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CHARM
CHARM model
Change management model
Chemical Hazard Assessment and Risk Management
Create data models
Develop a model
Develop models
Developing a model
Formalise knowledge in ICT-system
Internal risk-management model
Manage business knowledge
Manage data models
Manage knowledge
Model of change management
Model ontologies
Model waste-management programme
OSI
OSI model
OSI reference model
OSI-RF
Open System Interface
Open Systems Interconnect reference model
Open Systems Interconnection
Open Systems Interconnection model
Open Systems Interconnection reference model
Produce models
RPMF Business Model
Real Property Management Framework Business Model

Vertaling van "model to manage " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
create data models | manage data models

concevoir des modèles de données | développer des modèles de données | créer des modèles de données | mettre en place des modèles de données


manage knowledge | model ontologies | formalise knowledge in ICT-system | manage business knowledge

gérer le savoir de l’entreprise | gérer les connaissances dans l’entreprise | développer les connaissances de l’entreprise | gérer les connaissances de l’entreprise


model of change management [ change management model ]

modèle de gestion du changement


National Workshop for the Development of a Competency-based Human Resources Management Model [ National Workshop for the Development of a Competency-based HR Management Model ]

Atelier ministériel pour développer le modèle de gestion des ressources humaines axée sur les compétences


CHARM model | Chemical Hazard Assessment and Risk Management | CHARM [Abbr.]

modèle CHARM


model waste-management programme

programme-modèle de gestion de déchets


internal risk-management model

modèle interne de gestion des risques


Real Property Management Framework Business Model [ RPMF Business Model ]

Modèle d'affaires du Cadre de gestion des biens immobiliers [ Modèle d'affaires du CGBI ]


developing a model | produce models | develop a model | develop models

élaborer des modèles


Open Systems Interconnection reference model | OSI-RF | Open Systems Interconnect reference model | OSI reference model | Open Systems Interconnection model | OSI model | Open Systems Interconnection | Open System Interface | ISO/OSI reference model | OSI

modèle de référence OSI | modèle OSI | modèle de référence d'interconnexion de systèmes ouverts | interconnexion de systèmes ouverts | modèle de référence ISO | modèle ISO | ISO | modèle de référence ISO/OSI
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
the development of internal policies, controls and procedures, including model risk management practices, customer due diligence, reporting, record-keeping, internal control, compliance management including, where appropriate with regard to the size and nature of the business, the appointment of a compliance officer at management level, and employee screening;

l'élaboration de politiques, de contrôles et de procédures internes, y compris les modèles en matière de gestion des risques, la vigilance à l'égard de la clientèle, la déclaration, la conservation des documents et pièces, le contrôle interne, la gestion du respect des obligations y compris, si la taille et la nature de l'activité le justifient, la nomination, au niveau de l'encadrement, d'un responsable du contrôle du respect des obligations et la sélection du personnel;


(56) In order to ensure uniform conditions for the implementation of this Regulation, implementing powers should be conferred on the Commission as regards the template for the structured survey on end recipients, the frequency of reporting of irregularities and the reporting format to be used, the terms and conditions for the electronic data exchange system for management and control, the technical specifications of recording and data-storing in relation to the management and control system, the model for the management declaration, t ...[+++]

(56) Afin de garantir l'uniformité des modalités d'exécution du présent règlement, il convient de conférer à la Commission des pouvoirs d'exécution en ce qui concerne le modèle pour l'enquête structurée sur les bénéficiaires finaux, la fréquence des communications des irrégularités et le modèle à utiliser pour la présentation des informations, les conditions générales auxquelles doit se conformer le système électronique d'échange de données pour la gestion et le contrôle , les spécifications techniques de l'enregistrement et du stockage de données liées au système de gestion et de contrôle, le modèle de déclaration de gestion, les modèle ...[+++]


In order to ensure uniform conditions for the implementation of this Regulation, implementing powers should be conferred on the Commission as regards the template for the structured survey on end recipients, the frequency of reporting of irregularities and the reporting format to be used, the terms and conditions for the electronic data exchange system for management and control, the technical specifications of recording and data-storing in relation to the management and control system, the model for the management declaration, the mo ...[+++]

Afin de garantir l'uniformité des modalités d'exécution du présent règlement, il convient de conférer à la Commission des pouvoirs d'exécution en ce qui concerne le modèle pour l'enquête structurée sur les bénéficiaires finaux, la fréquence des communications des irrégularités et le modèle à utiliser pour la présentation des informations, les conditions générales auxquelles doit se conformer le système électronique d'échange de données pour la gestion et le contrôle, les spécifications techniques de l'enregistrement et du stockage de données liées au système de gestion et de contrôle, le modèle de déclaration de gestion, les modèles de s ...[+++]


These systems include: SafeSeaNet, a Union maritime traffic monitoring and information system for EU-waters, managed by EMSA, to ensure the implementation of EU legislation; the Common Emergency and Information System (CECIS) facilitating communication during maritime incidents and disasters managed by the Commission’s Directorate-General for Humanitarian Aid (ECHO); the Vessel Monitoring System, managed by EFCA and Member States, supporting the Common Fisheries Policy; the Maritime Surveillance network (MARSUR) managed by EDA supporting the Common Foreign and Security Policy; the European Border Surveillance System (EUROSUR)[8] impr ...[+++]

