) and the DG for Economic and Financial Affairs (DG ECFIN)) with a view to sharing information on risks and exchanging experiences and best practices regarding treasury and ass ...[+++]

297. est d'avis que la Commission devrait améliorer la supervision des différentes activités de gestion de la trésorerie effectuées et que, comme le recommande la Cour des comptes, les deux directions générales concernées (DG BUDG et DG ECFIN) devraient se rencontrer plus fréquemment pour partager l'information sur les risques et échanger leurs expériences et bonnes pratiques en matière d'activités de gestion de la trésorerie et d'actifs à l'échelle de la Commission;


Budget support is a mechanism where funds are transferred to the national treasury of the beneficiary country provided it meets agreed conditions for payment.

L’appui budgétaire est un mécanisme qui assure le transfert des fonds vers la trésorerie nationale du pays bénéficiaire, pour autant que les conditions requises pour les paiements soient respectées.


More specifically, in the hypothetical case that depositors were all to withdraw their deposits at once, the funds needed to meet the demand would have to be provided by the borrower, that is to say the Treasury, and PI would not need to refinance itself at high rates or with substantial capital losses.

Plus précisément, dans l’hypothèse où les titulaires de comptes courants demanderaient à récupérer tous les fonds déposés, il appartient à l’emprunteur, c’est-à-dire au Trésor, d’honorer cette demande, sans que PI soit contrainte de recourir à une quelconque forme de refinancement, à des taux élevés ou entraînant des pertes en capital,


| (4)CY: all subsectors, except subsector (x) (e): unboundSubsector (x) (e): individuals, whether acting alone as brokers or employed by broker firms as brokers, are required to meet the licensing criteria for this purpose.EE, LT, MT, SI: unbound, except as indicated in the horizontal section under (i) and (ii).LV: unbound, except as indicated in the horizontal section under (i) and (ii) and in the horizontal section of the sector "Banking and other financial services".PL: subsectors (v), (vi), (viii) and (ix) (excluding guarantee and commitments of the State Treasury): unbound, ...[+++]

| 4)CY: tous les sous-secteurs, à l'exception du sous-secteur x) e): non consolidé.Sous-secteur x) e): les personnes exerçant des activités de courtiers, individuellement ou en tant qu'employés d'une société de courtage, doivent répondre aux critères établis à cet égard en matière de licences.EE, LT, MT, SI: non consolidé, à l'exception des dispositions figurant aux points i) et ii) de la rubrique "Engagements horizontaux".LV: non consolidé, à l'exception des dispositions figurant aux points i) et ii) de la rubrique "Engagements horizontaux" et sous "Engagements horizontaux", section "services bancaires et autres services financiers".PL: ...[+++]


The assessment of the tests by the UK Treasury carried out in June 2003 (EN) was as follows: since 1997, the United Kingdom has made real progress towards meeting the criteria of the five tests.

L'évaluation de ces critères par le ministère des finances britannique en juin 2003 (EN) a donné le résultat suivant: depuis 1997, le Royaume-Uni a fait de réels progrès pour atteindre les critères des cinq tests.


The assessment of the tests by the UK Treasury carried out in June 2003 (EN) was as follows: since 1997, the United Kingdom has made real progress towards meeting the criteria of the five tests.

L'évaluation de ces critères par le ministère des finances britannique en juin 2003 (EN) a donné le résultat suivant: depuis 1997, le Royaume-Uni a fait de réels progrès pour atteindre les critères des cinq tests.


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