A host of cross-cutting Eu
ropean legislation, such as the Air Quality Directive (Directive 2008/50/EC adopted on 21 May 2008), the PSO Regulation (EC 1370/2007 of 23 October 2007), the Clean Vehicles Directive (2005/0283/COD, adopted by Parliament on 22 Oc
tober 2008), and of modal legislation, such as the directives and regulations on railway and airport security and safety, railway infrastructure charging (Directives 2001/14/EC and 2004/49/EC), the directives on motor vehicle protection (Directive 2000/40/EC) and various regulations
...[+++]on road, rail and air travel equipment, have all affected urban transport, without the European Union having adopted a specific strategy in its regard.De multiples législations européennes transversales comme la directive qualité de l'air (directive 2008/50/CE adoptée le 21 mai 2008), le règlement OSP (CE 1370/2007 du 23 octobre 2007), la directive sur l'achat de véhicules propres (2005/0283/CE, adoptée par le Parlement le 22
octobre 2008); ou modales, comme les directives et règlements sur la sécurité et la sûreté ferroviaire et aéroportuaires, la tarification des infrastructures ferroviaires (directives 2001/14/CE ou 2004/49/CE), les directives sur la sécurisation des véhicules à moteur (directive 2000/40/CE) et diverses normes de matériels routiers, ferroviaires ou aériens, ont imp
...[+++]acté les transports urbains sans toutefois que l'Union se dote d'une stratégie spécifique à leur égard.