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Extra foreign language
Extra modern language
International Committee on Modern Literary History
LATIN-MODERN LANGUAGES SECTION
Latin-Modern Languages Department
Lecturer in modern languages
Living language
Living languages
Modern Language Institute
Modern Studies'Department
Modern language
Modern languages
Modern languages high school teacher
Modern languages lecturer
Modern languages teacher
Modern languages teacher secondary school
Problems of Modern Demography
Problems of Modern Demography Observation and Language
Science and modern languages)
Secondary school modern languages tutor
University modern languages lecturer

Vertaling van "modern language institute " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


modern languages high school teacher | modern languages teacher | modern languages teacher secondary school | secondary school modern languages tutor

professeure de langues vivantes | professeur de langues vivantes | professeur de langues vivantes/professeure de langues vivantes


lecturer in modern languages | modern languages teacher | modern languages lecturer | university modern languages lecturer

enseignant-chercheur en langues étrangères | enseignant-chercheur en langues étrangères appliquées/enseignante-chercheuse en langues étrangères appliquées | enseignant-chercheur en langues étrangères/enseignante-chercheuse en langues étrangères | maître de langues dans l’enseignement supérieur


living languages | modern language | living language | modern languages

langues modernes


Latin-Modern Languages Department | LATIN-MODERN LANGUAGES SECTION

section latin-langues modernes


Modern Studies'Department(mathematics | science and modern languages)

section moderne scientifique | section moderne(mathématiques-sciences-langues vivantes)


extra foreign language | extra modern language

langue vivante supplémentaire


Problems of Modern Demography: Observation and Language [ Problems of Modern Demography ]

Problems of Modern Demography: Observation and Language [ Problems of Modern Demography ]


International Federation for Modern Languages and Literatures [ International Committee on Modern Literary History ]

Fédération internationale des langues et littératures modernes [ FILLM | Commission internationale d'histoire des littératures modernes ]


Conference of the Presidents of Swiss Associations of Teachers of Modern Languages

Conférence des Présidents d'Associations suisses de Professeurs de Langues Vivantes [ L.V.CH ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Among the key courses of action I am encouraging you to examine are the government's action plan, the Environmental Scan study, modernization of the public service, the status of official languages in Crown corporations and other institutions subject to the Official Languages Act, language of work, and the accountability framework.

Parmi les principales pistes d'action sur lesquelles je vous invite à vous pencher, il y a, bien sûr, le plan d'action du gouvernement, l'étude sur l'état des lieux, la modernisation de la fonction publique, la situation des langues officielles sur les sociétés d'État et autres institutions assujetties, la langue de travail et le cadre d'imputabilité.


In order to make up for lost time, the Canadian Forces will have to modernize their institution to fully integrate both official languages.

Afin de rattraper le temps perdu, les Forces canadiennes vont devoir moderniser le fonctionnement de leur institution afin d'y intégrer pleinement les deux langues officielles.


In his investigating of the complaint the Ombudsman pointed out, among other things, that it is essential that documents directed to persons outside the Community institutions should be available in as many languages as possible. and that one of the most important means of providing information to the public in modern times is the internet.

Dans l'enquête diligentée suite à cette plainte, le médiateur a notamment souligné qu'il était important que les documents s'adressant à des personnes extérieures aux institutions communautaires soient disponibles dans un nombre maximal de langues et que, dans ce contexte, Internet était l'un des vecteurs d'information majeurs des temps modernes.


Provide a link between vocational education and training qualifications that include language skills and the CEFR, whilst making good use of the resources and experience of all relevant European institutions and stakeholders, in particular the Council of Europe and its European Centre for Modern Languages.

établir un lien entre les qualifications de l'enseignement et de la formation professionnels incluant les compétences linguistiques et le CECRL, tout en faisant bon usage des ressources et de l'expérience de toutes les institutions et parties prenantes européennes concernées, en particulier le Conseil de l'Europe et son Centre européen pour les langues vivantes.