Ces systèmes comprennent: SafeSeaNet, un système européen de suivi de la circulation maritime et d'information en la matière pour les eaux de l'UE, géré par l'AESM, afin de garantir l'application de la législation de l'UE; le système commun de communication et d’information d’urgence (CECIS) qui facilite les communications lors des incidents et catastrophes maritimes, géré par la direction générale à l'aide humanitaire (ECHO) de la Commission; le système de surveillance des navires, géré par l'ACCP et les États membres, qui soutient la politique commune de la pêche; le réseau de surveillance maritime (MARSUR), géré par l'AED, qui soutient la politique étrangère et de sécurité commune; le système européen de surveillance des frontières ( ...[+++]


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(91a) In order to ensure the necessary input and better involvement of Member States when the Commission exercises its implementing powers with a regard to this Regulation in certain particularly sensitive policy areas relating to the ESI Funds and in order to strengthen the Member States' role in adopting uniform conditions in such areas or other executive measures with substantial implications or with a potentially significant impact on either the national economy, the national budget or on the proper functioning of the public administration of the Member States, the implementing acts relating to the methodology for providing information on the support for climate change objectives, the arrangements to ensure a consistent approach for det ...[+++]

(91) Afin de garantir des conditions uniformes pour l'application du présent règlement, il convient que les compétences d'exécution relatives aux conditions standard pour le contrôle des instruments financiers, aux modèles pour la communication sur les instruments financiers, au système d'échange de données par voie électronique entre l'État membre et la Commission, au modèle de programme opérationnel pour les Fonds, à la nomenclature pour les catégories d'intervention, à la forme des informations sur les grands projets , au modèle du plan d'action commun, aux modèles des rapports annuel et final de mise en œuvre, à certaines caractérist ...[+++]


Activities to be addressed through a partnership approach may include: (a) outlining new business models reflecting innovative solutions, in particular addressing the management of multiple chronic conditions; (b) development of new care pathways along the continuum of care; (c) development of guidelines based on new solutions/business models; (d) development of training modules for care providers which reflect these new solutions/business models; (e) development of guidelines for informal care provision; and (f) support for rela ...[+++]

Les activités qui pourraient être réalisées en partenariat sont les suivantes: a) définir de nouveaux modèles d’entreprise concrétisant des solutions innovantes, notamment pour la gestion des patients atteints de maladies chroniques multiples, b) élaborer de nouvelles filières de soins s’inscrivant dans un continuum thérapeutique, c) élaborer des lignes directrices sur la base des nouveaux modèles d’entreprises et solutions, d) élaborer pour les prestataires de soins des modules de formation tenant compte de ces nouveaux modèles d’ent ...[+++]


The EDPS welcomes the Communication as a reply to the call by the European Council (8) for developing EU-level information management instruments in accordance with an EU Information Management Strategy, and for reflecting on a European Information Exchange Model.

Le CEPD se félicite de la communication en indiquant qu’il s’agit d’une réponse à la demande du Conseil européen (8) visant à élaborer des instruments de gestion de l'information au niveau de l'UE conformément à une stratégie de gestion de l'information de l’UE et à lancer une réflexion au sujet d’un modèle européen d'échange d'informations.


23. Emphasises that, notwithstanding the degree of complexity of some procedures for modifying fisheries management models and the difficulties, in particular of a legal nature, which may appear in this process, these are not insuperable, as is shown by the successful application of other management models in other parts of the world; calls on the Commission to examine carefully if new management models could be introduced to complement existing fisheries management models;

23. souligne que le niveau de complexité du processus de modification des modèles de gestion des pêches et les difficultés, notamment d'ordre juridique, qui pourront survenir au cours de ce processus ne sont pas insurmontables, comme en témoigne la réussite d'autres modèles de gestion, en d'autres lieux du monde; invite la Commission à examiner attentivement s'il serait possible d'instaurer de nouveaux modèles de gestion pour compléter les modèles actuels de gestion des pêches;


23. Emphasises that, notwithstanding the degree of complexity of some procedures for modifying fisheries management models and the difficulties, in particular of a legal nature, which may appear in this process, these are not insuperable, as is shown by the successful application of other management models in other parts of the world; calls on the Commission to examine carefully if new management models could be introduced to complement existing fisheries management models;

23. souligne que le niveau de complexité du processus de modification des modèles de gestion des pêches et les difficultés, notamment d'ordre juridique, qui pourront survenir au cours de ce processus ne sont pas insurmontables, comme en témoigne la réussite d'autres modèles de gestion, en d'autres lieux du monde; invite la Commission à examiner attentivement s'il serait possible d'instaurer de nouveaux modèles de gestion pour compléter les modèles actuels de gestion des pêches;


- priority is given to the ‘French’ water management model, based on Public Private Partnership (PPP). PPP is generally considered one of the most progressive forms of water privatisation. The public authorities invest in infrastructure and set the general framework best suited to aid the work of the private sector, which is responsible for managing water conveyance and supply, maintenance and sewage treatment;

- la priorité est donnée au modèle "français" de gestion de l'eau fondée sur le PPP (partenariat public/privé); de l'avis général, le PPP constitue l'une des formes les plus avancées de privatisation de l'eau; les pouvoirs publics réalisent les investissements d'infrastructures et fixent le cadre général le plus favorable à l'action du secteur privé chargé, pour sa part, de gérer les services d'adduction, de distribution, de maintenance du réseau et de traitement des eaux usées;


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