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Promote the implementation of the India Window of the Erasmus Mundus Scholarship Programme; and encourage continuation of the programme; Link up Websites of Indian and EU Universities and academic institutions in order to better inform students of academic opportunities in each others’ areas; Encourage the development of EU studies in India and Indian studies in the EU, by encouraging installation of Chairs and/or Centres of Modern Indian Studies in EU Universities and of EU Studies in Indian Universities including EU ...[+++]

de promouvoir la mise en œuvre du volet "Inde" du programme de bourses Erasmus Mundus et d'encourager la poursuite de ce programme; de mettre en liaison les sites web des universités et des établissements d'enseignement supérieur de l'Inde et de l'UE pour mieux informer les étudiants des possibilités offertes en matière d'études universitaires par les deux parties; d'encourager la mise au point d'études consacrées à l'UE en Inde et vice-versa, en favorisant la mise en place de chaires et/ou de centres d'études indiennes modernes dans les universités de l'UE et d'études consacrées à l'UE (y compris les ...[+++]


The modern era of the official languages began with the Royal Commission on Bilingualism and Biculturalism, as the federal government attempted to adapt to new realities, particularly the Quiet Revolution in Quebec (1105) In 1969, in light of the recommendations in the report tabled by the commission, Parliament adopted the first Official Languages Act, which recognized French and English as the official languages of all federal institutions.

L'ère moderne des langues officielles a commencé avec la Commission royale d'enquête sur le bilinguisme et le biculturalisme, alors que l'administration fédérale tentait de s'adapter aux nouvelles réalités, notamment celle de la Révolution tranquille au Québec (1105) En 1969, à la suite des recommandations contenues dans le rapport de la commission royale d'enquête, le Parlement adoptait la première Loi sur les langues officielles, laquelle reconnaissait le français et l'anglais comme langues officielles de toutes les ...[+++]


The pre-JEP strategy and the definition of projects: Tempus II activities were introduced during the 1994-95 academic year; in order to give preference to the implementation of European Tempus (Tacis) projects which are currently viable, the Commission undertook preliminry action in 1993-94 by financing pre-JEPs lasting a year; these focused on the preparatory mobility of staff between universities in view of further cooperation at the institutional level; the support provided for these projects was to focus on the following priority subject areas: humanities and social sciences; political science and economics; ...[+++]

La stratégie Pré-PEC et la définition des priorités: les activités de Tempus II ont été introduites durant l'année académique 1994/95; pour favoriser la mise en oeuvre de Projets Européens Tempus (Tacis) viables à ce moment, la Commission a entrepris une action préliminaire en 1993/94, en finançant des Pré-PEC d'une durée d'un an; ceux-ci se sont concentrés sur la mobilité préparatoire du personnel entre universités prévoyant une coopération ultérieure au niveau institutionnel; le soutien octroyé pour ces projets devait se concentrer sur les disciplines prioritaires suivantes: les sciences humaines et sociales; les sciences politique ...[+++]


2. Joint European project grants may be awarded for a wide range of activities according to the specific needs of the institutions concerned, including notably for curricular development and overhaul, integrated study courses, development of teaching materials, training and retraining of teachers, particularly in the field of modern European languages, the provision of short, intensive programmes, the development of language and area studies and of distance learning.

2. Les aides aux projets européens communs peuvent être accordées pour un large éventail d'activités selon les besoins spécifiques des établissements concernés, y compris notamment en matière de développement et de réforme des programmes, de programmes d'études intégrés, de mise au point de matériel didactique, de formation et de recyclage des enseignants, particulièrement dans le domaine des langues vivantes européennes, de mise en place de programmes courts et intensifs, de développement de l'étude des langues et des cultures ainsi que de l'enseignement à distance.


Senator Mockler: On the topic of positive measures, could you share your comments on the new Language Rights Support Program — I myself believe in modernizing our institutions — which is replacing the Court Challenges Program.

Le sénateur Mockler : Lorsqu'on parle de mesures positives, est-ce que vous pouvez me dire quels sont vos commentaires sur le nouveau programme d'appui aux droits linguistiques — pour ma part je crois à la modernisation de nos institutions — qui remplace le programme de contestations judiciaires.


The pre-JEP strategy and the definition of projects: Tempus II activities were introduced during the 1994-95 academic year; in order to give preference to the implementation of European Tempus (Tacis) projects which are currently viable, the Commission undertook preliminry action in 1993-94 by financing pre-JEPs lasting a year; these focused on the preparatory mobility of staff between universities in view of further cooperation at the institutional level; the support provided for these projects was to focus on the following priority subject areas: humanities and social sciences; political science and economics; ...[+++]

La stratégie Pré-PEC et la définition des priorités: les activités de Tempus II ont été introduites durant l'année académique 1994/95; pour favoriser la mise en oeuvre de Projets Européens Tempus (Tacis) viables à ce moment, la Commission a entrepris une action préliminaire en 1993/94, en finançant des Pré-PEC d'une durée d'un an; ceux-ci se sont concentrés sur la mobilité préparatoire du personnel entre universités prévoyant une coopération ultérieure au niveau institutionnel; le soutien octroyé pour ces projets devait se concentrer sur les disciplines prioritaires suivantes: les sciences humaines et sociales; les sciences politique ...[+++]


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